Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotopresentatielayout

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• fotopresentatielayout

Beste forumleden,

daar ik nogal dikwijls negatieve kritiek kreeg op de presentatielayout van m'n foto's dacht ik even wat nieuws ineen te knutselen.
    Nu had ik graag jullie mening geweten hoe je die nieuwe presentatielayout vindt, of wat je zou doen ter verbetering.
    Uiteraard mogen de typografen onder jullie altijd zelf een ontwerp maken. M'n foto's die ik zou willen presenteren zijn 480 x 722 pixels.

De 'oude' presentatie:

Dezelfde foto in m'n nieuw presentatiekleedje:

Laat de meningen/ideeën maar vloeien

Alvast bedankt!

Re: fotopresentatielayout

die FF vind ik echt maar niks ...
    maar het idee 2 vind ik wel wat!

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

het kader van foto 1 vind ik mooi (de foto zelf ook trouwens!)
      maar 'k zou toch je naam/logo niet door de foto zelf laten lopen maar wat bescheidener (kleiner) in het kader plaatsen

bij foto 2 neemt je logo/naam veel te veel ruimte in t.o.v. de foto en de foto is toch waar 't 't meest om draait

Comment

Voor mij kader 1 en fotofre zeker laten zoals het is.
        Persoonlijk zou ik de zwarte kader een paar pixeltjes verminderen ofwel lichter maken.

Comment

"I'm an absolute beginner" maar ik vind beiden eigenlijk wel best ok MAAR afhankelijk voor welk doeleinde ze gebruikt worden.
          Presentatie 1 vind ik mooi als het onderwerp, het 'zabberende' kindje in dit geval, echt in het daglicht moet gezet worden. Maw een gewone foto.
          Presentatie 2 vind ik ook kunnen (ook met groot logo) als het erop neerkomt jezelf als fotograaf in het daglicht te stellen. Ik bedoel een beetje zoals een voorbeeldje van je kunnen, beetje reclame zo.
          Sony A100 - Tamron 28-200mm AF ASPHERICAL XR - DT 3.5-5.6/18-70

Comment

Als het voor presentatie is in bv Showcase, hoop ik van harte dat je bij het eerste ontwerp blijft. Foto2 is reclame voor één of ander, met een fototje bij. De tekst mag nooit de overhand krijgen op de foto tenzij dit net de bedoeling is.
            Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
              Als het voor presentatie is in bv Showcase, hoop ik van harte dat je bij het eerste ontwerp blijft. Foto2 is reclame voor één of ander, met een fototje bij. De tekst mag nooit de overhand krijgen op de foto tenzij dit net de bedoeling is.
              Ontwerp 2 in enkele zinnen meteen afgevoerd dus

Dus, een foto in een presentatiekader met daarop wat reclame voor Dash, Tampax en McCain zal dus ook niet mogen...?

Damned, 'k zal uit andere bronnen m'n inkomsten moeten zoeken dan

Mvg,

Comment

Laat in het 2de het FF logo weg en je hebt een soort kaartje.
                Nu is het precies een bedrijfslogo
                Waarvoor wil je de presentatie layout gebruiken? website, drukken,...?
                'Kzou een algemene layout maken, en steeds kleine aanpassingen eraan maken afhankelijk van de fotos (kleine kleuraanpassingen of plaatsing vn de naam of dergelijke)

Vind de eerste nog best goed, mss een kleine aanpassing aan de kader, meer grunge stijl ofzo, of ander de kader wat lichter grijs maken, en terwijl je handtekening volledig onder de foto,
                of anders in de foto (recht beneden ofzo, waar hij niet stoort)

buiten dit alles, geweldige foto
                Last edited by maart'n; 6 januari 2007, 20:14.
                nikon D40 + nikkor 18-55mm + sigma 50-150mm f2.8 + SB-600

Comment

foto 1 zonder twijfel maar met een iets dunner randje.
                  embee ::: nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door embee Bekijk bericht
                    foto 1 zonder twijfel maar met een iets dunner randje.
                    Ook mijn gedacht! Vind trouwens dat de eerste veel professioneler oogt dan de tweede.

Peter

Comment

Ik vind de eerste ook nog de beste en inderdaad misschien met een dunner kader er omheen.

Grjtes
                      www.wildlifepixs.com

Comment

Ik denk dat de presentatie beter overkomt op het forum als je de buitenste witte rand dezelfde kleur geeft als de forumachtergrond. Nu vormt deze ook een soortement kader, waar het eigenlijk de bedoeling is om op te gaan in de achtergrond (denk ik zo).

Je handtekening over de kader heen laten lopen zou ik persoonlijk niet doen. Ofwel in de foto; ofwel er volledig buiten.

De tweede versie is strakker en cleaner en daarom mooier, al moet ik Hombre gelijk geven dat het dan inderdaad meer een advertentie wordt dan een gehandtekende foto.

Ik zou alleszinds gaan voor subtiel. Op fotocummunity is men vaak wel straf in het maken van een goeie passepartout.
                        Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Mooie website vicberger, die duitse site. Jammer dat t geld kost om lid te worden. Ken je meer van zulke?
                          Groetjes, Damiaan.
                          Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door damsoft Bekijk bericht
                            Mooie website vicberger, die duitse site. Jammer dat t geld kost om lid te worden. Ken je meer van zulke?
                            Het lidgeld is alleen nodig indien je zelf foto's wil uploaden enzo. Ook om foto's met enig naakt in te zien moet je lidgeld betalen (wat blijkbaar een soortement verificatie voor meerderjarigheid is). Maar om de foto's zelf te bekijken hoef je dat lidgeld niet te betalen. 't Is een erg toegankelijke site. Vooral de nieuwe toppers staan in mijn favorietenlijstje; die bekijk ik om de paar dagen wel een keer: http://www.fotocommunity.de/pc/pc/channel/2

Verder struin ik wel een keer rond op de pbase, en op http://www.focusgallery.nl/

Een hele goeie partyfotograaf, maar soms wel een beetje kinky vind ik deze: http://www.ambrel.net/index.html

Als het allemaal wat te off-topic wordt hier, dan smijt je 't er maar af, mod. Bij voorbaat mijn excuses in dat geval.
                            Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maart'n Bekijk bericht
                              Waarvoor wil je de presentatie layout gebruiken? website, drukken,...?
                              Voor het presenteren van m'n foto's op diverse fotografiefora.

Ondertussen heb ik van [knip] een wat naar mijn smaak aan te passen ontwerp toegestuurd gekregen. Ik vond het echter wel smaken en maakte er een kleine aanpassing aan qua lettertype.

Dit werd het:

Vinden jullie dit nu beter dan de eerste en de tweede? Of is het nog niet echt wat het zou moeten zijn...?

Alvast beankt voor de feedback!
                              Last edited by Frederic De Smet; 9 januari 2007, 09:36.

Comment

Working...
                              X