Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

portret-landschap positie probje in ps cs2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• portret-landschap positie probje in ps cs2

Hallo allen

Vooreerst mijn beste wensen enz.. :-)

Toen ik ps gebruikte vanaf versie 3.5 tot 7.0 had ik een actietje aan m'n f4 toets plakken die foto's in portretmodus 90°cw kantelde om ze recht te zetten. Dat werkte uiteraard goed, maar tegenwoordig is het minder duidelijk.

In ps cs1, zag ik in ps bridge nog dat portretpositie foto's "recht" getoond werden, terwijl ze in feite " plat" lagen.. maar er stond bij de thumbnail een rond pijltje waarmee je dan je foto ( of meerder foto's ineens ) echt recht kon zetten.

Nu in ps cs2, toont ps de foto's recht, ook in bridge, terwijl ze in een verkennervenster nog altijd plat liggen.. ik zie in bridge ook geen rond pijlte meer.. of kan niets meer in die zin vinden met een rechtermuisklik op de thumnail.

Hoe zorg ik ervoor dat ps mijn foto's toont zoals ze zijn ? een keer op f4 drukken om ze recht te zetten vind ik geen onoverkomelijk probleem, wat lastiger is, is het gebrek aan controle dat ik nu ervaar.

mvg
    sven
    Canon Ixus V, Nikon D70, Nikon 18mm-70mm f3,5-f4,5, Nikon 50mm f1,8

Re: portret-landschap positie probje in ps cs2

Ik veronderstel dat in de bridge er wordt gekeken nr de exif info in de foto.
    Als die aangeeft dat de foto in portret was geschoten gaat hij deze dan zo tonen. In de verkenner gebeurt dit niet.

Comment

Working...
    X