Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleur in zwart-wit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kleur in zwart-wit

Ik heb sinds een kleine maand een digitale spiegelreflex camera en nu vroeg ik mij af of iemand mij met het volgende zou kunnen helpen. Ik wil graag in een zwart-wit opname een onderdeel van de foto in kleur hebben, bijv. een print op een truitje van een kind.
    Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Groeten Erik

Re: Kleur in zwart-wit

Je vindt daar vast veel tutorials over en nog veel tips hier op BD, probeer de zoekfunctie eens

Maar kort komt het erop neer dat je wat je in kleur wil behouden selecteert op één van de manieren, dan je selectie omkeert en dan kiest voor één van de omzettingsmethoden, bv desatureren 100%

grtz

Comment

Hallo Picasso,

Dank voor je snelle reactie. Ik zag net nadat ik de discussie geplaatst had dat verderop in dit forum een zelfde topic staat. Bij mij is het alleen dat ik een zwart-wit opname gemaakt heb en daar iets in kleur zou willen zetten. Ik ga verder zoeken en hoop ergens een antwoord te vinden.

Comment

Ja, dan wordt het met de hand inkleuren.

Ik doet dat zo :

selecteer dat stukje wat 1 bepaalde kleur moet hebben. Zet eventueel de doezelaar op een kleine waarden om geen scherpe rnd te krijgen.

Maak een nieuwe laag aan.

Kies een voorgrond kleur. De kleur die je moet hebben.

Vul nu op de nieuwe laag de selectie.

Dan spellen met de dekking van de laag tot je voldoende detail krijgt van de onderlaag.

Zo bekom je dan het effect zoals ze vroeger met de hand z/w foto's inkleurden met ecolyneverf.

grtz

Comment

Aanvulling : ik kies achtergrondkleur en dan vullen dr "ctrl - back pijl".

Voorbeeld dat ik heel snel maakte :

Last edited by Arousal; 30 december 2006, 13:00.

Comment

Van zwart/wit kun je niet meer naar kleur en van kleur kun je wel weer naar zwart/wit.
            maar via bepaalde truukjes kun je er wel kleur inbrengen, dat zou me ook wel lukken maar dit uitleggen is voor mij erg lastig. Maar nooit zul je de echte kleuren terug kunnen halen.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

Comment

Kijk hier eens: http://ninas--tutorials.fotopic.net/c748384.html
              Nikon D50 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm 1:3,5-5,6G / TAMRON AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II Macro / Nikon SB600 Flitser / Nikkor AF f1.8G

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kikske Bekijk bericht
                Hallo Picasso,

Dank voor je snelle reactie. Ik zag net nadat ik de discussie geplaatst had dat verderop in dit forum een zelfde topic staat. Bij mij is het alleen dat ik een zwart-wit opname gemaakt heb en daar iets in kleur zou willen zetten. Ik ga verder zoeken en hoop ergens een antwoord te vinden.
                Hier uit maak ik op dat het van Zwart/wit naar kleur is.
                Dus de turorial zou je niet helemaal kunnen gebruiken.
                Last edited by Rogier; 2 januari 2007, 12:12.
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

Comment

Working...
                X