Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overlappen van over en onderbelicht foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• overlappen van over en onderbelicht foto's

Ik ben op zoek naar een tooltje die twee foto's overlapt, éé onder en één overbelichte foto.
    Waar kan ik dat vinden? en is dat de goede oplossing om moeilijk te belichten situaties te omzeilen.
    Ik heb ergens gelezen dat je dan wel een statief moet gebruiken om precies hetzelfde beeld te verkrijgen omdat wanneer je die foto's dan overlapt moet die ook precies passen of zoiets. De kenners weten wel wat ik bedoel

bedankt!
    Groeten Sensor

Re: overlappen van over en onderbelicht foto's

Iedere foto-editor die zichzelf respecteert laat toe in lagen te werken. Zet de twee foto's in lagen boven mekaar, en wis van de bovenste wat fout belicht is. Wat betreft het statief: je moet natuurlijk wel twee identieke foto's hebben om dit te kunnen doen.
    Beauty need only be a whisper
    Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

Comment

Het principe van HDR! Je moet ns googlen, je zal zeker het één en ander vinden!

Super7
      D100 en nog veel wensen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moerie Bekijk bericht
        Het principe van HDR! Je moet ns googlen, je zal zeker het één en ander vinden!

Super7

Ik heb hier iets gevonden maar weet niet of het nu gratis is of niet (dat engels vermoeid mij zo )

Groeten Sensor

Comment

Voor dees programma moet je betallen! Wat is er nu nog wel gratis?

Super7
          D100 en nog veel wensen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moerie Bekijk bericht
            Voor dees programma moet je betallen! Wat is er nu nog wel gratis?

Super7
            ik heb inmiddels dit gevonden http://www.belgiumdigital.com/forum/...oto=nextnewest

het bestaat al een tijdje, misschien zijn er mensen die er ervaring mee hebben, ik moet het nog uittesten,(btw het is gratis )
            Groeten Sensor

Comment

Wat het statief betreft en de identieke foto..

Als je kan moet je in RAW schieten. Je kunt de foto dan 2 maal bewerken en openen (zijn dus qua compositie en standpunt identiek. Dus 1 foto met goede lucht en 1 foto met goed belicht onderwerp.
              Hierna de 2 foto's als aparte laag op elkaar zetten en gummen maar.

Heb je lelijke overgangen, zet dan de dekking en intensiteit van de gum lager.
              Veel succes.

John
              Canon EOS 1DS Mark III + EF24-70 1:2.8L USM + EF70-200 f/2.8L IS USM + Extender EF 1.4x II + EF100 f/2.8 USM macro + Elinchrom flitsset

Comment

Wel weer in het engels, sorry, maar doe wat moeite, het loont

Groeten, CaHoR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CaHoR Bekijk bericht
                  http://www.luminous-landscape.com/tu...blending.shtml

Wel weer in het engels, sorry, maar doe wat moeite, het loont
                  Dat is 100% hetzelfde wat de DRI-tool op http://freeware.idimager.com doet. Sterker nog, het artikel wat je aanwijs is waarom ik ooit de DRI tool heb gemaakt...

Hert

Comment

Working...
                  X