Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag voor PS-freaks!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraag voor PS-freaks!

Photoshop CS2 vraag:

Ik wil graag mijn foto bewerken door in te gommen, clonen,... Gisteren ging alles zonder problemen.

Vandaag echter wil ik graag een foto bewerken en ik kan niet meer doen, ik probeer te gommen... -> geen resultaat, ik probeer te clonen... -> ook geen resultaat,... Niets wilt werken.

De foto is UNLOCKED, staat in RGB-mode, ik heb PS al herstart, en ook de pc al eens herstart.

Weet iemand toevallig wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt!

Steven

Re: Vraag voor PS-freaks!

Kan aan vanalles liggen,toch ff een poging doen.

Kijk eerst of het bestand dat je wil bewerken geen .bmp of .gif is, is dat wel het geval dan moet je het eerst omzetten via image-adjustments-mode.

Probeer je te gummen op de grondlaag? ja: maak een nieuwe layer en steek die onder je grondlaag.
    Check de opactiy van je brush, moet meer dan 0% geven.

Haalt dit iets uit?
    Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

Gratis kijkplezier Coming soon

Comment

Hallo Godi,

Het is een .jpg bestand, al de andere dingen heb ik geprobeerd maar ook zonder resultaten...

Comment

Mogelijk heb je een selectie gemaakt, je kan dan alleen maar gommen in die selectie.
        Als je met Ctrl+H die selectie (per ongeluk) onzichtbaar maakt is ze niet meer zichtbaar maar ze is er nog altijd. Misschien is het dat ?
        PS: Je maakt ze terug zichtbaar door nogmaals Ctrl+H in te tikken.
        Je kan eventueel met de "history" enkele stappen teruggaan of herhaal Alt-Ctrl+Z verschillende malen.
        Last edited by dicidi; 29 september 2006, 23:08.
        D7000, 10.5 tot 340 mm . . .

Comment

Tja....

Is het een legale versie van ps? Geen trialversie?
          Lukt het andere tools ook niet?
          Post anders een Prtsc van het moment dat je de brush gebruikt.
          Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

Gratis kijkplezier Coming soon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dicidi Bekijk bericht
            Mogelijk heb je een selectie gemaakt, je kan dan alleen maar gommen in die selectie.
            Als je met Ctrl+H die selectie (per ongeluk) onzichtbaar maakt is ze niet meer zichtbaar maar ze is er nog altijd. Misschien is het dat ?
            PS: Je maakt ze terug zichtbaar door nogmaals Ctrl+H in te tikken.
            Je kan eventueel met de "history" enkele stappen teruggaan of herhaal Alt-Ctrl+Z verschillende malen.
            Da's ook mijn gok.

Comment

Vanalle redenen mogelijk, dikwijls op te lossen door goed na te denken.

Maar... bij mij kan het ook voorkomen wanneer de virtuele PS diskbestanden geen plaats meer hebben. Het komt soms ook voor dat je eerst eens (of meerdere keren) op een ander tool moet klikken en terug. Als het niet werkt na een PS herstart, dan moet ge écht beginnen nadenken

En gezien ge al herstart hebt...
              Last edited by maGuy; 30 september 2006, 06:56.

Comment

1) geen selectie genomen, dus ctrl+h is ook niet... als ik een nieuwe foto open, unlock de foto en begin te gommen zou het toch moeten lukken... maar dit doet het niet

2) het is een legale versie

3) geen enkele tool werkt

4) hierbij een prtsc: http://www.blade.be/ps.jpg

EDIT: 5) hij neemt al mijn acties wel op in de history, dus als ik klik wanneer ik wil gommen, clonen, pencil,... zie ik acties toevoegen... maar zie niets op de foto

Misschien eens PS volledig herinstalleren??
                Last edited by stebentje; 30 september 2006, 09:30.

Comment

Capslock aan misschien?

Comment

nope, anders zou ik nu ook in caplocks typen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stebentje Bekijk bericht

EDIT: 5) hij neemt al mijn acties wel op in de history, dus als ik klik wanneer ik wil gommen, clonen, pencil,... zie ik acties toevoegen... maar zie niets op de foto

Misschien eens PS volledig herinstalleren??
                      Dan gok ik op het volgende:

staat de kracht van de gom wel op 100% en toevallig niet op 0%...? Die instellingen zie je bovenaan onder de menubalk wanneer je de gom aanklikt.

Laat je me weten als ik iets gewonnen heb...?

Mvg,

Comment

gom staat effectief op 100%, zie screenshot...

heb zopas een re-install uitgevoerd maar zonder resultaat, het blijft hetzelfde probleem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stebentje Bekijk bericht
                          gom staat effectief op 100%, zie screenshot...
                          Eeuhm... 'k wil niet moeilijk doen hoor, maar als ik de screendump bekijk dan zie ik dat je niet de gom maar het penseel geselecteerd heb. Ik kan dus niet de instellingen van de gom bekijken.. Misschien even een screendump daarvan posten...?

Mvg,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                            ...maar als ik de screendump bekijk dan zie ik dat je niet de gom maar het penseel geselecteerd heb. Ik kan dus niet de instellingen van de gom bekijken.. ,
                            hij zegt dat géén enkele tool werkt....

Hier is echt iets vreemd aan de gang... probeer eens een andere 'teken'programma... psp of andere....

Heb je andere specifieke software op je pc staan die in het geheugen zitten..?? (processen eens allemaal killen waarvan je denkt die niet nodig zijn)
                            -=- Light is the key...

Comment

Ik gebruik ook Macromedia Fireworks, en dit zonder problemen, de gom, clone,... alles werkt zoals behoren daar. Trouwens, ik weet echt wel hoe een gom te gebruiken, dus alles staat correct op 100% maar helaas in PS zonder resultaat.

Al de processen die niet nodig zijn eventjes beindigd maar zonder resultaat, ik snap het echt niet...

Comment

Working...
                              X