Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje photoshop : foto vervagen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraagje photoshop : foto vervagen

Hoe kan ik in photoshop een foto gradueel laten vervagen ? van onder naar boven of onder een schuine hoek ?

De bedoeling is dat ik de onderkant van een foto wil overhouden en die stelselmatig wil laten vervagen naar wit, zodat ik aan de bovenkant nog wat tekst kwijt kan.

Iemand een gouden tip ?

Thanks,
    Rudi
    Fuji X - Less became more

Re: Vraagje photoshop : foto vervagen

Als je vraag gericht is naar photoshop kan ik wel een antwoord geven:

1: activeer de laag die je wil vervagen, klik in het lagenpallet op add layer mask (laagmasker, symbool cirkel in een rechthoek).

2: in het toolpallet klik je op het gradientsymbool ( staat bij het emmertje) en kies een kleurverloop van zwart naar wit.(het zwarte gedeelte zorgt voor de transparantie)

3: zet je cursor in de afbeelding (vertrekkende vanaf het het punt dat de afbeelding transparant moet zijn) en sleep tot het punt dat de afbeelding helemaal zichtbaar moet zijn.

4: laat de muisknop los en voila.

Een simpele maar doeltreffende techniek, een beetje experimenteren is welgeplaatst.

GrtZZZZ.
    Last edited by Godi; 28 september 2006, 15:12.
    Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

Gratis kijkplezier Coming soon

Comment

Thanx !!

werkt perfect !!

Als je 't weet is 't simpel , nietwaar.... maar ik wist 't niet !
      Last edited by rvrysen; 28 september 2006, 15:36.
      Fuji X - Less became more

Comment

Bij deze, graag gedaan.
        Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

Gratis kijkplezier Coming soon

Comment

Working...
        X