Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
hoe deze te verbeteren?
Collapse
X
-
-
Re: hoe deze te verbeteren?
Als je photoshop CS2 hebt, kan het met shadow/highlights
Maar... de foto is van belabberde kwaliteit ( toch degene die online staat). Het verlichten, maakt de foto er niet mooier op.Een amateur maakt zich druk om scherpte
een professioneel maakt zich druk in de verkoop
een fotograaf maakt zich druk omwille van het licht
-
Er zit in de schaduwen nu al teveel ruis.
Shadow/highlight en dan noise ninja eroverheen kan een redelijk resultaat geven.Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
http://petermaas.blogspot.com/
Comment
-
Het is ook een scheve opname.
Ik heb eventjes Highlight/Shadows geprobeerd in PhotoShop en dat helpt maar tegelijkertijd accentueer je daarmee de ruis in het beeld. Misschien dat het met de highres versie maar beter meevalt dan met deze webversie.Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer
Comment
-
Beter gaat het imo niet meer worden, tenzij je deze in RAW hebt.
Levels aangepast, ruisreductie gebruikt, unsharp mask na noise-reduction, alles in PSP.
Door de sterke ruisreductie die nodig was om daarna te proberen het detail in het onderwerp terug te halen krijg je wel "toegelopen" stukken achtergrond.
Ook eens met Helicon noise filter geprobeerd, dit laat wel meer detail in de achtergrond maar maakt het onderwerp minder klaar.
Ik zou er niet teveel latijn meer insteken.Last edited by elsan; 10 september 2006, 08:25.
Comment
-
hé, elsan,
deze lijkt wel een kruising tussen
"square people" en een echte "romcornel"!
mm
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk berichthé, elsan,
deze lijkt wel een kruising tussen
"square people" en een echte "romcornel"!
mmHebben we Rom zijn geheimpje ontsluierd ?
Heb op een paar manieren aan de slag gegaan, maar de foto is eigenlijk kwalitatief te donker en bevat teveel ruis om veel mee te doen. Mss op het origineel ??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kacha Bekijk bericht
Comment
-
-
Allemaal erg bedankt voor jullie hulp. Het is toch al een hele verbetering...maar hoe kan ik nu jullie versie weer gaan opslaan? Als ik kies voor doel opslaan als...krijg ik een html doc. en kom in terecht in imageshack...
Comment
Comment