Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ruis op pics

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ruis op pics

Ik heb een canon powershot 3s heel content erover alles settings heel goe, maar mijn batterijen zijn bijna leeg(geen idee of het hieran ligt) maar op portret trekt hij heel heel zuiver, maar op sport niet(kan dit zijn omdat hi te veel ) moet refreshe hoge sluitertijd en zo dat er wat ruis in foto kan zitte omdat batterijen low zijn?

Re: ruis op pics

De ruis komt doordat de gevoeligheid van je sensor te hoog staat. Bij het nemen van portretfoto's is er waarschijnlijk voldoende licht aanwezig, zodat de gevoeligheid laag kan blijven (ISO 100 of 200) zodat er geen ruis aanwezig is.

Bij sport zal er minder licht aanwezig zijn, of je moet verder inzoomen, of een hogere sluitertijd zodat de gevoeligheid omhoog moet om nog een goede belichting te krijgen (ISO 800 of 1600). En toen was er ruis...

De batterij heeft er niks mee van doen
    One day, I would like to make nice pictures :-)
    www.lucaskoijen.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luckyluke Bekijk bericht
      De ruis komt doordat de gevoeligheid van je sensor te hoog staat. Bij het nemen van portretfoto's is er waarschijnlijk voldoende licht aanwezig, zodat de gevoeligheid laag kan blijven (ISO 100 of 200) zodat er geen ruis aanwezig is.

Bij sport zal er minder licht aanwezig zijn, of je moet verder inzoomen, of een hogere sluitertijd zodat de gevoeligheid omhoog moet om nog een goede belichting te krijgen (ISO 800 of 1600). En toen was er ruis...

De batterij heeft er niks mee van doen
      thx voor de info maar het probleem is ik gebruik die voor geprogrameerde menu's en kan mijn instellingen niet veel wijzigen van sport, dus met meer inzoomen zou het moeten kunnen verwijderd worden en iets mindere kwaliteit of mindere hoge iso nemen dus. anders eventuele settings voor canon powershot ?manueel? voor sport?

Comment

Hier zie je ook ruis op een pic

werd weliswaar in de regen genomen de foto maar dit zou geen reden mogen zijn toch?

Comment

Ik zou graag willen helpen maar als ik meer dan twee minuten bezig ben een zin te ontcijferen dan houdt het op. Probeer eens gewone zinnen te schrijven met hoofdeltters, punten en komma's etc. dan zul je waarschijnlijk sneller geholpen worden.

Comment

hoofdeltters

Comment

Zoals je kan zien, op mijn foto zit er ruis op(noise level). Ik wil dit echter vermijden vooral voor sport foto grafie.
              Vroeger had ik reflex(kan ik wel niet vergelijken) , maar nu heb ik een digitale canon powershot 3s.
              Ik wil natuurlijk zoveel storende elementen vermijden wanneer ik foto's neem.

Zoals je ziet zoals hier http://www.oldtimersweb.be/historicr...s/P1020808.JPG
              wil ik zo'n zuivere foto.
              Kan dit ook zijn omdat te ver gezoomed is?
              Last edited by Vykus; 1 oktober 2006, 19:27.

Comment

Volgens mij ligt het aan te hoge iso, deze ruis
                Met zekerheid kan te ondekken want in je exif info staat weergeven
                Iso waarde 14 (other) -> wat ook moge zijn
                Inzoemen -> minder licht -> hoge sluitersnelhied = hogere iso == ruis
                Mvg,
                SW
                BD1071BE

Comment

je kan ook afstappen van die voorgeprogrammeerde settings
                  als je ze op sport gaat zetten dan gaat de camera een "programmatje" activeren dat maar 1 doel(bwvs) heeft en dat is; de sluitertijd zo kort mogelijk houden ... idd ten koste van al de rest. Door een hoge iso waarde aan te nemen win je weer die enkele stops (lees: kortere sluitertijd) gevolg ... veel ruis ..

Comment

Voor sportfotografie wordt vaak een zeer korte sluitertijd gewenst om de actie te bevriezen (daarmee vermijd je beweginsonscherpte). Om een korte sluitertijd te gebruiken wordt gewoonlijk een groot diafragma gebruikt (lage f-waarde; zodat er veel licht doorkomt) en een hoge ISO-gevoeligheid (een gevoeligere sensor moet immers minder lang belicht worden). Dat laatste is de reden waarom je ruis ziet op je foto's.
                    1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | backpack full of ammo

Comment

Working...
                    X