Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rand rond foto photoshop + foto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rand rond foto photoshop + foto

Oorspronkelijk geplaatst door maGuy
    Maar ik zie dat ge vergelijkt met een foto recht uit de camera? Waarom is dan nog(?) Qimage beter dan bv een foto die bekwaam verscherpt is in PS? Of gaat het om meer dan scherpte?
    (ik zal het wel eens bezien dan Ik print maar één foto per week ongeveer , dus het eerste jaar moet ik hem nog niet kopen )

Het vergelijk tussen een afdruk recht uit de camera, en dan bedoel ik ook recht uit de camera, dus zonder gebruik van een externe computer en een gemaakt met Qimage en het beeld recht uit de camera is groot.

Maar ook voor een bewerkt beeld in photoshop en hetzelfde beeld geprint via PS of via Qimage heb je geen loupe nodig. Dus verschil is zichtbaar met het blote oog, over meetbare verschillen wil ik het zelfs niet hebben.

Geloof me, als ik in 2004 Qimage ging gebruiken, wist ik dat ik hier héél lang zou aan vasthangen. De besproken testen deed ik in demo voor onze fotoclub en is dus niet alleen mijn gedacht, maar unaniem van de ganse vergadering.

MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Re: Rand rond foto photoshop + foto

Jaja , maar de vraag was: gaat het hem alleen over scherpte, of nog meer?

Ik heb (met mijn weinige printervaringen) nog niet veel klagen en zeker niet van scherpte. Voor de kleuren moet ik monitor eens calibreren één van de weken en gebruik reeds het profiel van marc-en-ciel, met voor "wat het moet zijn" al genoeg succes, maar de huidtinten kunnen nog iets beter, dus na calibratie zal ik toch eens wat onderzoek gaan doen wellicht.

Is dus mss minder iets voor mij omdat ik meer "de eenzame fijngetunede foto" afprint dan "een heel rolletje".

Comment

Working...
      X