Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

het photoshop cs boek voor digitale fotografen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• het photoshop cs boek voor digitale fotografen

Zou iemand die dit boek in zijn bezit heeft voor mij eens het professioneel de huid verzachten (blz 294) stap voor stap willen volgen? Ik loop bij stap 6 vast op het punt waar je in het paletmenu de optie zichtbaar verenigen aanklikt. Daarbij verdwijnen nu steeds m'n 2 middelste lagen terwijl dat volgens het boek niet zou moeten gebeuren Heb het, zelfs met m'n vriend over m'n schouder meekijkend, meerdere malen geprobeert met steeds hetzelfde resultaat. Misschien kan iemand hier ontdekken of ik iets fout doe of dat de beschrijving in het boek niet klopt

Re: het photoshop cs boek voor digitale fotografen

Helemaal niemand hier die het boek heeft jullie breken m'n hart

Comment

Dat heb je nu met Scott Kelby boeken hé Dat is toch de auteur? En het is echt het CS-boek? Niet CS2?

Ik heb enkel een Engelse versie uit 2003 en daarin komen je vermelde blz totaal niet overeen.

Er worden 2 blur-methoden beschreven (glamour skin softening, advanced skin softening) en dat is eigenijk *niet* "professioneel"
      De 3 echt professionele methoden in het boek van Katrin Eismann gebruiken geen van allen blur. Anderzijds heeft elke techniek zijn plaats natuurlijk, hé; zeker gezien het één veel langer duurt dan het ander.

Gebruik anders de tutorial van MadMax hier of zo? Of als je Engels kan eens wat rondspitten op retouchpro.com, edm.
      Last edited by maGuy; 8 augustus 2006, 20:41.

Comment

Jawel, ik heb die boek ook, cs2... Zal het morgen (als ik het niet vergeet) eens uitproberen, heb nu geen tijd, moet nog gaan werken
        Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

je moet de ALT toets ingedruk houden dan werk het wel.
          trouwens goed boek.

Groetjes John,
          Last edited by littlejohn_hol; 8 augustus 2006, 21:23.
          eos 350d Tamron AF SP 28-75/2,8 XR DI Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro 2 gb extreme 3 Sigma EF-500 DG Super
          walimex wt 3570

Comment

Re: het photoshop cs2 boek voor digitale fotografen

Oorspronkelijk geplaatst door littlejohn_hol
            je moet de ALT toets ingedruk houden dan werk het wel.
            trouwens goed boek.

Groetjes John,
            Hé, ddát zou wel eens kunnen zijn wat ik fout doe Ga ik vandaag uitproberen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maGuy
              Dat heb je nu met Scott Kelby boeken hé Dat is toch de auteur? En het is echt het CS-boek? Niet CS2?

Ik heb enkel een Engelse versie uit 2003 en daarin komen je vermelde blz totaal niet overeen.

Er worden 2 blur-methoden beschreven (glamour skin softening, advanced skin softening) en dat is eigenijk *niet* "professioneel"
              De 3 echt professionele methoden in het boek van Katrin Eismann gebruiken geen van allen blur. Anderzijds heeft elke techniek zijn plaats natuurlijk, hé; zeker gezien het één veel langer duurt dan het ander.

Gebruik anders de tutorial van MadMax hier of zo? Of als je Engels kan eens wat rondspitten op retouchpro.com, edm.
              Inderdaad de cs2 als ik er niet uitkom met dit boek ga ik inderdaad een andere manier proberen, maar deze zag eruit als iets wat zelfs mij moest lukken

Comment

Arrrrgh Is het dank zij de hulp gelukt om tot het eind van de bewerking te komen (dan heb je dus nog 4 lagen waarvan 1 dubbel over) maar daar eindigd gewoon de beschrijving in het boek Wat doe ik waar het boek ophoud? als ik de lagen zoals ze staan samenvoeg krijg ik 1 blurrie bende

Comment

In welk van haar boeken was dit dan en hoe gebeurt het dan als je geen blur gebruikt ? (kort gezegd).

Tot nu heb ik nog geen Eissman boeken gekocht. Ik heb al een pak (dure) boeken en Eissman kon me nog net niet overtuigen om er een van haar te kopen.
                  Last edited by PSG; 13 augustus 2006, 11:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefken
                    In welk van haar boeken was dit dan en hoe gebeurt het dan als je geen blur gebruikt ? (kort gezegd).
                    Restoration & Retouching. 3e ed met extra Glamour Retouching hoofdstuk, waarvoor zij naar New Yorkse profs trok om hen toch enkele "geheimen" te ontfutselen.

Het zijn geen van alle snelle methoden, want het schijnt dat ze op het hoogste niveau zowat pixel per pixel werken dikwijls. Als je daar solliciteert en blur durft gebruiken, kom je er naar 't schijnt niet in

1) ...is gewoon wat voorbereidend werk en daarna zo'n 50% grijs dodge & burn layer met soft light.
                    2) Dual curves technique, waarbij de lichte puntjes verdonkerd worden en de donkere lichter gemaakt
                    3) Healing brush + 50% gray layer met noise + texture blending

Tot nu heb ik nog geen Eissman boeken gekocht. Ik heb al een pak (dure) boeken en Eissman kon me nog net niet overtuigen om er een van haar te kopen.
                    Voor mij zijn het 2 no-brainers, want ik zie die samen met Masking & Compositing overal als De Bijbel op hun gebied vernoemd en ben er nu alvast van één aan het genieten (andere op komst ). Maar ik kan alleen vgl met Real World Photoshop (voor mij ook bij de besten, als alg. handboek en voor "real world" info), Real World ACR en een paar oude Wow-books (en een hoop ebooks).

Zij is een perfectioniste die haar nieuwe edities grotendeels opnieuw schrijft/illustreert.

Maar specifiek voor Glamour zie ik bv op retouchpro.com verder alleen ref. naar www.glitterguru.com

Ze hebben daar zelf ook al wat interessante (snellere) technieken uitgevonden en gedocumenteerd anders, zoals The quick de-grunge trick.
                    En http://dgrin.smugmug.com/gallery/1170442 werd er ook besproken. E.v.a.

Wat is uw PS boeken Top 5?

Comment

Begrijp me niet verkeerd.
                      Ik denk dat de boeken van eismann zeker goed zijn.
                      Alleen, aangezien ik er toch al wat heb, en er toch een zekere mate van overlap is tussen die boeken vond ik de extra info die het bijkopen van een eismann boek gaf, wat beperkt.

Maar achteraf gezien had ik beter eerst eismann boeken gekocht dan de scott kelby boeken.

De glamour tuturial van Eismann vind ik ook niet zo verschillend van de benadering op die russische site (je weet wel ...). Verder heb ik de boeken van Eismann wel doorgelezen en zitten verschillende truukskes al in mijne kop.
                      Haar flare reparatie truuk is alleszins één die je enkel bij haar vindt.
                      Maar ik vond restoration voor de rest ietwat out of scope voor mij.

Nu, ... ik kan ze nog kopen maar ik heb andere prioriteiten voor het moment.

Ik zit nu in Frankrijk. Thuis ga ik eens mijn top 5 lijstje opstellen.
                      Maar ik denk dat het boek van Martin Evening en Ben (je weet wel) ... op 1 en 2 eindigen.

Comment

Alleen, aangezien ik er toch al wat heb, en er toch een zekere mate van overlap is tussen die boeken vond ik de extra info die het bijkopen van een eismann boek gaf, wat beperkt.
                        Ja, ik dacht dat het zoiets moest zijn. Ikzelf ben eigenlijk maar begin dit jaar pas in gang geschoten met het gedacht "Ik wil die PS toch eindelijk eens een *pak* beter gaan "beheersen"..." dan wat simpel aanmodderen, dus voor mij lijken het ideale kopen en met bepaalde restoratiebehoeften krijg ik beroepsmatig toch regelmatig te maken.

Ik heb gemerkt dat mijn Real World Photoshop 6 eigenlijk nog altijd vrij goed up-to-date is

De glamour tuturial van Eismann vind ik ook niet zo verschillend van de benadering op die russische site (je weet wel ...).
                        De opgesomde methoden waren 3 verschillende hé. Dus je had ze toch al gezien dan?
                        Dat van die Rus is toch niet helemaal hetzelfde, denk ik. Dacht niet dat die de 50% layer met noise gebruikte. Maar kom, ik ben nog maar aan het lezen. Tegen dat ik een dual processor heb en eens wat meer ga proberen komen we er nog op terug

Over extern geleende huidtexturen hebben ze het hier ook gehad:

Comment

Dacht niet dat die de 50% layer met noise gebruikte.
                          'k heb het boek eens wat gelezen al staande in de fnac. Ken het dus ook niet glad van buiten natuurlijk. Ja, die laag met noise vind ik gewoon bijkruiden naar smaak. Voor mij geen essentieel element van de techniek.
                          Ik eet mij omelet met provincaalse kruiden en zonder zout maar iemand anders doet het misschien net omgekeerd.
                          Last edited by PSG; 14 augustus 2006, 12:31.

Comment

Hoe interessant de discussie die hier ontstaat ook is Kan ik iemand overhalen nog eens in het boek naar de dsbetreffende uitleg te kijken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
                              Arrrrgh Is het dank zij de hulp gelukt om tot het eind van de bewerking te komen (dan heb je dus nog 4 lagen waarvan 1 dubbel over) maar daar eindigd gewoon de beschrijving in het boek Wat doe ik waar het boek ophoud? als ik de lagen zoals ze staan samenvoeg krijg ik 1 blurrie bende
                              Na die operatie met de ingedrukte Alt (option toets) gaat de de uitleg in de boek nog verder , vink de laag 1 en laag 1 kopie uit en de achtergrondlaag op aan.
                              Selecteer de laag 2 en voeg hier een laagmasker toe dat doe je door op dat
                              vierkantje met dat bolletje in te klikken.
                              Dan stel je de voorgrondkleur op zwart in , achtergrondkleur wit.
                              Kies nu een penseel met zachte rand , alles wat je nu scherp wil hebben schilder je met dit penseel (dit is eigelijk niets anders dan het maskeren van laag 2 zodat de achtergrond laag te voorschijn komt)
                              Als je per ongeluk in het bereik waar je blur wil scherp maakt kun je dit altijd
                              herstellen door met de achtergrondkleur wit te maskeren.

groeten
                              Leon
                              Groeten Leon
                              http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                              Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

Comment

Working...
                              X