Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
hoe ik mijn foto's kan resizen naar 800*600.
Als ik het nu probeer wordt mijn foto ook kleiner?
euh??
"resize naar 800x600" betekent eigenlijk "kleiner maken",
er van uit gaand dat je van een grotere (6Mp?) foto vertrekt.
natuurlijk wordt je foto dan kleiner, want dat is nu precies wat "resize" doet ...
Ben je niet in de war met croppen. Als jij je foto resized, wordt hij kleiner in aantal pixels, maar je behoudt wel het volledige beeld. Als je uit een groter beeld (vb. 6 MP) een rechthoek van 800x600 uitsnijdt, ja dan verlies je veel, maar da's de bedoeling niet om zo te resizen. Mss. kan je wat meer uitleg geven bij je werkwijze.
In Photoshop Elements -> Image -> Image Size -> daar geef je de gewenste hoogte of breedte van de foto in, je behoudt dan de beeldverhouding (je moet dus maar één van de twee cijfers invullen).
ik gebruik microsoft office picture manager indien ik snel foto's moet resizen.
kwaliteitsverlies is wel mogelijk.. maar voor foto's op het net is dit voor mij iets handig om in batch een hoop foto's kleiner te maken. photoshop image processor is ook een mogelijkheid...
ik gebruik microsoft office picture manager indien ik snel foto's moet resizen.
kwaliteitsverlies is wel mogelijk.. maar voor foto's op het net is dit voor mij iets handig om in batch een hoop foto's kleiner te maken. photoshop image processor is ook een mogelijkheid...
Bdsizer werkt eveneens in batch, zonder noemenswaardig kwaliteitsverlies en met opgave van de te behouden bestandsgrootte.
Comment