Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sizen naar 800*600

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sizen naar 800*600

Hallo, weet iemand hoe ik mijn foto's kan resizen naar 800*600. Als ik het nu probeer wordt mijn foto ook kleiner?
    ik heb paint en photoshop 7.

bedankt alvast

Re: sizen naar 800*600

Kan je BD Sizer aanraden. Is gratis en ontworpen door onze goede vriend Havezet.
    Je kan hem hier downloaden

Henri
    lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinkuszz
      hoe ik mijn foto's kan resizen naar 800*600.
      Als ik het nu probeer wordt mijn foto ook kleiner?
      euh??

"resize naar 800x600" betekent eigenlijk "kleiner maken",
      er van uit gaand dat je van een grotere (6Mp?) foto vertrekt.
      natuurlijk wordt je foto dan kleiner, want dat is nu precies wat "resize" doet ...

mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

ja, daar was ik ook achter. Maar aangezien ik niet alleen een hoekje van mijn foto wil sturen maar de hele foto, heb ik daar niks aan........

Comment

Ben je niet in de war met croppen. Als jij je foto resized, wordt hij kleiner in aantal pixels, maar je behoudt wel het volledige beeld. Als je uit een groter beeld (vb. 6 MP) een rechthoek van 800x600 uitsnijdt, ja dan verlies je veel, maar da's de bedoeling niet om zo te resizen. Mss. kan je wat meer uitleg geven bij je werkwijze.

Comment

niet verwarren met croppen,
            met resize behoud je de hele foto.

Enkel het formaat wijzigt.

Comment

Dank u, heb BD gedownload en werkt perfect.

Comment

Dat kan je toch ook met Photoshop 7 .

In Photoshop Elements -> Image -> Image Size -> daar geef je de gewenste hoogte of breedte van de foto in, je behoudt dan de beeldverhouding (je moet dus maar één van de twee cijfers invullen).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

ik gebruik microsoft office picture manager indien ik snel foto's moet resizen.
                  kwaliteitsverlies is wel mogelijk.. maar voor foto's op het net is dit voor mij iets handig om in batch een hoop foto's kleiner te maken. photoshop image processor is ook een mogelijkheid...
                  Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stroedel
                    ik gebruik microsoft office picture manager indien ik snel foto's moet resizen.
                    kwaliteitsverlies is wel mogelijk.. maar voor foto's op het net is dit voor mij iets handig om in batch een hoop foto's kleiner te maken. photoshop image processor is ook een mogelijkheid...
                    Bdsizer werkt eveneens in batch, zonder noemenswaardig kwaliteitsverlies en met opgave van de te behouden bestandsgrootte.
                    fotosite

Comment

ik denk dat hij z'n canvas size heeft aangepast (ipv image size) waardoor er slechts een stukje foto overblijft...

Comment

Working...
                      X