Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschillende foto's op 1 blad afdrukken

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verschillende foto's op 1 blad afdrukken

Hi,

Omdat foto-papier nogal duur is zou ik graag elke vierkante centimeter ervan benutten door er meerdere foto's op de plaatsen.
    In XP kan je verschillende foto's op éénzelfde blad laten afdrukken maar veel instelmogelijkheden zijn er niet.
    Ik heb PS 7, PS Elements 2 en ACDSEE 5 Powerpack in mijn bezit maar ben er nog niet achter gekomen hoe het kan. Het zou me verwonderen mocht dit niet mogelijk zijn met één van deze programma's.
    Ik geraak niet verder dan dezelfde foto een aantal maal op hetzelfde blad af te drukken.
    Weten jullie raad? Gebruiken jullie er andere programma's voor?

Alvast bedankt!

in Photoshop : file-->automate-->picture package of contact sheet...

instelmogelijkheden zat..

Stef

Comment

Ik dacht dat bij ACDSee 5 FotoSlate 2 bijzat, hiermee kan je zelf foto's op een pagina pakken en de afmeting ervan bepalen.
      QImagePro kan dat ook zeker, met detail instellingen tot in de puntjes.

http://www.ddisoftware.com/qimage/
      Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

Comment

Originally posted by Tribal69
        Ik dacht dat bij ACDSee 5 FotoSlate 2 bijzat, hiermee kan je zelf foto's op een pagina pakken en de afmeting ervan bepalen.
        QImagePro kan dat ook zeker, met detail instellingen tot in de puntjes.

http://www.ddisoftware.com/qimage/
        Fotoslate zit niet standaard onder ACDSee. Heb de trial gedownload en meteen uitgeprobeerd. Dit is het soort van programma naar waar ik op zoek was. Alleen jammer dat je nog eerst een template moet maken waar je je foto's moet inplaatsen. Gewoon je foto's direct op een blad plakken en dan schikken kan dus niet.
        Eens je door hebt hoe die templates moet maken lukt alles aardig en het resultaat is ook ok.

Ook met QImagePro moet je volgens mij met templates werken. Dit programma heb ik snel links laten liggen omdat ik het maar niet naar het metriek stelsel krijg, met inches knoeien is lastig.

De contact sheet of picture package uit PS zijn volgens mij enkel goed als je een index van al je foto's wilt afprinten. Trouwens, de papierformaten die worden aangegeven zijn nogal exotisch, gewoon A4 lijkt niet mogelijk.

Tussendoor ook nog eens geprobeerd om in PS op een A4'tje een aantal foto's te plakken. Dit lukt, alleen worden de foto's steevast verkleind! Als ik een 10x15 foto versleep naar het A4 blad, wordt het plots een derde zo groot. Begrijpe wie kan. Wellicht ben ik ergens een stap vergeten...

In elk geval bedankt voor de reacties!
        Als ik ergens volledig verkeerd ben hoor ik dat graag!

Comment

Originally posted by dr wax

Tussendoor ook nog eens geprobeerd om in PS op een A4'tje een aantal foto's te plakken. Dit lukt, alleen worden de foto's steevast verkleind! Als ik een 10x15 foto versleep naar het A4 blad, wordt het plots een derde zo groot. Begrijpe wie kan. Wellicht ben ik ergens een stap vergeten...

ja, dat is mogelijk...

als je meerdere foto's op 1 A4 blad wil zetten in PS dan moet je ervoor zorgen dat deze allenmaal dezelfde dpi hebben. Dit kan je controleren bij image>image size. Dan kan je ook bij image size de grootte die jij wil ingeven.
          en sleep je je foto naar het A4-blad (met zelfde dpi!)
          Dan staan ze er normaal gezienn de juiste grootte.

Wat je ook kan doen om dan je foto's beter te schikken is gebruik maken van guides (view>new guide) en dan kan je je foto's al 't ware ertegen zetten langs beide kanten zonder dat ze over elkaar komen.

Comment

In ACDSee vanaf versie 4 geloof ik:

Selecteer de te printen bestanden
            File, Print
            Position Tab, Thumbnails

Kies links onderaan de Thumbnail size (Rows, Columns)...

Zo simpel is het

Nu we toch over ACDSee bezig zijn... Hoe kan je de units in Millimeters vastleggen? Bij mij springt het altijd terug op inches

Comment

Ik gebruik PhotoPrinter van Iomega (freeware, ondertussen al een paar jaar oud maar voldoet uitstekend) en FotoAlbum van Fototime (ook freeware).

Groeten,
              Frank Vandenberghe

Comment

Allemaal bedankt voor de reacties, heb weer 't een en ander bijgeleerd!

Groeten,

Comment

Working...
                X