Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schaduwen verwijderen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schaduwen verwijderen ?

    Heeft iemand de now how hoe je die twee schaduwen weghaalt ; heb alles (zover ik weet) geprobeerd telkens is er een verloop tussen de straattegels.
    retoucheer penseel geeft enig resultaat maar de kleur is te afwijkend ?



    elke tip en commentaar is van harte welkom !
    als je nooit faalt in iets , zul je nooit slagen in iets

  • #2
    Re: Schaduwen verwijderen ?

    Je kan anders eens proberen clonen met vanishing point.

    Dan moet je de belichting misschien nog wat bijstellen.
    Zowiezo een pak manueel werk, vermoed ik.

    Comment


    • #3
      Re: Schaduwen verwijderen ?

      Prachtige oefening ! Ik zou gaan voor curves...je moet wel goed weten om de schaduw te selecteren (mask via calculations)...en daar heb ik nogal problemen mee
      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

      Comment


      • #4
        Re: Schaduwen verwijderen ?

        Ik denk dat dit een schoolvoorbeeld om vanishing point te gebruiken. Ik ga dus met mijn naamgenoot akkoord.

        Comment


        • #5
          Re: Schaduwen verwijderen ?

          misschien een beetje meer uitleg ivm vanishing point? Dit interesseert me wel.
          Ben daar trouwens niks van tegen gekomen bij Total Training CS2, calculations daarentegen

          Alvast bedankt
          Knut
          Oly E500 met dubbele lenzenkit

          Comment


          • #6
            Re: Schaduwen verwijderen ?

            Als ik het écht goed en perfect wil doen, dan selecteer ik één tegel en herplavei ik het trottoir met deze tegel (op de schaduwen).
            Er wel zorg voor dragend, telkens perspectief, kleur en verloop van softness bij iedere tegel aan te passen.

            Het photoshop 'vanishing point' filter zal weer eens de 'gemiddelde' doorsnee-oplossing geven, maar in de mééste gevallen niet de professionele.

            'is maar wat je er van verwacht!

            Comment


            • #7
              Re: Schaduwen verwijderen ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Stef9620
              Ik denk dat dit een schoolvoorbeeld om vanishing point te gebruiken. Ik ga dus met mijn naamgenoot akkoord.
              Ik ook! Op 1,2,3 gefixt daarmee en daarna kan je zelf nog wat blurren of details toevoegen.

              Je kan het nog veel beter krijgen maar heb er maar 5 min werk ingestoken.


              Zie http://www.photoshopsupport.com/tuto...ing-point.html voor uitleg vanishing point.
              Last edited by rept; 22 februari 2006, 11:02.
              Gallery: http://www.fotogallerij.be

              Comment


              • #8
                Re: Schaduwen verwijderen ?

                Oorspronkelijk geplaatst door knut
                misschien een beetje meer uitleg ivm vanishing point? Dit interesseert me wel.
                Ben daar trouwens niks van tegen gekomen bij Total Training CS2, calculations daarentegen

                Alvast bedankt
                Knut
                Knut,
                zover was ik ook nog niet...je kan het vinden op DVD3, les 11

                JanMetDePet
                Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                Comment


                • #9
                  Re: Schaduwen verwijderen ?

                  Is vanishing point typisch voor CS of gaat het ook met bv versie 7 ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Schaduwen verwijderen ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door picasso
                    Is vanishing point typisch voor CS of gaat het ook met bv versie 7 ?
                    Neen zit niet in versie 7 en ik geloof ook niet in CS maar wel in CS2.
                    Gallery: http://www.fotogallerij.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Schaduwen verwijderen ?

                      Rept,

                      Heb ook een poging gedaan met vanishing point...doch hoe krijg jij die tegels zo recht. Het lukt me halvelings doch ben er niet echt tevreden over.
                      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                      Comment


                      • #12
                        Re: Schaduwen verwijderen ?

                        Van harte bedankt voor de reacties , maar hoe blijft de boodschap ??
                        Heb het geprobeerd op de originele versie maar de tegellijnen blijven een een eigen leven lijden , misschien heeft het iets te maken met de kleuren vandaar en vb van de kl. versie.

                        Waar start het perspectief (vanishing) point , en waar eindigt het , heb en diam. 100 hardheid (van 0 tot 100 geprob.) 50 , dekking 100, retouch staat aan, uitgelijnd staat aan.
                        als je nooit faalt in iets , zul je nooit slagen in iets

                        Comment


                        • #13
                          Re: Schaduwen verwijderen ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door BGJ
                          Van harte bedankt voor de reacties , maar hoe blijft de boodschap ??[/IMG]
                          Ok hopelijk verduidelijkt dit een beetje:

                          Je kiest VANISHING POINT daarna krijg je dit scherp dan klik je eerst op 1 en selecteert daarna een paar tegels waar je het perspectief op gaat aanduiden en ook als bron tegel voor stempel gaat gebruiken. Dit is het groene gebied.
                          Daarna klik je op 2 (stempel) en klikt ALT INGEDRUKT HOUDEND ergens in de groene zone (best dat je een hoek van een tegel neemt voor de oriëntatie. Daarna ga je naar waar je wil stempelen en begint eraan. Je kan verschillende zones kiezen om als bron te gebruiken.



                          Succes
                          Gallery: http://www.fotogallerij.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Schaduwen verwijderen ?

                            Het werkt , vriendelijk bedankt 'rept' !!
                            Last edited by BGJ; 23 februari 2006, 19:17.
                            als je nooit faalt in iets , zul je nooit slagen in iets

                            Comment


                            • #15
                              Re: Schaduwen verwijderen ?

                              Uitzonderlijke filter dat staat vast , als je het goed wil doen kost het wel uren tijd , maar je krijgt wat je wil. Heb nog twee vragen ; nl hoe verander je de shape (de vorm ) en hoe kan je en stapje teruggaan 'ESC' - backspace lijkt niet te werken ?
                              als je nooit faalt in iets , zul je nooit slagen in iets

                              Comment

                              Working...
                              X