Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

En n og eens welke lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• En n og eens welke lens?

Wil eigenlijk een lichtsterke lens voor mijn 10D voor binnen(portretten) en in de avond voor buiten-landschap. Zit nu met Sigma 18-50mm F3.5-5.6 DC Digital Can AFmaar voldoet niet altijd volledig meer (ben een stapje aan het veranderen geloof ik)

Sigma 24mm F1.8 EX DG ASF Macro Can AF
    Sigma 30mm f/1.4 EX DC (HSM) DG Canon
    Of iets anders in deze prijscategorie?

De bedoeling is om later ook deze te hebben als gewone all-round lens
    Sigma 24-70mm F2.8 EX DG Macro Canon 82
    Sigma 24-60mm F2.8 EX DG ASP Can AF 77
    Of overschat ik dan de 1.4 en de 1.8 en kan ik beter gewoon nu al voor één van deze gaan?

Merci
    Last edited by aikesv; 8 januari 2006, 01:46.

Re: En n og eens welke lens?

Er is ook een Sigma 18-50 f/2.8 Heb je daar al eens aan gedacht?
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ja, maar ik merk dat ik voor gewoon nogal veel switch met mijn 28-90 om meestal rond die 70 te eindigen. Merk trouwens dat ik de verkeerde benened geplakt heb
      Bedoelde deze ipv die 60 Sigma 28-70mm F2,8 EX DG Canon AF

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aikesv
        Ja, maar ik merk dat ik voor gewoon nogal veel switch met mijn 28-90 om meestal rond die 70 te eindigen. Merk trouwens dat ik de verkeerde benened geplakt heb
        Bedoelde deze ipv die 60 Sigma 28-70mm F2,8 EX DG Canon AF
        Ik ben hier even niet mee? 28-90 ? Heb je de Tamron 28-75 f/2.8 al eens bekeken dan? Niet duur en echt een hele goeie lens, ik kan er over meepraten, alsook Trebs die hier op het forum vertoeft en die deze lens ook vaak gebruikt.

mvg,

Francis
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ok, op dit ogenblik heb ik dus 3 lenzen, de 2 standaards van mijn eos 300 28-9à en 70-300 en de sigma 18-50 gekocht toen ik digitaal ging om wat meer breedhoek te hebben.
          Ik wil nu een lichtsterke lens om binnen te fotograferen zonder flits (portretten) en 's avonds buiten. Verder komt er een upgrade van de standaard 28-90. naar een 2.8

Comment

Hallo

Ik heb de Sigma 24mm F1.8 Macro met NIKON vatting en ben er eigenlijk zeer tevreden over. Het is wel een redelijk "volumineuze" lens, maar AF werkt zeer goed en voor mij voldoende snel. Doordat mijn CCD niet het volledige beeldoppervlak van de lens (crop factor op NIKON van x1,5) bestrijkt, is in mijn geval de vignettering geen enkel probleem.
            Kort gesteld : waar voor je geld. Er zijn uiteindelijk niet veel geen vaste brandpunt lenzen van F1.8 die het equivalent van 35 mm op een analoog toestel geven. Destijds toen ik de lens gekocht heb, baseerde ik mij op gebruikerservaringen op de site van de nikonians. Er is een groot verschil in kwaliteit tss de 20, 24 en 28 mm EX van Sigma. En de 24 mm is bovendien MAKRO. Dit is minder belangrijk als echte Makro lens, maar wel interessant dat je toch van heel dichtbij kunt trekken (bvb modelbouw).

Groetjes,

Marc
            NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

Comment

breedhoeklenzen voor portretfotografie

Comment

Allemaal vrij goede lenzen maar ik moet zeggen: de 1.4 30mm is een heel goede lens, alleen heb je er met een FF camera natuurlijk later niets aan.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Working...
                X