Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Wie heeft er ervaring met deze lens, en misschien wat voorbeelden ?
Thanx Orca45
- heel erg scherp (tenminste voor een zoomlens)
- mooi kontrast en mooie kleuren
- incl zonnekap en lenstas
- voelt stevig aan, maar is niet te zwaar
Nadelen:
- focus durft er dik naast zitten als er wat minder licht is, dit komt dan voor 1 op de 2/3 fotos. Dit is geen probleem als er genoeg zonlicht is.
- heeft geen HSM motor en kan dus niet continu focussen
Ik ben er heel blij mee, al moet ik rekening houden met de beperkingen (zie nadelen). Ik heb deze lens gekocht om te gebruiken als walk-around lens voor citytrips en daarvoor werkt die gewoon fenomenaal goed
Canon 350D - Sigma 18-50mm F2.8 en Canon 70-300 IS
Heb zelf de 24-70 2.8 gehad en die is super behalve op 2.8 dan is hij te soft. de 18-50 2.8 is wel scherp op 2.8 ...zie foto die ik juist als test genomen heb van de Dreftfles in mijn keuken.
Vind dat de 18-50 wel ietje warme kleuren geeft dan Nikon lenzen.
Maar dat zie ik als voordeel.
Foto.....Camera Nikon D70
Foto is niet verscherpt...heb juist in Fotochop automatisch contrast gedaan
ISOSpeedRatings : 200
ShutterSpeedValue : 1/25Sec
FocalLength : 50,00(mm)
MaxApertureValue : F2,8
Genomen op F 2.8
RAW uit camera (zonder verscherping), daarna met BDsizer (zonder verscherping) naar 200 kb gebracht.
Misschien een alternatief voor de Sigma ?????
het licht was wel niet zo heel goed maar ik wou toch eens testen. Als het eens beter weer is zal ik nog eens proberen.
En met wat die continuous focus betreft,
bij mij kan hij wel voortdurend focussen (AI servo)
You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon www.koendd.be FZ50
Is dat vanop statief genomen en altijd op hetzelfde scherp gesteld???
Bij 50mm f/5.6 bij beide lenzen zie ik toch wel een ander beeld. Als je uitsnedes neemt is het toch wel belangrijk dat ze uit dezelfde foto komen, met als enige variabele, de lens zelf.
Zie ook 35mm f/4.5, kan ook gewoon verkeerd gelinkt zijn...
ja, foto's zijn vanop statief genomen en niet van plaats verandert.
Ik zeg het, ik doe het nog eens opnieuw als het wat beter weer is/als ik meer tijd heb
You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon www.koendd.be FZ50
Voordelen:
- heel erg scherp (tenminste voor een zoomlens)
- mooi kontrast en mooie kleuren
- incl zonnekap en lenstas
- voelt stevig aan, maar is niet te zwaar
Volledig akkoord
Oorspronkelijk geplaatst door zebra
Nadelen:
- focus durft er dik naast zitten als er wat minder licht is, dit komt dan voor 1 op de 2/3 fotos. Dit is geen probleem als er genoeg zonlicht is.
- heeft geen HSM motor en kan dus niet continu focussen
Toch even relativeren...
-focus zit er wel eens langs bij minder licht, maar bij mij is dit 1 op 4. Maar bij genoeg licht is het een super-lens (zeker voor de prijs!)
-Heeft (spijtig genoeg) geen hsm, maar dit maakt niet dat hij niet continu zou kunnen focussen, dit gaat wel.
Maar hsm zou wel leuker zijn, want dit betekent snellere autofocus (dus ook bij continu focussen beter) en die hsm-motors zijn ook stiller. Een hsm (usm bij canon) is dan ook wel duurder. Denk nu niet dat de autofocus traag is, hij valt best wel mee hoor!
Vrij scherp en contrastrijk. Alleen met name op 18-24mm iets zachter in de hoeken. Moet daarvoor iets meer geknepen worden dan de kitlens, daar staan mooie kleuren en tekening tegenover.
Comment