Ik zou me het volgende willen aanschaffen, een canon extender 1.4 , die ik dan kan gebruiken op sigma lenzen ,is dit wel of niet een goed idee ? ik bedoel hiermee blijf je niet beter bij sigma (om geen problemen te krijgen )en dit op mijn canon eos 300D ,en passen die extenders van canon nog voor de 300D ? zoals voorgesteld bij corne
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
extender van canon en sigma lens
Collapse
X
-
-
Re: extender van canon en sigma lens
ik denk niet dat er een probleem is met de extenders onderling (gebruik zelf een kenko).
Wel moet je je afvragen of jouw lenzen een extender goed kunnen slikken.
-
inderdaad, body + extender combinatie (ervanuitgaande dat je de juiste vatting hebt natuurlijk ) lukt.
extender + objectief combinatie is een ander paar mauwen!!! Ik zou je goed inlichten hieromtrend want niet alle objectieven zijn compatibel met extenders - buitengenomen het feit dat je al dan niet al de autofocus verliest.
Comment
-
Volgens mij passen canon extenders enkel op canon lenzen van de L-serie.
(ondersom gaat wel)
Mvg
Remip
Comment
-
hmm,lijkt me ingewikeld dus als ik een sigma extender neem kan ik er mijn kitlens opzetten zo dat hij van 55mm naar 123.2?? gaat ,maar als ik een canon extender er op zet met een sigma 70-300 lukt het niet ,of past dat enkel voor een canon telelens met een rode L?
zal eerst eens men bedoeling uitleggen, ik heb dus een kitlens 18-55 maar ,
wil sigma glaasjes er bij kopen omdat die nu eenmaal goedkoper zijn dan canon , (2,8 versies )en wil die stilaan opbouwen als ik nu een 28-70mm van sigma koop en plaats daar een extender op heb ik dus 70 mm x 1.4 extender x 1.6 van de canon = 156 mm lens (denk ik ) als ik dan genoeg gespaard heb en dan een 3e lens bijkoop van 70-200 mm 2.8 ex ,heb ik ineens een goede telelens wat me samen met de extender op een bereik van 672 mm brengt ,of sla ik de bal hier compleet mis
dus nu zou ik eigenlijk willen weten is dit mogelijk? OF IS DE GEDACHTE ER ACHTER REDICUL
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DEShmm,lijkt me ingewikeld dus als ik een sigma extender neem kan ik er mijn kitlens opzetten zo dat hij van 55mm naar 123.2?? gaat ,maar als ik een canon extender er op zet met een sigma 70-300 lukt het niet ,of past dat enkel voor een canon telelens met een rode L?
wil sigma glaasjes er bij kopen omdat die nu eenmaal goedkoper zijn dan canon , (2,8 versies )en wil die stilaan opbouwen als ik nu een 28-70mm van sigma koop en plaats daar een extender op heb ik dus 70 mm x 1.4 extender x 1.6 van de canon = 156 mm lens (denk ik ) als ik dan genoeg gespaard heb en dan een 3e lens bijkoop van 70-200 mm 2.8 ex ,heb ik ineens een goede telelens wat me samen met de extender op een bereik van 672 mm brengt ,of sla ik de bal hier compleet mis
dus nu zou ik eigenlijk willen weten is dit mogelijk? OF IS DE GEDACHTE ER ACHTER REDICUL
das waar ik dus bang voor was ... vergeet die TC's op zullke lenzen. Enkel de 70-200 2.8 kan er enigzins mee overweg, de rest ... gewoon niet doen.
Comment
-
-
Voorspijt is er niet en naspijt komt steeds te laat!
Extenders zijn een ideaale tool voor "PRIME" lenzen, dan heb je het minste verlies.
Voor zoomlenzen (bedoel hier lenzen van de L serie) is dit zelfs enkel een lapmiddeltje, zeker als je hoger gaat dan 1.4. Daarna zwaar photoshoppen.
Voor de gewone standaart zoomlenzen: DOE HET NIET !!!!!!!
Canon extenders passen enkel op de L serie!
Sigma extenders passen ook niet overal op!
Kenko en andere zijn een beetje allround.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DEShmm,lijkt me ingewikeld dus als ik een sigma extender neem kan ik er mijn kitlens opzetten zo dat hij van 55mm naar 123.2?? gaat ,maar als ik een canon extender er op zet met een sigma 70-300 lukt het niet ,of past dat enkel voor een canon telelens met een rode L?
Als ik mij niet vergis zijn het meestal enkel de witte lenzen van canon waarop een extender werkt?vb werkt ook niet op 17-40L F4 of 28-70L f2.8
Was al te laat met antwoorden
Mvg
Remip
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Perrushzullke Enkel de 70-200 2.8 kan er enigzins mee overweg,
en de 4.0 van canon L , ? das toch ook een goede lens ? ik ga er dus vanuit dat je enkel de L telelenzen bedoelt en primes of enkel de prime lenzen L zoals remip en servo bedoelen , wel ben ik content dat ik nog geen extender gekocht heb , kan hem toch nog niet gebruiken , wel zou ik nog willen weten of hij zou passen op de 70 - 300 4.0 L van canon en of het ZIN heeft ale bedoel wat verlies je van kwaliteit ten opzichte van de lenskwaliteit ,en valt dat eventueel niet op te lossen in ps ? of spaar ik beter voor de 400 mm L zoom lens ?
Comment
-
Uitleg volgens canon
Extenders
Canon gebruikt de naam Extender voor zijn teleconverters. Deze hoogwaardige accessoires vergroten de effectieve brandpuntsafstand van een gekoppelde lens met 1,4x of 2x. Een 200-mm lens met Extender 1.4x heeft een effectieve brandpuntsafstand van 280 mm: met de Extender 2x wordt dit zelfs 400 mm. Extenders zijn alleen te gebruiken op EF-lenzen, waaronder de EF 70-200mm f/2.8L USM, EF 70-200mm f/2.8L IS USM, EF 70-200mm f/4L, EF 100-400mm f/4.5-5.6L USM, EF 400mm f/4 DO IS USM en de lenzen met vaste brandpuntsafstand ui de L-serie van 135 mm of hoger.
Mvg
Remip
Comment
-
Men zegt dat met een 2x extender van sigma EX APO op een 70-200 f2.8 hsm de resultaten zeer slecht zijn de foto's zouden echt wazig zijn klopt dit of is het een beetje opgeblazen?Heeft iemand daar voobeelden van?Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door glenn pottierMen zegt dat met een 2x extender van sigma EX APO op een 70-200 f2.8 hsm de resultaten zeer slecht zijn de foto's zouden echt wazig zijn klopt dit of is het een beetje opgeblazen?Heeft iemand daar voobeelden van?
Vind je ze wazig ? Buiten de blur natuurlijk
Er wordt zoveel verteld, vooral door mensen die het hebben van horen zeggen
Comment
-
Inderdaad er word veel onzin verteld die een mens onterecht doet twijfelen maar zijn deze foto's uit de vrije hand getrokken of op statief?Alvast bedankt voor de foto's,heel knap gedaan grtz GlennCanon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door glenn pottierInderdaad er word veel onzin verteld die een mens onterecht doet twijfelen maar zijn deze foto's uit de vrije hand getrokken of op statief?Alvast bedankt voor de foto's,heel knap gedaan grtz Glenn
Comment
-
meer valt er over die fotos niet te zeggen,
zal dan toch de 70-200 2,8 in overweging nemen en dit samen met de 1,4 OF 2,0 van sigma,
ik ben gene miljonair ziet u en de sigma is toch iets goedkoper
ik bedank iedereen voor zijn/haar reacties , ge moogt in cafe den vuilen hoek bij den swa ene drinken op mijn kosten
Comment
Comment