Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peiling aankoop super-tele (Nikon - Canon)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Peiling aankoop super-tele (Nikon - Canon)

Blijkbaar is er wat belangstelling om te investeren in een echte tele
    kijk maar op http://forum.belgiumdigital.com/show...9&page=1&pp=25

Misschien kunnen we het 'ietske' goedkoper maken als we gezamelijk bestellen. zoals 'A90' aanhaalde
    Ik weet van mezelf dat de beslssing om dit soort jongens aan te kopen niet zo eenvoudig is.

In bovenstaande thread gaat het enkel om de Nikkor Af-S 200-400 F/4 maar er zijn meer dure jongens (+3500 Eur)
    zoals AF-S 200mm F/2 VR, AF-S 300 F/2.8 VR, AF-S 500 F/4. Van Canon heb ik geen verstand.

Dus wie heeft er concrete plannen om dit soort tele aan te kopen tussen nu en 15/maart ?
    Stuur maar een PM met je droom lens en e-mailadres (dat is makkelijker om de status door te geven), laten we zeggen voor volgende woensdag 11/01.
    Reageer enkel indien je dit ernstig meent want anders is het nadelig voor de serieuze kandidaten.

De bedoeling is het lijstje voor te leggen aan een aantal ernstige leveranciers in Nederland en Belgie voor een betere prijszetting.
    Dus het is niet de bedoeling om dealer te contacteren op Ebay of in Hong-Kong.

Eens we de verschillende offertes kennen, gaan we een stapje verder (of droppen we het idee)

Als je een adres weet dat we zeker moeten contacteren, post maar een reply in dit draadje.
    Last edited by JePe; 4 januari 2006, 20:44.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Re: Peiling aankoop super-tele (Nikon - Canon)

Ik ben zelf ook al een tijdje aan het onderhandelen met mijn vaste fotowinkel over een 200-400 van Nikon. Ik vond met name het prijsverschil tussen de USA of Corné erg groot met de plaatselijke catalogusprijs. Zelfs met een fikse korting was het verschil nog erg groot. Anderzijds ben ik principiëel voor het steunen van onze eigen winkeliers die het al moeilijk genoeg hebben en enkel maar advies kunnen leveren en in het buitenland aangekochte apparatuur ter herstelling mogen doorsturen.

Maar, het zijn wel straffe mannen bij Metrofoto en hebben met de Beukelaer en blijkbaar ook Nikon Europa onderhandeld en kunnen nu deze lens (Belgische import) aanbieden aan dezelfde prijs van Corné !! Zijnde 5250 euro incl BTW ipv 7300 euro !

Ik heb daarstraks gevraagd of deze prijs ook voor anderen geldt, en tijdelijk is dat zo. Ik weet wel niet hoe lang. Hieronder het adres, voor de mensen die geïnteresseerd zijn, ze kunnen hem ginder bestellen, vermeld dit bericht of mijn naam. Wees gerust, ik heb er verder niks aan, behalve een winkelier die beloond wordt voor een bijzondere inspanning. Moest je ooit een probleem hebben met de lens, hun service is onberispelijk!

Voor de andere lenzen, wie weet kunnen ze daar ook iets voor doen, maar zeker ben ik het niet.

Metro Foto bvba. Grote Steenweg 375 2600 Berchem. 03 230 81 04
    metrofotodigitaal@actionshop.be ter attentie van Peter

Vriendelijke groeten,

Rollin
    Last edited by rollin; 6 januari 2006, 09:03.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe

Dus wie heeft er concrete plannen om dit soort tele aan te kopen tussen nu en 15/maart ?
      Stuur maar een PM met je droom lens en e-mailadres (dat is makkelijker om de status door te geven), laten we zeggen voor volgende woensdag 11/01.
      Reageer enkel indien je dit ernstig meent want anders is het nadelig voor de serieuze kandidaten.
      Zou je niet beter wachten tot na 1 mei, als de alleenheerschappij van De Beuckelaer is afgelopen. Misschien dat de Belgische winkeliers dan goedkoper kunnen aanbieden ?

Comment

Ik had het al eerder eens gevraagd aan iemand die het zou kunnen weten :

Vanaf 1 mei zal De Beukelaer geen Nikon meer verdelen. Wat er dan gaat gebeuren, weet niemand. Als we vergelijken met Olympus, een merk dat De Beukelaer ook uit handen heeft moeten gegeven, dan kunnen wij concluderen dat de prijzen door Olympus Belgium nog hoger werden. Volgend jaar in mei wordt het wellicht een compleet nieuwe verdeler met nieuw personeel, nieuw kantoor, nieuwe prijzen. Hoe die prijzen gaan zijn? Geen flauw idee
        Dus je zou kunnen wachten, maar anderzijds is het ook mogelijk dat Nikon België nu nog een extra inspanning doet, omdat ze er na 1 mei toch niks meer aan gaan hebben. Beter nog een kleine winst dan geen winst of meer winst voor de nieuwen. Overigens wordt er gewoon veranderd van alleenheerschappij, of het nu de Beukelaer is of Nikon zelf, verwacht daar niet teveel van. En zo groot waren hun winstmarges niet hoor.

Rollin

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rollin
          En zo groot waren hun winstmarges niet hoor.

Rollin
          Bah neen, ze gaven het bijna voor niets weg

Comment

Working...
          X