Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sport

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sport

In het kader van mijn eindwerk, besloot ik stephan vanfleteren achterna te gaan met portretten rond de sportwereld, m.n. Paardensport en Veldrijden
    Ik heb gisteren voor het eerst naar een training van paardrijden gaan kijken en mijn opnamens bleken erg zwak te zijn. veel bewegingssnelheid, en vuile kleuren.
    ook viel het me op dat mijn lens blijkbaar wat trager reageerde.

kan iemand me aanraden wat ik hieraan kan doen, of welke betaalbare lens ik me kan aanschaffen

ik werk met een Canon Eos 350D + kitlens + 50mm 1.8
    Canon Eos 350D
    onder het motto: al doende leert men

Re: Sport

Hi,

Als je geen voorbeelden post, is het moeilijk om advies te geven.

Maar ik denk dat een 350D en een Canon 50 mm 1.8 quasi perfecte fotos moeten kunnen afleveren.Ik zou niet weten wat je anders moet kopen.

DPaul.
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DPaul
      Hi,

Als je geen voorbeelden post, is het moeilijk om advies te geven.

Maar ik denk dat een 350D en een Canon 50 mm 1.8 quasi perfecte fotos moeten kunnen afleveren.Ik zou niet weten wat je anders moet kopen.

DPaul.
      Met een 50mm kan je niet altijd dicht genoeg bij de paarden komen om mooie foto's te maken. Ik heb zelf de Sigma 70-200 f2,8 al een keer gebruikt op een jumping, die heeft daarvoor een heel bruikbaar zoombereik en de lens is lichtsterk en scherp genoeg om heel mooie plaatjes te maken. En de AF is ook zeker snel genoeg voor paardensport.

Van het veldrijden heb ik ook wel voorbeelden staan in mijn album, daarvoor is die lens ook heel goed bruikbaar.

Maar of die voor jou betaalbaar is dat weet ik niet .

Een voorbeeldje:
      Last edited by Black B@ndit; 4 januari 2006, 20:49.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Best eens een foto posten met een volledige exif. Als je geen bewegingsonscherpte wil zal je een voldoende hoge sluitertijd moeten
        instellen.
        Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

Bezoek mijn foto's online

Comment

Als je Stephan Vanfleteren wil "nadoen" - schitterende keus maar zeer ambitieus (sorry voor het gerijm ). Volgens mij zijn zijn foto's vooral het produkt van zijn uitzonderlijk talent, wat een stel ogen heeft die gast.
          En als het toch over materiaal moet gaan: het laatste wat ik las is dat hij zweert bij zwartwit film (vooral Tmax 400 dacht ik) en meestal op middenformaat. Dikwijls een Rolleiflex twee-oog. 't Is misschien off-topic bij BelgiumDigital maar wel een eerlijk antwoord over de Stephan Vanfleteren stijl. Alle haarscherpe actiefoto's van paarden en zo zijn best knap maar hebben niks met Vanfleteren te maken...
          Om je concrete problemen te beantwoorden:
          1. veel bewegingssnelheid (-onscherpte?): geen probleem, Vanfleteren heeft dit zelf ook dikwijls en maakt er schitterend gebruik (soms zou je denken dat een foto scherp moet zijn om goed te zijn - niks van!)
          2. vuile kleuren: zwartwit!
          3. trage lens: een Rolleiflex twee-oog reageert uitzonderlijk snel.
          Allez, veel succes ermee zou ik zeggen!
          Kris (een groot Vanfleteren fan )

Comment

Wat wil je uitgeven ?

mss is een (tweedehands) 70-200mm L F4 wel iets voor jou ?

Als je hem nieuw koopt krijg je nog tot het einde van januari tot 100 euro terug betaald op je rekening.
            Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
            Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Working...
            X