Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe lens D70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nieuwe lens D70

Hoi iedereen,

Ik heb momenteel met mijn d70 nog steeds de standaard kitlens 18-70mm, graag zou ik er mij een nieuwe afschaffen die een wat groter zoombereik heeft, zodat ik op grote afstand toch nog duidelijke en haarscherpe foto's kan schieten.
    Ik was aan het twijfelen tussen de sigma APO II macro super en de Nikkor 70-300 ED f/4-5.6D
    Scherpte is zeer belangrijk natuurlijk.

Iemand advies? of evt een andere lens waarvan je zegt die zeker toch ook moet hebben als amateur fotograaf?

Groetjes,
    Yannick
    “Photography takes an instant out of time, altering life by holding it still.”
    Nikon D70 | nikkor 18-70mm f3,5-4,5 | 50mm f1,8 | nikkon sb800 | ...
    Yannick Sprengers - http://www.in-vision.be

Re: nieuwe lens D70

Welk budget stel je voorop ?
    En welke eisen stel je aan de nieuwe lens : snelheid, lichtsterkte, zoombereik ?
    Wat bedoel je precies met "grote" afstand en welke onderwerpen viseer je dan ?
    Er is nu eenmaal een groot verschil tss een koe op 50 meter en mees op 50 meter per manier van spreken. Je moet er ook rekening mee houden dat een vergroting van meer dan 3 X in de regel de scherpte niet bevordert, zeker in de budgetvriendelijke lenzen. Met een 70-300 bereik kom je al aan vergroting 4.5 X.
    Last edited by elsan; 27 december 2005, 09:36.
    fotosite

Comment

Een zinvolle aanvulling op uw kitlens is imho. de Sigma APO 70-300 DG. Niet alleen is ze kwalitatief minstens evengoed als de Nikon versie, maar je hebt ook het voordeel van semi-macro (1:2). Een aanrader, lees ook maar eens na op dit ("search") en andere fora.

Comment

Thx voor de reacties!

@ Elsan, grotere voorwerpen toch nog mooi scherp weergeven op grote afstanden; koe op 50 m , want daaar doet mn kitlens het niet zo goed mee.
        Je moet er ook rekening mee houden dat een vergroting van meer dan 3 X in de regel de scherpte niet bevordert, zeker in de budgetvriendelijke lenzen. Met een 70-300 bereik kom je al aan vergroting 4.5 X.
        Wat bedoel je daar precies mee? Hoe verder je inzoomd hoe onscherper het voorwerp?

@ LucD
        Die Sigma lijkt me idd een deftige lens, zowel geschikt voor portret sport als landschap
        “Photography takes an instant out of time, altering life by holding it still.”
        Nikon D70 | nikkor 18-70mm f3,5-4,5 | 50mm f1,8 | nikkon sb800 | ...
        Yannick Sprengers - http://www.in-vision.be

Comment

Working...
        X