Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Past De Lens ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Past De Lens ??

Past de lens van een analoge (T70) canon op een digitale canon eos 300D??

-Body Canon T 70
    -Breedhoeklens Canon fd 28mm f2.8 (met 2 bijbehorende lenskappen)
    -Standaardlens Canon fd 50mm f1.8 (op de camera)
    -Telelens Canon fd 135 mm f3.5 (met 2 bijbehorende lenskappen)

Kan deze eventueel voor een prijsje krijgen ,maar moet het wel binnen 24u beslissen

Thx

Re: Past De Lens ??

Nope... NIET doen .
    Canon FD lenzen zijn van voor het autofocus tijdperk.

Zit zelf ook nog met enkele FD lenzen waar ik niets meer mee ben .

De lens mount FD van Canon is niet compatibel met de EF of EF-S mounts .

Welkom bij Canon...
    Greetz Geert.
    Canon gerief...

Comment

Hoi DES,

Er bestaan converters om oude EF mount lenzen op modernere EOS apparaten te gebruiken, maar je hebt natuurlijk wel geen autofocus mogelijkheden, je zult manueel moeten focussen. Meestal verlies je ook nog een belichtingsstop hierdoor.

Als je die lenzen voor een prikje kunt krijgen loont het zich misschien toch een converter te kopen, deze zijn wel eens op Ebay voor zo'n 30 tot 40 euro te krijgen.

Mvg,
      Benno
      Weer terug naar analoog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benno
        Hoi DES,

Als je die lenzen voor een prikje kunt krijgen loont het zich misschien toch een converter te kopen

Mvg,
        Benno
        het gaat om de hierboven beschreven 3 lenzen prijs ongeveer 60 € ,maar zijn ze als ik manueel moet focussen hun geld nog waard?? (zijn het goede lenzen?)

Comment

Als ik mij niet vergis is die 50mm F1.8 ook in EF versie spotgoedkoop.

Comment

Heb ik nog gedaan op men 300D FD lenzen gebruikt met een adapter gekocht in duitsland 40 euro maar het is de moeite niet nooit geen scherpe foto's dat is mijn ondervinding mvg duindistel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel
              Heb ik nog gedaan op men 300D FD lenzen gebruikt met een adapter gekocht in duitsland 40 euro maar het is de moeite niet nooit geen scherpe foto's dat is mijn ondervinding mvg duindistel
              Je hebt natuurlijk gelijk, scherpe fotos zijn moeilijk te maken vanwege de kleine en donkere zoeker van een 300D. Maar sommige mensen experimenteren graag eens wat

Mvg,
              Benno
              Weer terug naar analoog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB
                Nope... NIET doen .
                Canon FD lenzen zijn van voor het autofocus tijdperk.

Zit zelf ook nog met enkele FD lenzen waar ik niets meer mee ben .

De lens mount FD van Canon is niet compatibel met de EF of EF-S mounts .

Welkom bij Canon...
                Dus niet doen is beter dan doen
                Enne hoe zit dat dan voor de flitsers ik veronderstel dat dan ook niet gaat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benno
                  Je hebt natuurlijk gelijk, scherpe fotos zijn moeilijk te maken vanwege de kleine en donkere zoeker van een 300D. Maar sommige mensen experimenteren graag eens wat

Mvg,
                  Benno
                  Jazeker gelukkig heb ik alles nog terug kunnen verkopen, zonder verlies en was ik weer een ervaring rijker .mvg duindistel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DES
                    Dus niet doen is beter dan doen
                    Enne hoe zit dat dan voor de flitsers ik veronderstel dat dan ook niet gaat?
                    Heb nog een oude Philips Professional 46 staaf-flitser (met accessoires) die ik gebruikte op m'n analoge Canon A-1.

Had/heb er zelfs een speciale adapter bij om aan te sluiten op de electronica van de camera (toestel werd dan automatisch op 1/60s gezet, een "F" in de zoeker als flitser was opgeladen enz) d.m.v. de "intelligente" flits-schoen (met 2 extra contactpunten)

Doch deze "intelligente" koppeling werkt niet meer op EOS camera's .

Toch gebruik ik deze flitser nog steeds op m'n 20D in de manuele modus (wel eerst gecontroleerd of de spanning niet te groot was voor het flitscontact) tot mijn volle tevredenheid .

Heb natuurlijk geen TTL, maar als je in RAW fotografeert, speelt dit weinig rol (ja kan dan quasi zonder kwaliteitsverlies achteraf tot 1 stop meer of minder corrigeren indien nodig).

Omdat in erg donkere omstandigheden de autofocus soms toch wat last had, heb ik zelfs een super bright witte LED in de kabelschoen module ingebouwd (batterijvoltage van de flitser is aanwezig in deze module) om bij te lichten, indien nodig .
                    Last edited by GeertB; 27 december 2005, 11:40.
                    Greetz Geert.
                    Canon gerief...

Comment

Working...
                    X