Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

objectieven nikkon d50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• objectieven nikkon d50

hallo ik ben nieuw op dit forum. Ik had een vraagje aan jullie routiniers, wij hebben ons onlangs een nikkon d50 aangeschaft. We hadden nog 2 lenzen van ons oud toestel f50 35-80mm en 80-200mm, daarom hebben we alleen de body gekocht. Welke groothoek lens kunnen jullie mij aanbevelen voor close ups portretten en panorama's?
    bedankt alvast
    Dominique
    Nikon D50 Af Nikkor 35-80mm
    Af Nikkor 80-200mm Sigma 18-55mm

Re: objectieven nikkon d50

Zoals je allicht weet passen deze objectieven op je D50 maar moet je de brandpuntsafstand x 1.5 doen (ongeveer) en blijft er van je 35 mm dus maar ongeveer 55 mm over....
    Als je dus in het groothoekgebied wil blijven opteer je best voor iets als dit.

Uiteraard kan ook de prijs een rol spelen en dan kijk je beter uit naar alternatieven als Sigma of Tamron

Comment

Een heel goed groothoek voor dit toestel is de Sigma 10-20 mm. Mijn foto's daarmee getrokken kun je hier zien :

Zoals je kunt zien, heb je zeker dergelijke lens nodig als je digitaal groothoek wilt gaan.

Comment

bedankt voor uw snelle reactie op men post. heb even rondgekeken naar de prijs die zou rond de 1100 euro liggen. Dit is boven mijn budget . Heb echter even rond gekeken op de link die je me gegeven hebt en daar heb ik volgende lens gezien nikon 24-85 f/2.8-4 prijskaartje ongeveen 550 euro, is dit een goed alternatief of is het verschil enorm?

bedankt alvast
        mvg
        Dominique

Comment

bedankt jazz en ja zo' fotos bedoel ik echt prachtig. kan je er ook mooie portretten mee maken?

mvg
          Dominique

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NikV
            bedankt voor uw snelle reactie op men post. heb even rondgekeken naar de prijs die zou rond de 1100 euro liggen. Dit is boven mijn budget . Heb echter even rond gekeken op de link die je me gegeven hebt en daar heb ik volgende lens gezien nikon 24-85 f/2.8-4 prijskaartje ongeveen 550 euro, is dit een goed alternatief of is het verschil enorm?

bedankt alvast
            mvg
            Dominique
            Een prijsverschil is altijd een kwaliteitsverschil, maar dat dat groot, door iedereen te zien en belangrijk is, dat is een andere discussie.

Je behoudt hier nog altijd 2.8 als grootste opening wat goed is maar het is variabel, bij de duurdere lens is het vast, wat beter is.
            Het gebruikte glas bij de duurdere lens is ook volledig glas terwijl men bij de andere over hybride spreekt ?!

Maar alles hangt hier van details af denk ik, ik denk dat je die 24-85 best kan kopen hoor.

Maar vergeet toch ook niet naar de andere merken te surfen

Comment

bedankt

groetjes Dominique

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NikV
                bedankt jazz en ja zo' fotos bedoel ik echt prachtig. kan je er ook mooie portretten mee maken?

mvg
                Dominique
                Je kunt met iedere lens portretten maken, maar een groothoek is bedoeld om landschappen of interieurfoto's te maken, voor portretten ben je beter af met een andere lens. Als je het geld ervoor over hebt, kun je misschien het best een nikon 17-55 f2.8 aanschaffen, dan kun je die voor beperkte groothoek en ook als portretlens gebruiken.
                Als je wilt kun je deze beide, en ook andere lenzen, eens komen testen. Zend me maar een PM

Comment

mss doe ik dat wel thnx en groetjes Dominique

Comment

Als het groothoek moet zijn tegen een redelijke prijs zou ik eens naar de Tokina 12-24mm F/4 kijken.

De 17-35 is wel een superlens maar ze is voor mij niet een 'echte' groothoek op DSLR. Ik doe ze wel nietmeer weg
                    BD0497BE : Nikon body + glas
                    www.RudyVerrijt.info

Comment

Hi,
                      Wil je een leuke allrounder voor niet teveel geld dan zou ik eens kijken naar een Nikon af 18-70DX. Je hebt dan een landschapslens en portretlens in een.
                      2de hands vind je die geregeld voor zo'n 200 euro.

Heb je een redelijke portomonnaie dan zijn de volgende lenzen goed presterend: Sigma 18-50/2.8 - Tamron 28-75/2.8 icm een tokina of nikon 12-24mm

Heb je geld zat dan koop je voor landschappen de nikon 12-24mm en als aan vulling een nikon 17-55.

Wil je echt kwaliteit voor je portretten dan koop je lichtsterke prime-lenzen zoals de nikon AF 85mm 1.4 (of 1.8) of de nikon AF DC 105mm 2.0.

Groetjes Edwin
                      Mijn Foto's

Comment

Bij Grobet :

Tamron 11-18 mm, 600 euro.

Bij Picasso : Sigma 18-55 D voor 60 euro

Comment

Working...
                        X