Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw nog duurder alternatief voor Nikon lenzen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuw nog duurder alternatief voor Nikon lenzen.

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
    Internet staat er vol van
    Maar ja, helaas staat het internet ook vaak vol met onzin
    Zag het inderdaad ook op andere fora verschijnen, maar een betrouwbare bron heb ik nog niet gezien.
    Nikon & Dual Xeon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MM
      welke adaptor? F-EF? is het eerste wat ik ervan hoor!

bestaat er dan tevens een CZ-EF adaptor?

mm
      Wel, ik kan je verzekeren dat beide adaptoren bestaan. De EF mmount is zowat de breedtste en met de grootste afstand tussen achterkant lens en filmvlak; een heleboel lenzen kunnen dus via adaptor op een Canon EF gezet worden.
      Worden courant gebruikt op EOS 1Ds (II) en 5D:
      Leitz : 15 mm f1/2.8, 19mm, 21-35 mm, 90 mm macro, niet alle Leica lenzen passen, onder andere de 35 1/1.4 is quasi onmogelijk, en de 35 PC
      Zeiss : 15 mm, 18 mm, 21 mm, 24, 28
      Olympus Zuiko : 21 mm f1/2.0 f1/3.5
      M42 lenzen
      Nikon : 17-35 mm

De belangrijkste producent van adaptors is camaraquest

Als CZ dus alleen een Z mount uitbrengt, is dat OK voor mij. Zoals al gezegd, ik wil een Distagon 21 mm f1/2.8, die kost waarschijnlijk < 1500 EUR met adaptor erbij en is schandalig goed.

sugar
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

We zullen nog even moeten wachten op de nieuwe RR's want tot grote schrik van Leica werken ze nog niet op de Nikon D200. Nu is het gepland op 4 januari 2006 de introductie. Onder tussen kunnen alle Leica verzamelaars of degene die het willen worden rustig doorsparen want de lenzen zullen pas na de Photokina 2006 te verkrijgen zijn.
        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
          We zullen nog even moeten wachten op de nieuwe RR's want tot grote schrik van Leica werken ze nog niet op de Nikon D200. Nu is het gepland op 4 januari 2006 de introductie. Onder tussen kunnen alle Leica verzamelaars of degene die het willen worden rustig doorsparen want de lenzen zullen pas na de Photokina 2006 te verkrijgen zijn.

de geplande introductie is 18 januari, daarvoor gaan we nog een serie fotootjes krijgen die steeds iets meer een tip van de sluier lichten. ZC glas zal er niet direct komen 'aangezien Canon niet wil meewerken '. Maar met een Z - EF adaptor komt dat allemaal nog wel goed

sugar
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

@sugar: In mijn al zo lange quest naar het zoeken van de 'ultimate' wide ben ik de Distagon 21mm ook tegengekomen. Wat een pracht lens en inderdaad uber scherp. Maar de lens maken ze niet meer dus daarom de hoge prijzen

Maar denk je echt dat ze die nu ook gaan 'hermaken' voor de Nikon?
            Of iets dergelijk? Ik wil voor zo'n kwaliteit direct 1500euro betalen. Dan ben ik heel mijn 'leven' zoet met een top lens. En als de foto's slecht zijn ligt het alleen aan mij )

http://ayrton2005.exblog.jp/i5/ hij heeft 5D/20D met ****load distagons!

http://w3.dpgallery.com/reviews/canon_300d/contax_cy/ Deze heeft een 300d met een distagon!!! Plastic meets quality! Check vooral de highres versies onder, maar ze doen niet echt eer aan de lens!!

http://www.guyedwardes.com/index.html deze heeft Distagons in zijn kit zitten. Mooie lanschap foto's. Waarschijnlijk gemaakt met de zeiss. Buiten de pano's die zijn met Xpan.
            Last edited by multipasser; 2 maart 2006, 05:29.
            Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

zie website Carl Zeiss: klik op "Nikon (ZF)"
              http://www.zeiss.de/C12567A8003B58B9...2571110038C241

ZEISS Lenses for Nikon F Mount

ZF is a new range of interchangeable lenses for Nikon SLR cameras, both analog and digital. ZF lenses bring the highly acclaimed Carl Zeiss image quality to the Nikon SLR camera system, which has been the preferred equipment of millions of professional and ambitious amateur photographers for decades. ZF lenses can also be used on the Sinar m professional digital camera and a multitude of industrial video cameras.

ZF lenses provide Nikon F-mount cameras with the creative potential and phototechnical performance available so far only in the Contax system. In addition, ZF lenses incorporate new technical advances from the ZEISS Ultra Prime®, Master Prime® and DigiPrime® lenses for motion picture cameras. Results have been seen in feature films like "Lord of the Rings", "Alexander", "King Arthur", "Air Force One", "Collateral", "King Kong" and many commercials and music clips.

Like the ZEISS lenses for motion picture, ZF lenses feature unusually high mechanical quality, fixed focal length, very precise manual focussing, reliability, and exceptional durability. Special attention is paid to guarantee absolute color matching throughout the whole range of lenses resulting in state-of-the-art image quality.
              Panoramix

Comment

Makes you wanna go buy a D200 )
                Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Deze lenzen zouden evenwel niet speciaal behandeld worden naar gebruik voor digitale camera's.

Comment

En nu allemaal naar buiten fotokes trekken ! Hop !
                    natwork.be

Comment

Working...
                    X