Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van Sony DSC-F828 naar Canon 20D... lenzen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Van Sony DSC-F828 naar Canon 20D... lenzen?

Ik ben overgestapt van mijn oude Sony DSC-F828 naar een Canon 20D.
    Wat is mijn oude Sony toch goed! De Sony foto's hebben een 'piqué' dat de foto's van Canon missen (getest met de kitlens 18-55 maar ook met een Tamron). Het enige probleem van de Sony is de CCD ruis.
    Het is alsof de lenzen een lichtjes flou beeld geven.

Is de EF 24-70mm 1/2.8 L USM een goede lens (optisch beter dan wat ik kan bekomen met de sony lens dat een f 1/2 heeft) ?
    Het toestel zal gebruikt worden voor landschapsfotografie en portraitfotografie zowel binnen en buiten.

Zijn er andere alternatieven?

Is de IS funktie nuttig?
    Ik ben ook van plan een EF 70-200mm 1/2.8 USM te kopen voor sportfotografie (motorsport en dergelijke).

Foto's (verschillende toestellen, van een Nikon 950 tot de bovenvermelde Sony): http://afr_upd.verfaillie.be:20800/
    Last edited by mdoigny; 18 december 2005, 14:47.
    Marc Doigny | Portretfotografie

Re: Van Sony DSC-F828 naar Canon 20D... lenzen?

eerst een vraagje......heb je jouw foto's genomen met de 20D achteraf digitaal bewerkt?
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Neen, gewoon bekeken in ACDSee.
      Ik zal morgen een paar vergelijkingsfoto's op m'n site plaatsen (originele foto's, niet bewerkt) van zowel de Sony 828 als van de Canon 20D en 350 met de kitlens en een Tanrom. Alle foto's op eenzelfde ogenblik genomen. De Tamron is kwa scherpte slechter dan de kitlens, maar de kitlens heeft dan weer last van vignetering.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mdoigny
        Ik zal morgen een paar vergelijkingsfoto's op m'n site plaatsen (originele foto's, niet bewerkt) van zowel de Sony 828 als van de Canon 20D en 350 met de kitlens en een Tanrom. Alle foto's op eenzelfde ogenblik genomen. De Tamron is kwa scherpte slechter dan de kitlens, maar de kitlens heeft dan weer last van vignetering.
        Wees welkom in de club van DSLR's waar nabewerking wel degelijk nodig is om tot een goede foto tekomen.

De IS functie is heel nuttig, het corrigeert je bewegingen en zorgt er voor dat je langere sluitertijd kan nemen .... handig voor concerten of gewoon voor plaatsen waar er weinig licht is.
        Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
        Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Met wélke Tamrom genomen zou interessant zijn om weten (niet alle Tamron's zijn L-kwaliteit )
          Mbt tot de 70-200 F2.8 L is een zéér goede keuze
          Ben es benieuwd naar je pics
          Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

foto's vallen in't begin wat tegen als ze onbewerkt zijn maar ze komen er ook heel rauw uit bij een dslr eh...

de 24-70mm van canon is een superlens,ga je veel betere resultaten mee halen en die stoppen minder die je inboet ga je goedmaken met een iets hogere iso te nemen en toch nooit zoveel ruis te hebben als je f828
            neem dan ook de EF en niet de sigma want die gaat je teleurstellen,heb nu een canon en eerder een sigma langdurig getest en ze is ni eens de helft zo goed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
              eerst een vraagje......heb je jouw foto's genomen met de 20D achteraf digitaal bewerkt?
              Het is niet de bedoeling dat de foto's bijgewerkt worden. Bij tfcd brand ik direkt na de sessie een cdtje. Bij de Sony heb ik altijd een "WAOW-faktor" dat niet aanwezig is bij de Canon. Zelfs al staat "alles open" (contrast +50%, scharpness +100%, saturation +100%).
              Bij de Sony zijn de beelden scherp tot op pixelniveau (met veel ruis en kleurfouten), bij de Canon krijg ik niet dezelfde scherpte: zie laatste foto's in de reeks: http://web.verfaillie.com/kladblok

Ik wacht op een prime lens EF 85 f/1.8 USM van een vriend om wat meer beelden op de site te zetten.

Comment

Tja, ik had net hetzelfde gevoel toen ik mijn SONY 707 vergeleek met de eerste ONBEWERKTE opnames met mijn D70. Nadien echter toen ik had geleerd hoe de foto's digitaal te bewerken ( wat dus eigenlijk wel moet met een DSLR ) waren de foto's met mijn D70 eens stuk beter.
                Er is een groot verschil tussen een prosumer en een DSLR qua onbewerkte foto's, dat geef ik toe, maar dat weet eigenlijk iedere DSLR - gebruiker wel die al wat langer met zo'n toestel werkt.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Bij de Sony zijn de beelden scherp tot op pixelniveau (met veel ruis en kleurfouten), bij de Canon krijg ik niet dezelfde scherpte[/url]
                  Wel, het is net die scherpte bij de Sony de oorzaak is van kleurenfouten en ruis, halo's,....
                  Wat betreft je 20D: je zal een beetje moeten zoeken hoe je je foto's het beste zelf aanpast.
                  Ikzelf werk steeds met RAW beelden die via C1 (PhaseOne) worden omgezet en daarna in Photoshop worden 'afgewerkt'. De verschillende 'standen' op het fototoestel zelf interesseren me dus niet zo, maar iemandf anders kan je misschien wel helpen

sugar
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Het is niet de bedoeling dat de foto's bijgewerkt worden. Bij tfcd brand ik direkt na de sessie een cdtje. Bij de Sony heb ik altijd een "WAOW-faktor" dat niet aanwezig is bij de Canon. Zelfs al staat "alles open" (contrast +50%, scharpness +100%, saturation +100%).
                    Bij de Sony zijn de beelden scherp tot op pixelniveau (met veel ruis en kleurfouten), bij de Canon krijg ik niet dezelfde scherpte: zie laatste foto's in de reeks: http://web.verfaillie.com/kladblok

Ik wacht op een prime lens EF 85 f/1.8 USM van een vriend om wat meer beelden op de site te zetten.
                    Tja eerlijk gezegd vind ik al die 828 foto's nogal zwaar tegenvallen. Veel teveel verscherpt, te groot contrast. Dat beeld is al verknoeid alvorens je er zelf enige bewerking op hebt toegepast.

En het lijkt me dat je in hoofdzaak een probleem hebt met het feit dat je DOF niet groot genoeg is en dat is dus eigenlijk geen scherpte probleem. Nu zal standaard uit de camera de 828 altijd scherper zijn hoor maar of dat een goed iets is dat betwijfel ik nog. Maar dat is ook smaak natuurlijk en daarover kan je niet discussieren. Maar als dit jouw voorkeur heeft zou ik de 20D verkopen en terug een prosumer kopen.

Comment

Ds IS (beeldstabilisatie) is voor sportfotografie waar pannen nodig is weer overbodig, als het onderwerp naar je toe of van je weg gaat dan weer wel...

De Sigma 70-200 F2.8 is een heel leuke lens, goede resultaten voor een mooie prijs volgens velen.

Veel suk6 nog!
                      Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                      BE-Wommelgem
                      .: 20D & D700 :.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door loloboy
                        Ds IS (beeldstabilisatie) is voor sportfotografie waar pannen nodig is weer overbodig, als het onderwerp naar je toe of van je weg gaat dan weer wel...
                        IS is altijd nuttig ook bij pannen!

Mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                          Tja, ik had net hetzelfde gevoel toen ik mijn SONY 707 vergeleek met de eerste ONBEWERKTE opnames met mijn D70. Nadien echter toen ik had geleerd hoe de foto's digitaal te bewerken ( wat dus eigenlijk wel moet met een DSLR ) waren de foto's met mijn D70 eens stuk beter.
                          Er is een groot verschil tussen een prosumer en een DSLR qua onbewerkte foto's, dat geef ik toe, maar dat weet eigenlijk iedere DSLR - gebruiker wel die al wat langer met zo'n toestel werkt.

Wat wordt er bij jullie zoal nabewerkt dan ? Ik heb nu mijn camera een tijdje en het enig wat ik doe is wat croppen en eventueel een lijstje om de foto zetten.
                          Canon EOS 1DX, Canon EOS 80D, Canon EF 85mm f/1.2L II,Canon EF 24-105mm f/4L IS, EF 70-200 f/2,8 IS L II L IS, speedlite 580 EX II, Canon EF 100 f/2,8 L IS
                          http://marcelmol.smugmug.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pasjoo
                            Wat wordt er bij jullie zoal nabewerkt dan ? Ik heb nu mijn camera een tijdje en het enig wat ik doe is wat croppen en eventueel een lijstje om de foto zetten.
                            Ik doe meestal 3 dingen : contrast aanpassen, verscherpen en spelen met de witbalans..... en daar gebruik ik de Nikon Editor voor. Ik kan je verzekeren, verschil voor en na is spectaculair soms.

Comment

Working...
                            X