Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel tussen Nikon Walkaround lenzen!!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Twijfel tussen Nikon Walkaround lenzen!!!!

voor de gene die een heel mooie, quasi nieuwe 17/55 zoeken, ik bied er een aan tegen 1100 euro ... misschien off topic, maar ik hoopte een leuke tip te geven
    lens heeft nog maaaanden garantie!
    een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

Comment

Ik heb al een 17-55 en 70-200 en nog een stel andere lenzen, maar toch heb ik me als walkaround lens de nieuwe 18-200 besteld. Ondanks het ruime bereik heb ik het volle vertrouwen in Nikon dat ze er iets goeds zullen van maken, en zeker met die nieuwe VR.
      Last edited by Jazzaddict; 15 december 2005, 11:38.

Comment

Ik ken verschillende mensen met een 17-55, en deze zijn allen tevreden met deze lens. Ze schieten wel op DX formaat, dus geen FF.

Persoonlijk heb ik (voor Minolta weliswaar) een 17-35 EN een 28-70. Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat die 17-35mm net te krap is aan het lange einde om deze als enige wandellens te beschouwen. Dus ik denk dat je met de 17-55 als wandellens een goeie keuze maakt.

Of je moet mss effe wachten op die 18-200 VR ...

Comment

bedankt voor de reakties, ik ga waarschijnlijk voor de 17-55, is dan wel een DX lens maar 17-35 vind ik weer net te krap.

Gr. John
          www.sportactiefoto.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marbico
            bedankt voor de reakties, ik ga waarschijnlijk voor de 17-55, is dan wel een DX lens maar 17-35 vind ik weer net te krap.

Gr. John
            Ik denk ook dat de 17-55 f2.8 het beste compromis biedt, zeker als walkaround objectief dan

Geen DX lens kopen omdat FF op komst is lijkt me wat voorbarig. Trouwens hoe zullen de huidige FF objectieven presteren op een toekomstige 18-24Mpixel FF DSLR??? Zullen die scherp zijn tot in de hoeken, en gaat CA in die hoeken de pret niet bederven? Ik denk dat voor een hoge resolutie FF DSLR althans in het groothoekbereik een hele nieuwe en zeer dure generatie objectieven nodig zal zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus
              De 17-35mm is een juweeltje en de beste investering.
              Maar deze lens als "walk around" bestempelen, zal ik niet doen
              De lens is goed voor landschappen, gebouwen en interieurs.
              Een echte, als die bestaat, walk around moet wat langer in bereik zijn.

De nieuwe Nikon 18-200 is een ideale walk around waar iedereen naar
              op zoek is. De maten zijn ideaal maar ik ben er zeker van dat deze lens
              zal vertekenen.
              De vertekening schijnt mee te vallen. Ken Rockwell heeft er al mee gewerkt. de (geringe) vertekening is in photoshop volgens hem eenvoudig op te lossen.
              maar je kunt ook de 18-70 gewoon houden. dat ding is best goed te gebruiken.
              lichtschrijver zie ook www.archipicture.nl
              Nikon D300, Nikon 12-24mm - 18-200VR - Nikon f 2,8/80-200mm - Sigma 70mm macro - Sigma 50-500mm - tamron 1,4 pro converter en verder veel MF Nikon glas, 4 Gitzo's, Tassen en een complete Haselblad en Leica set die met pensioen zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lichtschrijver
                De vertekening schijnt mee te vallen. Ken Rockwell heeft er al mee gewerkt. de (geringe) vertekening is in photoshop volgens hem eenvoudig op te lossen.
                maar je kunt ook de 18-70 gewoon houden. dat ding is best goed te gebruiken.
                lichtschrijver zie ook www.archipicture.nl
                Ken Rockwell is niet echt een goede referentie volgens vele forumgebruikers...
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                X