Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop EOS 350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aankoop EOS 350D

Allo allemaal,

Men 1st post hier, be gentle

Momenteel heb ik een Ixus 40 maar ik ben dus van plan een eos 350d te kopen.
    Ixus is wel fijn, gemakkelijk, snel enz... Goed voor "rap" foto's mee te trekken en wat vakantieherinneringen maar kheb toch gemerkt dat als ik bv een landschap of iets dergelijks wil trekken dat het kleine ding toch wel wat te kort schiet.

Nu ik wil niet alleen landschappen trekken, het gaat een beetje vanalles zijn binnen en buiten. Nog een beetje zoeken wat me echt het meeste aantrekt.

Kheb het forum hier al een beetje zitten uitpluizen over welke lenzen en ik twijfel nog een beetje tss de volgende opties:
    • Canon EOS-350D schwarz + Canon 18-55mm EF-S DC 799,00 € + Canon BG-E 3 Batteriegriff 109,90 € => 908,9€
    • Canon EOS-350D schwarz + Canon 18-55mm EF-S DC + Canon 55-200/4,5-5,6 EF II USM + BG-E3 Batteriegriff ==> 1.119,00 €
    • Canon EOS-350D schwarz + Sigma 18-200/3,5-6,3 AF DC für Canon 1.098,00 € + Canon BG-E 3 Batteriegriff 109,90 € => 1207,9€

De grip wil ik er echt wel bij, heb het toestel eens vast gehad en zonder vindk em persoon toch wel wat klein (zoals verschillende personen hier).
    Over de lenzen twijfel ik dus nog wat.
    Heb hier al goede en slecht dingen gelezen over de 18-55mm. De optie met de 2kitlenzen is mss wat minder ivg met de Sigma 18-200.
    Mijn echte vraag is nu eigenlijk, heb ik die zoom van de Sigma nodig? Of is het ook perfect mogelijk om landschappen en dergelijke te trekken met de standaard kitlens (verschil in prijs is toch zo een 300€ bij topfoto.de).

Ik ben hier ook een link tegen gekomen waar je mooi het verschil kon zien tss bv 55mm en 200mm (was een quicktime denk ik waar je zo zelf kon "zoomen", van 18mm nr xxmm) Helaas vind ik het niet meer terug, dus als iemand die link nog heeft of weet staan ... alvast dankt

Hopelijk zuchten er nu niet teveel mensen van "nee niet weeral eentje"

Graag toch jullie opnie nog maar eens over dit onderwerp...

Groetjes soundx
    Groetjes van mij

Re: Aankoop EOS 350D

Oorspronkelijk geplaatst door soundx
    Hopelijk zuchten er nu niet teveel mensen van "nee niet weeral eentje"
    Nee hoor, het is wel weer eens verfrissend een lensvraag in het Camera's-forum tegen te komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
      Nee hoor, het is wel weer eens verfrissend een lensvraag in het Camera's-forum tegen te komen.
      ah euh sh*t ... begint al goed die 1ste post Mss kan iemand het ff moven dan? thx
      Groetjes van mij

Comment

doe zoals ik: koop de 350D met de gewone kitlens 18-55 en leer er eerst mee werken. gaandeweg ondervind je zo wat het toestel kan. kijk daarna uit voor toebehoren. alles op zijn tijd. ik dacht vroeger ook dat ik wat van fotografie had geleerd na drie jaar intens gebruik van een compact!!!? nu pas besef ik dat ik practisch van nul opnieuw ben gestart. een compact regelt alles voor jou, zelfs al werk je in de manueel modus!

Comment

Ik kan Dréten alleen maar gelijk geven
          Koop de body met de kitlens en je zal niet teleurgesteld zijn. Heb zelf die combi ook gehad ( nog niet zo lang geleden ) . Er is al vanalles over die kitlens gezegd en geschreven , maar ik ben van mening dat ze zeker niet slecht is . Heb zelf ooit eens een lichtsterkere lens van de concurrentie gehad en die was vele malen slechter dan m'n goedkope kitlens .
          Die kitlens gebruik ik zelfs nu nog .
          Moraal van het verhaal : de 350D is zeker een toestel en de lenzen daar doe je zelf mee wat je wil ( naargelang je noden ). En voor raad kan je altijd hier op het forum terecht ( doe ik zelf ook als ik raad nodig heb )

Wat betreft die link om te zoomen klik

Ohja , die 55-200 van Canon is ook niet echt een goede lens maar alles hangt van je verwachtingen af , voor landschappen ben je beter af met de kitlens 18-55 ( groothoek )
          Last edited by racekonijn; 24 november 2005, 20:30.
          Canon EOS ...D + enkele "L" glaasjes ( zo van die snelle ) + een goe bliksembakske ( 580 ) + een stevig statiefke met deftig kopke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door soundx
            ah euh sh*t ... begint al goed die 1ste post Mss kan iemand het ff moven dan? thx
            Bij deze
            Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
            Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door racekonijn
              Ohja , die 55-200 van Canon is ook niet echt een goede lens maar alles hangt van je verwachtingen af , voor landschappen ben je beter af met de kitlens 18-55 ( groothoek )
              Hoe goed (of hoe slecht) is dat lensje eigenlijk ? Dat ze plastiekerig is en niet al te lichtsterk is duidelijk. Ik heb hier een testje liggen van chip foto-video digitaal (04/2005), waar ze dat telezoomlensje op een eos 300D geschroefd hebben en waar het ding er toch zo slecht niet uit komt .("De handzame en lichte tele-zoom haalt voor een eerlijke prijs goede tot zeer goede prestaties op de 300D (prijs 250 €)).")
              Is dat ding dan toch nog tot iets in staat (als het zonnetje schijnt ;-)), of smijten we het toch beter gelijk in de prullemand ???
              Groeten,

Polleke

Comment

Ik denk dat je (als je het bij 'budgetlenzen' wilt houden) het beste kunt gaan voor enkel de 18-55 kitlens en een (evt 2de handse) Sigma 70-300 erbij kunt kopen in de oude APO II versie of de nieuwe DG (die is schijnbaar toch wel beter te zijn boven de 200mm), dan heb je meteen al meer bereik en toch geen slechte lenzen, zeker niet voor hun geld!
                Die paar mm tussen 55 en 70 zul je niet echt missen, ik had die combinatie wsl ook gehad als de kitlens op mij 10D had gepast

Groeten,

Koen
                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

gewoon de kit nemen, alle opnamen, (op de Ardennen na) zijn er mee genomen op mijn site, vind vooral de landschappen(luchten) erg goed van deze kit.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Dus als ik het een beetje goed begrijp:

- 1st beter kitlens nemen en er mee leren werken, toestel leren kennen.
                    - Nadien eens kijken waar ik naartoe wil en dan eens zien voor een andere lens (zal wss een budgetlens zijn zoals oermens al zei hehe)

Bedankt voor jullie reacties!

racekonijn, merci voor de link, staat gebookmarkt nu.
                    Hanske voor het moven

bouk de foto's op je site zien er idd wel goed uit, kzal dan wss wel toekomen met de kitlens (vooral in het begin).

Ga em 1 van dees halen of toch zeker voor het einde vant jaar ... btw in duitsland gaat van 16% nr 19% op 1/1/06 dus nog rap ff profiteren he.
                    Kzal nog iets laten weten als het zover is, zal zeker nog met vragen zitten

Mercikes allemaal!
                    Groetjes van mij

Comment

Working...
                    X