Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 100-400 L

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 100-400 L

Oorspronkelijk geplaatst door Fishermen
    Ik kijk uit naar een testje van Jou met de 300IS in combi met 1.4 ext , deze zou ik me namelijk volgend jaar ook wel willen aanschaffen , ofwel de 400f5.6 ? wat zou het beste zijn in Jou ogen ? ( puur voor vogelfotografie dus )
    Kijk eens naar de foto's van PW. Die maakt bijna al zijn vogelfotokes met de 300mm f4 IS + 1.4TC
    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Ik kijk uit naar een testje van Jou met de 300IS in combi met 1.4 ext , deze zou ik me namelijk volgend jaar ook wel willen aanschaffen , ofwel de 400f5.6 ? wat zou het beste zijn in Jou ogen ? ( puur voor vogelfotografie dus )
      Voor vogels de 5.6 handsdown. Zeker voor snel bewegende beestjes als vogels. Zelfs als die relatief stilzitten bewegen ze nog altijd zo snel, bv als ze hun kopje draaien. dan is IS helemaal nutteloos. Ook is de AF snelheid van een zo groot belang dat de 300 f4 het helemaal niet haalt. Ook is het voor vogels zo dat elke mm telt
      Kijk maar eens naar die links in mijn vorige post hier in die tread.
      Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Drill
        Voor vogels de 5.6 handsdown. Zeker voor snel bewegende beestjes als vogels. Zelfs als die relatief stilzitten bewegen ze nog altijd zo snel, bv als ze hun kopje draaien. dan is IS helemaal nutteloos. Ook is de AF snelheid van een zo groot belang dat de 300 f4 het helemaal niet haalt. Ook is het voor vogels zo dat elke mm telt
        Kijk maar eens naar die links in mijn vorige post hier in die tread.
        maar met een 300 in combi met 1.4 ext ( die ik al heb ) kom ik nog ietsje verder dan ( niet dat het zoveel zal uitmaken ) , op een 400f5.6 gaat die extender niet meer werken (AF ) zeker ? Die van PW zien er echt wel lekker uit maar ivm die IS kan ik je wel volgen , als ik kies voor een 300 met extender heb ik dan wel nog de flexibiliteit van deze zonder extender te gebruiken , wat met de 400 prime natuurlijk niet zo is... moeilijke keuzes , maar ik heb nog héél wat bedenktijd ( alé mijne portefeuille allesinds )
        Eos20D - 17-40F4L - 50F1.8 - 70-200F4L 1.4ext

Comment

maar met een 300 in combi met 1.4 ext ( die ik al heb ) kom ik nog ietsje verder dan ( niet dat het zoveel zal uitmaken ) , op een 400f5.6 gaat die extender niet meer werken (AF ) zeker ? Die van PW zien er echt wel lekker uit maar ivm die IS kan ik je wel volgen , als ik kies voor een 300 met extender heb ik dan wel nog de flexibiliteit van deze zonder extender te gebruiken , wat met de 400 prime natuurlijk niet zo is... moeilijke keuzes , maar ik heb nog héél wat bedenktijd ( alé mijne portefeuille allesinds )
          neen hoor, koop een kenko 1.4x en de af werk wel nog je hebt wel wat licht nodig want die 560mm combo werkt dan aan f8
          Btw, je kan een canon 1.4 extender ook wel afplakken met plakband zodat af wel werkt
          Last edited by Drill; 24 november 2005, 09:48.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Drill
            ok is het voor vogels zo dat elke mm telt
            Absoluut. Een 500 of 600mm f/4 is nog beter - voor zover je er niet mee moet stappen . Een lange wandeling met de 400 f/4 (en nog wat andere lenzen) is echter wel te doen. Voor een 600mm heb je een busje nodig :

Daarom had ik uiteindelijk, na lang twijfelen, voor de 400 f/4 IS DO gekozen. Moest ik het opnieuw doen zou ik waarschijnlijk wéér lang twijfelen .

vb 400 f/4 + 2x : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/image/42250798

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele

Daarom had ik uiteindelijk, na lang twijfelen, voor de 400 f/4 IS DO gekozen. Moest ik het opnieuw doen zou ik waarschijnlijk wéér lang twijfelen .

vb 400 f/4 + 2x : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/image/42250798
              Knap resultaat Hans en mooi plaatje

Comment

is dat Monfrague? 'k Herken dat rotske precies. Ben daar ooit eens voorbijgefietst, denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
                  is dat Monfrague? 'k Herken dat rotske precies. Ben daar ooit eens voorbijgefietst, denk ik
                  Voorbijgefietst

Yep, dat is Monfrague. Dé plek om gieren te bekijken in Spanje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                    Voorbijgefietst
                    in mijn jonge (lees: zotte) jaren ooit eens in Juli van Madrid naar Caceres gefietst en terug. Veel vogelkes gezien, maar nog meer sterrekes van de warmte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andram
                      Het gaat over deze vergelijking (in het midden van de pagina) tussen de 100-400L en de 400L (vaste brandpunt).

Dit vind ik nu eens een nikszeggend artikel. De silhouette van die reiger, wat kan je daar uit afleiden en de vergelijking tussen 100-400mm en de 400mm prime

Als mijn 100-400mm zulke plaatjes moest afleveren lag ze al lang op 't stort.

Er is wel degelijk een verschil tussen beide lenzen, maar op zo'n manier een vergelijk maken Er staat nogal wat nonsens op dat internet!

Groetjes

Neos
                      http://www.pbase.com/neos_marc

www.caridina.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neos
                        Dit vind ik nu eens een nikszeggend artikel. De silhouette van die reiger, wat kan je daar uit afleiden en de vergelijking tussen 100-400mm en de 400mm prime
                        ik vermoed dat het vooral om de foto's eronder gaat....
                        [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Hi Gebruik op de 400 5.6 een tamron 1.4 dan hoef je niet af te plakken welzo handig.

vr gr.
                          Mijn mening en heb ik ongelijk, pech gehad.

300D/350D tokina 12-24, sigma 24-70, canon 70-200, tamron 200-500, sigma 18-200, canon 17-55, canon 35-80, canon 75-300, Sigma 150 Macro

Comment

Er is wel degelijk een verschil tussen beide lenzen, maar op zo'n manier een vergelijk maken Er staat nogal wat nonsens op dat internet!

Groetjes

Neos
                            Om Michael Reichmann van 'nonsens" te beschuldigen moet je wel van heel goede huize komen .
                            Kijk eens naar de resultaten van mijn vergelijk : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/400mm_test.

Comment

Groetjes

Neos
                              Ga ik volledig mee akkoord Neos.
                              mvg FrançoisVM
                              Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                                Ga ik volledig mee akkoord Neos.
                                kijk dan even naar de foto's lager op die pagina , hoe kan een 4x zoom trouwens even goed zijn als een prime ???? Die moet gewoon beter zijn , wat niet wil zeggen dan een 100-400 slecht is hé ( ik heb de indruk dat hier een paar 100-400 gebruikers zich een beetje op hun teentjes getrapt voelen ? )

Prime zal optisch altijd beter zijn , je verliest wel flexibiliteit...
                                Eos20D - 17-40F4L - 50F1.8 - 70-200F4L 1.4ext

Comment

Working...
                                X