Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat zijn de slechte ervaringen met deze lenzen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat zijn de slechte ervaringen met deze lenzen ?

Sigma APO 70-200mm F 2.8 EX DG/HSM

Sigma 28-70mm F2.8 EX DG

Meer woorden moeten er niet aan vuil gemaakt worden zeker ? Wat zijn dus de negatieve ervaringen met deze lenzen ? Liever enkel van gebruikers die hier op het forum zitten dan besprekingen op websites ...
    iMac G5 - MacBook Pro - Nikon D70
    AF-S DX 18-70mm f/3.5-4.5G - 70-300 f/4-5.6D - 80-200 f/2.8D - SB-600
    BD0476BE

Knowing when to press the button is Good.
    Knowing WHY to press the button is Better.

Re: Wat zijn de slechte ervaringen met deze lenzen ?

Ik heb de 28-70 EX (Pentax versie), en ik moet zeggen:
    bof, dat ding doet zijn ding , niet meer en niet minder.
    Vrij veel last van front- en backfocus (heb ik met nog geen enkele Pentaxlens last van gehad) en nogal aan de softe kant wijd open.
    Ik gebruik veeeeeeeeeel liever mijne DA 16-45 (die de Sigma op alle vlakken overklast), maar soms kan ik dat extra stopke gebruiken...

Ik denk dat je beter uitkijkt naar de Tamron 28-75 denk ik, tenzij je, net als ik voor 150€ de Sigma kunt oppikken (dan is ie te doen)...

Met de 70-200 heb ik geen eigen ervaringen. Schijnt niet slecht te zijn...
    http://www.digifotofreak.nl

Comment

De 70-200 EX is solide gebouwd, scherp tot het einde, lichtsterk genoeg om met converters aan de slag te gaan. Het is geen lichte lens (1.5kg) maar daardoor
      goed in de hand liggend. Het is ook geen kleine lens, maar zeer stabiel op de bijgeleverde voet. Degelijk materiaal aan betaalbare prijs.
      fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door macfeyske
        Sigma APO 70-200mm F 2.8 EX DG/HSM

Sigma 28-70mm F2.8 EX DG

Meer woorden moeten er niet aan vuil gemaakt worden zeker ? Wat zijn dus de negatieve ervaringen met deze lenzen ? Liever enkel van gebruikers die hier op het forum zitten dan besprekingen op websites ...
        Slechte ervaring met de Sigma 70-200 2.8 en D70.
        De lens gaf lens-errors en moest uiteindelijk rechipped worden alvorens ze fatsoenlijk werkte !
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

ik heb enkele shoots gedaan met een leen 24-70 van sigma ( die versie maar dan 4mm meer groothoek)

werkt heel goed, maar vond de scherpte wat tegenvallen,ook heel soft wijd open, te weinig scherpte in de foto op 2.8 tov de 24-70 L van canon die ik nu heb.

ze kost natuurlijk ook 3 x zo weinig

op een 350d-20d e.d zal ze zeker wel ok zijn,op de 1d vond ik ze toch maar matig.

Comment

Slechte ? met de 70-200 (non-DG) ? Geen.

Geen enkel probleem sinds 2002.
            In de voorlaatste 'chasseur d'images' (met de lenstest) krijgt deze een superscore zoals de Nikkor 80-200.

Heb even de opgezocht voor Canon .. hij scoort meer 'sterren' als de Canon 70-200 f2.8. (CI278-p138)

Heb ermee gewerkt bij -10 en +45: alles perfect.
            Met tussenring TC 1.4x ... AF blijft snel, kwaliteit dezelfde.
            Heb je 400mm nodig (dus met TC 2.0x) .. dan boet je een beetje in aan kwaliteit maar AF blijft behouden.

For info: mijn body is verkocht maar die lens blijft

Voorbeelden genoeg op mijn site.
            Last edited by Gigi; 9 december 2005, 09:31.
            The Sky is the limit. Digital Gigi

Comment

De 28-70/2.8 EX is er eentje die je volgens mij maar beter in de schappen kunt laten liggen. Ik had er eentje, traag en rumoerig, vreet energie, veel last van CA, wide open wel erg soft. Ik heb 'm uiteindelijk vervangen door een Canon 24-70/2.8 en daar geen moment spijt van gehad. De 24-70 van sigma schijnt overigens wel stukken beter te zijn dan de 28-70 (maar dat heb ik dan weer niet uit eigen ervaring).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
                ..., tenzij je, net als ik voor 150€ de Sigma kunt oppikken (dan is ie te doen)...
                Sorry Marc, maar dat is voor mij een beetje een kromme redenatie. Of je wil een écht goede lens en kiest dan dus ook voor de daaraan vastzittende prijs of je kiest naar je budget, maar om nou een lens te kopen die ik eigenlijk niet op mijn lijstje had staan maar hem koop omdat hij goedkoop is dat vind ik vreemd.
                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Een beetje een omgekeerde wereld, niet? Meestal zoekt met niet specifiek naar slechte ervaringen met een objectief!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
                    Een beetje een omgekeerde wereld, niet? Meestal zoekt met niet specifiek naar slechte ervaringen met een objectief!
                    kan zijn vraag wel best begrijpen hoor!
                    foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
                      Slechte ervaring met de Sigma 70-200 2.8 en D70.
                      De lens gaf lens-errors en moest uiteindelijk rechipped worden alvorens ze fatsoenlijk werkte !
                      Was dat een DG-versie?...
                      Hoe oud was die lens?... (maw. wanneer nieuw gekocht?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
                        als ik positieve dingen wil lezen dan kijk ik wel de specs van de fabrikant na of lees ik reviews op sites ... veel prof. fotografen zijn anti sigma en dan andere weer pro ... ik binnenkort es de lens testen voor een week van iemand die er positief over is en dan zie ik zelf wel wat die goed of slecht doet ... maar wat er slecht kan gaan kan hij me niet vertellen natuurlijk aangezien de zijne het (nog) goed doet ... er moet toch een serieus verschil zijn want in de prijs is er in ieder geval een serieus verschil (als je vergelijkt met nikkon's eigen lenzen ...)
                        iMac G5 - MacBook Pro - Nikon D70
                        AF-S DX 18-70mm f/3.5-4.5G - 70-300 f/4-5.6D - 80-200 f/2.8D - SB-600
                        BD0476BE

Knowing when to press the button is Good.
                        Knowing WHY to press the button is Better.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD
                          Was dat een DG-versie?...
                          Hoe oud was die lens?... (maw. wanneer nieuw gekocht?)
                          Ze was van 2004, dus toch niet echt van de oertijd.
                          Sindsdien is Sigma niet meer mijn favoriet.
                          Trouwens de Macro 105 was ook maar een mager beestje als je hem vergelijkt met de Nikkor 105
                          BD0497BE : Nikon body + glas
                          www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers
                            Sorry Marc, maar dat is voor mij een beetje een kromme redenatie. Of je wil een écht goede lens en kiest dan dus ook voor de daaraan vastzittende prijs of je kiest naar je budget, maar om nou een lens te kopen die ik eigenlijk niet op mijn lijstje had staan maar hem koop omdat hij goedkoop is dat vind ik vreemd.
                            Ik snap niet wat krom is aan die redenering. Macfeyske wil ervaringen horen van de Sigma; ik geef hem die. Zelf was ik op de uitkijk voor een Tamron 28-75, maar omdat ik sowieso weet dat ik de lens niet heel veel ging gebruiken, had ik er geen 400 € voor over. Ik kwam die Sigma goedkoop tegen (150€) en dacht: voor die prijs kan ik hem niet laten staan.
                            De conclusie is uiteindelijk: voor wat hij biedt is hij niet veel meer waard (in mijn ogen toch); had ik 100€ meer betaald had ik mij bekocht gevoeld...

Ik kan het ook anders stellen: die 28-70 is in mijn ogen geen écht goede lens; dat is de DA 16-45 wel. Die laatste heb ik gekocht aan de prijs van de Tamron. Sedertdien zijn mijn criteria gestegen: een lens die in dat bereik meer kost dan 500€ moet veel waar bieden voor zijn geld, en (ik weet dat ik weer de volle laag over mij ga krijgen, maar alla, ik heb een dik vel ) alle 24-70 L's ten spijt, ik ken er geen ene die ook maar enigszins in de buurt komt van de Pentax...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
                              Sindsdien is Sigma niet meer mijn favoriet.
                              Sinds ik Pentax glas heb leren kennen, is Sigma ook niet veel meer waard in mijn ogen...
                              Trouwens de Macro 105 was ook maar een mager beestje als je hem vergelijkt met de Nikkor 105
                              Dito: die 105 macro is in mijn ogen zwaar overrated...

Comment

Working...
                              X