Hallo, bezit een dynax 7D en ben op zoek naar een goede macrolens. Na heel wat leeswerk van reviews twijfel ik tussen de tamron 90 macro en de sigma 105. Qua kwaliteit heb ik de indruk dat de tamron net iets beter scoort, maar blijkbaar heeft tamron meer last van wisselende kwaliteit. Wat zijn jullie ervaringen?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
sigma 105 of tamron 90 macro?
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: sigma 105 of tamron 90 macro?
Ik heb de Tamron 90mm (voor canon) en het is momenteel een van m'n scherpste lenzen..
Het is op korte tijd mijn favoriete lens geworden die ik evenveel voor macro als portretten bezig (90mm voor mij de perfecte afstand)
Manuele focus werkt heel zachtjes en precies...
Nadeel is wel een trage AF + het 'hunten', maar dat heb je met de meeste macro-lenzen...
Heb ook veel research gedaan & de Tamron zou de scherpste zijn + de meest juiste AF (in de 90-105mm-klasse)
-
Heb de sigma 105, is ook een prima lens. Trage autofocus maar dat stoort niet want je doet toch alles manueel. Heb deze verkozen boven de Tamron omdat de bouwkwaliteit iets beter zou zijn en omdat ze in mijn geval iets goedkoper uitkwam. Als ik nu zou moeten herkiezen zou ik wschlk een 150 of 200 mm nemen.
Comment
-
Ok, dus nu maar gaan twijfelen tussen tamron 90 en sigma 105... Gevoelsmatig blijf ik aan die tamron kiezen, vraag me niet waarom. Heeft iemand foto's die ik kan bekijken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7dvraag me niet waarom.
Maar de tamron heeft een verstelring om van AF naar M te gaan, iets dat sigma en de canon niet hebben. Daarom heb ik de tamron ook weggedaan t.v.v. een canon. Met mijn manier van focussen (eerst ruwe focus handmatig, dan 'to the point' met de AF) was die tamron bijna onbruikbaar.
Comment
-
-
Je zou eens hier kunnen kijken dan rechtsbovenaan in het witte vakje met het vergrootglasje sigma 105 intypen dan zie je mooie foto's genomen met deze lens, geldt natuurlijk ook voor de tamronHet hangt natuurlijk ook van je persoonlijke voorkeur af, welke lens vind je het prettigste werken lijkt mij.
Groetjes Marion
Comment
-
thanks, ze zien er inderdaad super uit. Op de Fred en Miranda review site, krijgen ze allebei een 9.2 mee. Weet iemand of de sigma 105 intern focussed, want dan ga ik voor deze laatste. In de brochure komt dat er niet echt uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7dthanks, ze zien er inderdaad super uit. Op de Fred en Miranda review site, krijgen ze allebei een 9.2 mee. Weet iemand of de sigma 105 intern focussed, want dan ga ik voor deze laatste. In de brochure komt dat er niet echt uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door elsanDe 105 Sigma heeft idd IF (interne focus), is haarscherp, heeft een limited of full bereik, heeft wel degelijk en verstelring om van AF naar MF te gaan, is op full bovendien een uitstekende portretlens..
Enkel de 150 en 180mm Macro van Sigma zijn "IF". Staat duidelijk in de brochure op de site.
De 105 (en ook de 50) wordt dus wél langer bij het focussen, de 150 en de 180 niet!...
De aanwezigheid van een verstelknop AF/MF is afhankelijk van de mount.
Zo kan ik uit eigen ervaring zeggen dat de 150mm Macro met Nikon-mount bvb. géén verstelknop heeft en dat je ten alle tijde manueel kan bijstellen zonder te moeten "schakelen"... Zeer handig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LucDIk vrees u te moeten tegenspreken mbt. de IF hoor elsan.
Enkel de 150 en 180mm Macro van Sigma zijn "IF". Staat duidelijk in de brochure op de site.
De 105 (en ook de 50) wordt dus wél langer bij het focussen, de 150 en de 180 niet!...
De aanwezigheid van een verstelknop AF/MF is afhankelijk van de mount.
Zo kan ik uit eigen ervaring zeggen dat de 150mm Macro met Nikon-mount bvb. géén verstelknop heeft en dat je ten alle tijde manueel kan bijstellen zonder te moeten "schakelen"... Zeer handig.
Niet helemaal met mijn hoofd bij geweest daarstraks
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7dOk, dus nu maar gaan twijfelen tussen tamron 90 en sigma 105... Gevoelsmatig blijf ik aan die tamron kiezen, vraag me niet waarom. Heeft iemand foto's die ik kan bekijken?Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...
Comment
-
Comment
Comment