Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-200mm f/2.8L : Met of zonder IS ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EF 70-200mm f/2.8L : Met of zonder IS ?

Grappig om te lezen dat de meningen verdeeld zijn. Ik heb juist de versie zonder IS gekozen omdat ik het voor geen meter vind werken bij snelle onderwerpen. Ik heb is op mijn 300mm f4 maar die staat in 99 van de 100 gevallen op off. Wanneer ik de ontspanknop indruk op het moment dat er actie is ben ik met IS gewoon te laat, ik heb dan altijd een prachtig scherpe achtervleugel op de foto staan

Voor stilstaande objecten is het super maar wanneer het ook maar iets beweegt ga je de mist in. Overigens word hierboven ergens gemeld dat je op 200mm minstens met 1/250 moet fotograferen om het onderwerp scherp te krijgen maar als dit daadwerkelijk het geval is moet je toch eens gaan nadenken over hoe je de camera vasthoud want ik kan zonder problemen met 1/100 @200mm uit de hand fotograferen.

Naar mijn mening kun je die 550 euro beter in een extra lens of bijv. een flits investeren.
    1D mkII * 17-35/2.8-4.0 * 70-200/2.8 * 300/4.0 IS * 580EX

Comment

Excusez-moi maar met m'n beperkte IS-kennis (heb ooit een 28-135Is gehad) dacht ik dat deze (de 70-200 Is) 2 knoppekkes voor Is heeft, kwestie van horizontale stabilisatie (pannen) en nog wa ander spul...of ben ik nu helemaal de mist aan 't ingaan
      Maar idd, met de 28-135 Is stond m'n Is steeds OFF wanneer er gepanned moest worden
      Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Klopt helemaal maar probleem blijft dat je een vertraging hebt die cruciaal kan zijn bij een sportmoment
        1D mkII * 17-35/2.8-4.0 * 70-200/2.8 * 300/4.0 IS * 580EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefanc
          Klopt helemaal maar probleem blijft dat je een vertraging hebt die cruciaal kan zijn bij een sportmoment
          Hier heeft U mijn inziens volkomen gelijk
          Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Gebruiken de motorsport fotografen die IS gebruiken dan mode 2, vraag ik mij af?
            Gijs
            Canon apparatuur

http://gijsvo.fotopic.net/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haai8

Natuurlijk, die EFS lenzen kijk ik steeds over 't hoofd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs
                Gebruiken de motorsport fotografen die IS gebruiken dan mode 2, vraag ik mij af?

Uiteraard mode 2, omdat je met een horizontale beweging te maken hebt. De IS werkt in stand 2 alleen in verticale richting, in de hoogte dus, en daar wil je geen beweging in hebben.
                Groet,
                Paul

Comment

Heb de knoop gewoon doorgehakt en heb de 70-200mm f2.8L met IS besteld.

Comment

Working...
                  X