Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Multifunctionele lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Multifunctionele lens

Oorspronkelijk geplaatst door JoFramboos
    Dus ge wilt eigelijk zeggen dat het zéér moeilijk is om scherpe foto's te maken als je maximaal inzoomt? Daar had ik eigelijk nog nooit bij stilgestaan.

Ik ben maar een amateur die vroeger een F50 heeft gehad en zo van hier en daar wel een paar kneepje al kent. 'k Zal nog veel moeten leren, daarom lees ik hier ook het forum. Maar de camera moet dienen om zowat allround foto's mee te maken. Bezoekje aan de zoo, uitstapje naar hier of daar, kleine die de tuin aan't spelen is, inzoomen op vogels in de tuin, etc. Vooral buitengebruik dus. Ik dacht altijd dat de lens hier toch wel redelijk geschikt voor zou zijn.

De aanschaf van zo'n toestel is (voor mij als student toch) een serieuze aankoop. Maar als ik dan toch meer dan 1000€ uitgeef (kaart, statief en tas inbegrepen) dan wil ik wel niet vaststellen dat ik nooit maximaal kan inzoomen omdat ik zo nooit scherpe foto's kan nemen. Ik zie mezelf ook niet altijd op uitstap gaan met het statief in de hand...

Een regeltje om scherpe foto's uit de hand te nemen : Zorg voor een sluitertijd van minstens 1/aantal mm. Dus om op 200mm scherpe foto's te hebben zou je toch een sluitertijd moeten hebben van 1/250. Anders heb je veel kans dat je
    bewegings-onscherpte hebt op je foto.

Hoe haal je sluitertijd naar omhoog :
    - ISO opschroeven (400,800,....)
    - Groter diafragma (F/4, f/2.8,...)

De VR functie zorgt ervoor dat je nog scherpe foto kan nemen op een (veel) lagere sluitertijd. Met mijn 80-400 VR lukt (niet altijd) dat op 400mm nog op 1/30 uit de hand
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

'k Ben deze nacht nog een hoop aan't lezen geweest over die nieuwe VR. Nu, als die lens echt zo veelbelovend is als er over gesproken wordt, dan moet ik misschien toch maar nog een paar maanden door sparen en de D50 met de 18-200 VR lens nemen. Dan heb ik ineens een Nikon lens en ik merk hier toch dat die alleen al qwa degelijkheid boven tamron en sigma uitschieten.

Zonde is dat tegen dat ik het geld heb die cashback actie zal afgelopen zijn. Ik kan natuurlijk ook de aankoop van alle accesoires (tas, stafief, ...) en de 50mm lens die ik zou gebruiken voor binnen uitstellen en proberen om voor 31/1 al voor de D50 met VR lens te gaan. 'k Zal vande week maar is meespelen met de lotto denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JoFramboos
        'k Ben deze nacht nog een hoop aan't lezen geweest over die nieuwe VR. Nu, als die lens echt zo veelbelovend is als er over gesproken wordt, dan moet ik misschien toch maar nog een paar maanden door sparen en de D50 met de 18-200 VR lens nemen. Dan heb ik ineens een Nikon lens en ik merk hier toch dat die alleen al qwa degelijkheid boven tamron en sigma uitschieten.

Zonde is dat tegen dat ik het geld heb die cashback actie zal afgelopen zijn. Ik kan natuurlijk ook de aankoop van alle accesoires (tas, stafief, ...) en de 50mm lens die ik zou gebruiken voor binnen uitstellen en proberen om voor 31/1 al voor de D50 met VR lens te gaan. 'k Zal vande week maar is meespelen met de lotto denk ik

De lens zal je niet 2de hands vinden, maar al de rest kan je perfect 2de hands kopen. Een D70 kan je hebben tss 500-600 Eur, natuurlijk je moet wat uit je doppen kijken wat je koopt. Maar er zijn mensen die zo een machien met een paar 1000 foto's op de teller wegdoen omdat ze het niet gebruiken.
        Statief, balhoofd, rugzak, tassen kan je al helemaal zonder enig risico kopen.

BTW : ik heb een Tamrac System 3 te koop
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

Aangezien ik bij 1 of 2 lenze blijf de eerste 2 jaar zoek ik mij een iets kleiner rugzakje aan te schaffen, zodat hij makkelijk draagbaar is. Tamrac Expedition 3 lijkt me wel iets En ja, die wil ik gerust 2e hand kopen

Comment

Working...
          X