Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED

Nikon zal zoals jullie wellicht al weten binnenkort hun AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED op de markt brengen.

Nu, of iemand er ervaring mee heeft kan ik niet vragen Maar is er iemand die weet wanneer deze ongeveer op de markt zal komen? Op de ene site lees ik begin januari 2006, in een artikel hier op BD (http://www.belgiumdigital.com/nieuws.../articleid/159) zegt men half december dit jaar.

Iemand meer info? Of zou men een andere lens aanraden? Het is voor op een Nikon D70s.

grtzz
    Kris Lowet - Online portfolio

Re: AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED

Reken er in ieder geval op dat die lens niet goedkoop zal zijn. Wanneer die gaat op de markt zijn, weet nog niemand, maar als je ze niet vooraf besteld, zou je wel eens lang moeten wachten, want dit zal hoogstwaarschijnlijk een succes worden. De mijne is alvast besteld.

Comment

Ik vind de lichtsterkte toch tegenvallen, had liever een 2.8/4.5 gezien!!!!
      www.sportactiefoto.nl

Comment

Als je niet in speciale omstandigheden moet fotograferen is die lichtsterkte meer dan voldoende.

Comment

Het is ook niet de bedoeling om de lens voor één specifiek ding te gebruiken.. gewoon om één betere lens te hebben wat voor alles wel bruikbaar is.. niet rond te zeulen met een kist van die joekels
          Kris Lowet - Online portfolio

Comment

Een klein beetje zoeken, brengt je bij de lopende threads over deze lens:

Op internet de aankondiging gezien van een nieuwe Nikon 18-200 mm lens. Wie heeft meer info over (verwachte) kwaliteit en prijs, onder meer in vergelijking met gelijkaardige Sigma en Tamron? ColinD70

seppuku.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marbico
              Ik vind de lichtsterkte toch tegenvallen, had liever een 2.8/4.5 gezien!!!!
              In dat geval zul je moeten rekenen op een lens van het format, gewicht en prijs van de 70-200 VR en dat was waarschijnlijk ook niet de doelgroep van Nikon.
              Ik denk dat Nikon ze als een goede allround lens bedoeld om een beetje een (nog) DSLR populairder te maken.
              Ik denk dat zulk een lens een ideale kitlens zal zijn en, indien je andere lenzen hebt, voor 80% op de camera zal kunnen blijven staan.

Hubert
              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
              X