Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma MACRO

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma MACRO

    Hallo..
    na dagen van kijken en vergelijken op dit forum heb ik "bijna" besloten om
    een macrolens te kopen. de 150 of 180 daar geraak ik nog niet uit,
    weten jullie waar ik het beste de lenzen koop qua prijs?
    ben van regio 9300.
    bedankt.

  • #2
    Re: Sigma MACRO

    Heb zelf ook zitten vergelijken en uiteindelijk voor de 150 gekozen ... zonder twijfelen.

    De 150 is een F2.8 en DG
    De 180 is een F3.5 (DG op komst)

    De 150 is ook nog net iets scherper maar geen van beiden is slecht, integendeel.

    Als je echter de 180 wil, wacht dan even op de DG-versie.

    DG volgens Sigma :
    DG (DG Objectief)
    Aanduiding voor lichtsterke groothoek (zoom-) objectieven met een korte instelafstand. De hoge lichtsterkte, minimale vignettering en hoge contrastoverdracht maken deze, objectieven zeer geschikt voor het gebruik op digitale SLR camera's.

    Zie hier .

    Mvg,
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Sigma MACRO

      Ben van de regio 9200 :
      qua service en kennis van de materialen : Tecqmenne in Dendermonde.
      qua prijs : we weten allemaal waar Abraham de mosterd haalt : in het verre oosten
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: Sigma MACRO

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
        Heb zelf ook zitten vergelijken en uiteindelijk voor de 150 gekozen ... zonder twijfelen.

        De 150 is een F2.8 en DG
        De 180 is een F3.5 (DG op komst)

        De 150 is ook nog net iets scherper maar geen van beiden is slecht, integendeel.

        Als je echter de 180 wil, wacht dan even op de DG-versie.

        Mvg,
        Ik heb de DG versie enkele maanden geleden al gekocht bij Otto van SD Kaart : http://www.sdcard.be/Nederlands/stor...roduct=8979401
        Wat de scherpte betreft, de 150 is niet scherper hoor, er zit geen verschil tussen beide lenzen, de 150 is lichtsterker ( van weinig belang bij macro, eventueel wel als je hem als tele gebruikt ) maar de werkafstand van de 180 is dan weer handiger.
        mvg,

        Francis
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Sigma MACRO

          En die DG uitvoering is niets meer dan een marketing stunt

          Comment


          • #6
            Re: Sigma MACRO

            Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
            Ik heb de DG versie enkele maanden geleden al gekocht bij Otto van SD Kaart
            Dan klopt de site van Sigma niet ... had me daarop gebaseerd.

            Wat de scherpte betreft, de 150 is niet scherper hoor, er zit geen verschil tussen beide lenzen, de 150 is lichtsterker ( van weinig belang bij macro, eventueel wel als je hem als tele gebruikt ) maar de werkafstand van de 180 is dan weer handiger.
            Hangt er van af wat je wil fotograferen natuurlijk ...
            Voor bloemen e.d. werk je normaal van korter bij, voor bepaalde insecten en dieren ook, voor andere weer van verder.
            Ik maak o.a. veel macro's 's avonds of op donkerdere plaatsen en dan is die 2.8 zeer welkom voor o.a. de scherpstelling.
            En zoals u zegt beperkt de lens zich niet tot macro alleen, voor andere zaken "kan" 2.8 ook zeer nuttig zijn.
            Het is ieder voor zich dat een beetje moet uitmaken welk gebruik hij ervan wil maken.

            Maar slecht is geen van beiden, dus al een hele geruststelling.

            Mvg,
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Sigma MACRO

              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
              En die DG uitvoering is niets meer dan een marketing stunt
              Als het dat alleen was zouden ze op elk lenske direct zo een stikkertje plakken en zeggen "Bij ons zijn alle lenzen nu al DG" ...
              Maar bij elk produkt zit een stuk marketing hoor ...
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Sigma MACRO

                Ben toch ook van mening dat die DG-coating grotendeels een marketing-truc is van Sigma. Heb nog niemand gehoord die daadwerkelijk de "nieuwe" DG-lens beter vond presteren dan de "oude" versie. Vind zo'n coating al helemaal geen reden om een lens duurder te maken.
                In het geval van zo'n 180mm macro, zou ik ook wachten tot de DG uitvoering (als hij niet veel duurder is) omdat dat straks makkelijker verkoopt...
                groetjes Edwin
                Mijn Foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma MACRO

                  Oorspronkelijk geplaatst door smartpics
                  Heb nog niemand gehoord die daadwerkelijk de "nieuwe" DG-lens beter vond presteren dan de "oude" versie.
                  En hoeveel eindgebruikers gaan er een tweede kopen om te kunnen vergelijken of die DG beter is?

                  Buiten reviews misschien ... en dan vind je dit :

                  DG : New multi layer lens coating and lens design reduce flare and ghost, and also creates an optimum color balance and better picture quality. This lens uses glasses for excellent correction of various chromatic aberrations.
                  Last edited by VerSeg; 17 november 2005, 11:34.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma MACRO

                    Misschien bent u hier iets mee ...



                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma MACRO

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                      En hoeveel eindgebruikers gaan er een tweede kopen om te kunnen vergelijken of die DG beter is?

                      Buiten reviews misschien ... en dan vind je dit :

                      DG : New multi layer lens coating and lens design reduce flare and ghost, and also creates an optimum color balance and better picture quality. This lens uses glasses for excellent correction of various chromatic aberrations.
                      Ik heb de oude 180mm, gebruik die op mijn D60 & 1D MkII. Zoals je weet trek ik héél veel macro en ik heb nog géén enkele opname met flare of ghost gehad. Als hij niet duurder is, is er geen probleem hoor maar indien ze omwille van die DG de prijs optrekken dan is het marketing.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma MACRO

                        Heb ze allebij gehad. Ik vind de 150 sneller en preciezer focusen (niet altijd zo belangrijk bij makro maar wel bij tele gebruik)
                        De 150 is ook best scherp als tele aan 2.8. Ik heb er geen spijt van dat ik mijn 180 verkocht heb ten voordele van de 150.
                        Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

                        Comment

                        Working...
                        X