Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

L lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• L lens

Ik gebruik al een tijdje een 70-200 L f4
    Het is een pracht lenske , nu wil ik een gelijkwaardige kwaliteit maar dan van af bv 18 tot die 70 .
    Want het verschil met de kitlens en de tamron 28-75 is enorm. Ik verkies eerst te investeren in optiek en dan in een zeer goed toestel .Alhoewel ik voor mijn doeleinde zeer tevreden ben over mijn 300d . Iemand voorstellen die kwalitatief gelijk zijn aan die 70-200 l F4
    Groetjes
    http://www.vehe.be

Re: L lens

Wat bedoel je precies met kwaliteit? Optisch wordt de Tamron toch wel zeer hoog aangeschreven. Het verschil met de Canon 24-70L zou klein zijn (heb ik echter geen persoonlijke ervaring mee). Maar als je doelt op constructiekwaliteit van de lens dan maak je met een 24-70L of 17-40L een grote sprong voorwaarts.
    Gijs
    Canon apparatuur

http://gijsvo.fotopic.net/

Comment

Gijs

Ik bedoel inderdaad optisch er is wel degelijk een serieus verschil met de
      70-200 L F4 . Geloof me of niet maar dikwijls heb ik spijt dat ik die lens moet wisselen omdat die 70mm te hoog is . Hetverschil tussen deTamron 28-75 en de L lenzen 17-40 en 24-70 ken ik niet en juist daar zit mijn twijfel wat.
      Groetjes

Comment

Heb zelfde probleem! Heb ook de 70-200 4L + de 18-125 dc sigma; Bij mij speelt het budget ook een rol daarom dacht ik aan de 14-60 2.8 sigma of de 18-50 2.8 sigma.

Ps moest je deze "Tamron AF 28-75mm f2.8 XR Di Zoom" van de hand doen laat me iets weten.
        Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henri
          ...nu wil ik een gelijkwaardige kwaliteit maar dan van af bv 18 tot die 70 .
          In onderstaande laat ik het budget even niet meespelen. Ik blijf ook even bij Canon lenzen.

Het antwoord kan vrij simpel simpel zijn :
          17-40 L F4 + 24-70 L F2.8 + 70-200 L F4 is volgens mij een basisset waar je jarenlang goed mee zit.
          Je zal zelf moeten uitmaken in welke volgorde. Eerste de 17-40 en dan de 24-70 of omgekeerd. Met een 1.6 crop misschien toch een 17-40 eerst.

Het kan ook anders :
          De 17-40 L F4 + 50 F1.8. Zolang je met een 1.6 crop blijft werken heb je misschien minder nood de gap tussen 40 en 70 mm op te vullen en met een goedkoop 50 F1.8 lenske haal je topkwaliteit en lichtsterkte in huis om dit sprongetje te maken.

En om de keuze nog ingewikkelder te maken :
          Je kan de Tamron behouden en aanvullen met primes. De al genoemde 50 F1.8 als lichte tele op een 1.6 crop (89 €), een 35 F2 (249 €) en een 20 F2.8 (399 € met cashback). Ik heb wel wat reserves tov de laatste, want Canon staat niet echt gekend om zeer goede extra wide lenzen te maken. De reviews zijn niet unaniem lovend omtrent deze lens. Dus deze zal je zeker verder moeten onderzoeken of die aan je eisen voldoet. De twee eerste in dit rijtje zijn zonder twijfel zeer goede tot uitskende lenzen. De 50 F1.8 kan eventueel vervangen worden door een 50 F1.4 maar alleen als je echt frequent in de range van F1.4 tot F2.0 gaat werken.

En als je helemaal foert wil zeggen tegen de trend om alles met een zoom te willen oplossen, maar je wil wel inversteren in het allerbeste glas overweeg dan gewoon één prime : de 35 L F1.4. Samen met enkele L prime tele's en wellicht één Macro en Tilt & Shift, de beste lens die je bij Canon kan vinden.
          DigiCam

Comment

Digicam

Allereerst bedank voor uw bijdrage .

Die 50 1.8 spookt al een tijdje door mijn hoofd . Bij een volgende SD vraag ik wel of iemand deze meebrengt om enkel foto's te maken. Misschien samen met dei 17-40 L .

De kitlens gebruik ik ook weinig alleen binnen .
            maar die 24-70 L wil ik wel eens vergelijken met mijn 28-75 van Tamron.
            Geld is uiteraard een factor maar spaar liever wat langer voor goed materiaal ,
            heb al ondervonden dat het beter zo is.

Had mijn zinnen wat gezet op de nieuwe L lens dacht 18-125 mar daar lees ik niet veel goeds van.
            Groetjes

Comment

Hoi Henri ,

Die 50mm 1.8 is een echte aanrader
              Ikzelf gebruik die ook en ben nog steeds verbaasd door z'n kwaliteiten zeker voor die prijs . Was enkele weken geleden het enige lensje in m'n bezit dat tijdens zwembadshoot in staat was deftige foto's te maken .
              Verder kan ik enkel uit eige ervaring spreken wat betreft vergelijking canon lenzen t.o.v Sigma lenzen .
              Geef mij maar Canon lenzen die zijn naar mijn mening net dat ietsje scherper en hebben doorgaans iets warmere kleuren . Nu ga ik commentaar krijgen maar dit is mijn mening . Ik kan je ook de raad geven lenzen eerst te testen alvorens aan te kopen , niet elke lens werkt evengoed op elke body .
              Maar ik denk dat je met aankoop van een "L" lens nooit echt mis kan doen

Btw , die nieuwe is de 24-105 f4.0 L IS USM
              Canon EOS ...D + enkele "L" glaasjes ( zo van die snelle ) + een goe bliksembakske ( 580 ) + een stevig statiefke met deftig kopke

Comment

Ik heb zelf de 70-200L f4 samen met de17-40L f4 en de 50 f1.8 en moet zeggen dat ik heel tevreden ben over deze set zowel qua bereik als qua kwaliteit. Tot hiertoe vult de 50mm goed het "gat" tussen de 40 en de 70
                Grtz Fatje

- EOS + EF -

Comment

Mijn mening:
                  Indien veel lischtsterkte gewenst is: de Sigma 18-50 f2.8.
                  Als lichtsterkte minder rol speelt - zoals bij mij: heb een grote staafflitser voor binnen - de 17-40L f4.

Heb eveneens deze combinatie (17-40L f4 + 70-200L f4) en indien ik nu mocht opnieuw kiezen, zou ik nog steeds niet twijfelen...
                  Greetz Geert.
                  Canon gerief...

Comment

Zal mijn lijstje eens naar de sint sturen wie weet wat die brengt.
                    Groetjes

Comment

Working...
                    X