Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog maar eens keuzeprobleem !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nog maar eens keuzeprobleem !

Hello folks ,
    de trip naar Aken komt dichterbij dus worden ook de twijfels groter

Ben dus van plan glasbak beetje uit te breiden maar twijfel tussen bepaalde lenzen . De lenzen zouden moeten dienen voor huis-tuin en keukenfoto's al dan niet indoor en sportfotografie , meestal outdoor.
    Voor de huis - enz........ foto's twijfel ik tussen :
    Canon 17-85 IS USM
    Canon 24-70 2.8 L
    Canon 24-105 4.0 L IS
    Mijn twijfel gaat vooral over scherpte en gebruik indoor , ik weet dat de 24-70 de meest lichtsterke is maar vraag me af of met de anderen ook geen deftige foto's gemaakt kunnen worden ??
    Iemand ervaring mee ??

Voor de sportfoto's gaat het tussen de 70-200 2.8 L IS en de 300 4.0 IS
    Hierbij gaat het vooral over de snelheid van scherpstelling en range .
    In ieder geval zal er een 1.4 extender bijgekocht worden .
    Heb momenteel de 70-200 L 4.0 , zeer tevreden van maar voor snelle circuitfoto's lijkt de AF me iets te traag . Als ik de 70-200 2.8 zou nemen gaat deze de deur uit ( intresse iemand ?? ) .
    Hoop dat via argumenten en ervaringen de leden van BD me kunnen helpen bij dit keuzeprobleem
    Canon EOS ...D + enkele "L" glaasjes ( zo van die snelle ) + een goe bliksembakske ( 580 ) + een stevig statiefke met deftig kopke

Re: Nog maar eens keuzeprobleem !

Ik heb de 24-70 L F2.8 en ben daar tevreden over. Met de twee andere lenzen heb ik geen ervaring.

Wat het telegedeelte betreft : Volgens mij gaat het verschil in AF snelheid tussen de 70-200 F4 en de F2.8 IS, niet bijzonder groot zijn. Alvast niet zo groot dat dit het hoofdargument zou kunnen zijn om over te schakelen. Als F2.8 en/of IS voor jou minder belangrijk zijn dan zou ik zeker de 70-200 F4 houden en de 300 F4 IS aanschaffen.

Let wel dat je AF snelheid zal achteruitgaan met een TC. Zowel op de 70-200 als op de 300. Dus als je nu reeds AF snelheid mist zou ik die TC toch eerst maar eens uittesten voor je hem aanschaft.

Ik weet niet welke body je gebruikt maar een overstap naar een pro-body zal je AF snelheid ook serieus ten goede komen.
    DigiCam

Comment

Ik wacht nog steeds op de 24-105 L IS, dus kan ik er nog altijd niet veel over vertellen .
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door racekonijn
        Hello folks ,
        Als ik de 70-200 2.8 zou nemen gaat deze de deur uit ( intresse iemand ?? ) .
        Dat ligt er aan wat je prijs is.
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam
          Ik heb de 24-70 L F2.8 en ben daar tevreden over. Met de twee andere lenzen heb ik geen ervaring.

Wat het telegedeelte betreft : Volgens mij gaat het verschil in AF snelheid tussen de 70-200 F4 en de F2.8 IS, niet bijzonder groot zijn. Alvast niet zo groot dat dit het hoofdargument zou kunnen zijn om over te schakelen. Als F2.8 en/of IS voor jou minder belangrijk zijn dan zou ik zeker de 70-200 F4 houden en de 300 F4 IS aanschaffen.

Let wel dat je AF snelheid zal achteruitgaan met een TC. Zowel op de 70-200 als op de 300. Dus als je nu reeds AF snelheid mist zou ik die TC toch eerst maar eens uittesten voor je hem aanschaft.

Ik weet niet welke body je gebruikt maar een overstap naar een pro-body zal je AF snelheid ook serieus ten goede komen.
          Lenzen zullen gebruikt worden op 20D . Wat betreft de tele ligt besluit al enigzins vast de 70-200 f4 gaat de deur uit .

Wat de huis-tuin en keuken foto's betreft denk ik ook sterk aan de 24-70 2.8 enkle en alleen al vanwege de lichtsterkte . Mis dan wel wat groothoek maar daar heb ik dan in geval van nood nog m'n kitlens voor .
          Niemand argumenten in het voordeel van de 24-105 of de 17-85 ??
          Met die 17-85 heb ik dan weer wel groothoek , maar minder lichtsterkte of zou die IS daar iets aan kunnen verhelpen qua scherpte ofzo ??
          Zal tijd worden dat Canon een 17-85 2.8 L IS uitbrengt ( blijven dromen zeker ?? )
          Canon EOS ...D + enkele "L" glaasjes ( zo van die snelle ) + een goe bliksembakske ( 580 ) + een stevig statiefke met deftig kopke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers
            Dat ligt er aan wat je prijs is.
            Een antwoord hierop zou ik netjes vinden.
            Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
            Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers
              Een antwoord hierop zou ik netjes vinden.
              Lensje staat te koop in de rubriek aangeboden

Weet niet of het dan opportuun is om er hier een antwoord op te geven .

Comment

Wel als ik jou was zou ik voor het huis tuin keuken gebruik een 17-85 IS nemen. Op een 20D ga je die groothoek nodig hebben vaker dan dat je de 2.8 gaat nodig hebben. Vergeet niet in deze vgl gaat de F2.8 enkel een voordeel zijn wanneer er beweging moet gefotografeerd worden. Ok de Lens is ook beter algemeen maar de 17-85 is beter dan het huis tuin keuken gebruik vraagt. Hij is ook een pak lichter wat ook weer een voordeel is en heeft meer bereik. Eigenlijk heeft de 24-70 volgens mij voor dit gebruik zo goed als geen enkel voordeel tov de 17-85. Enkel die f2.8 is in sommige gevallen een voordeel. En voor het prijsverschil koop je toch gewoon een 50 f1.4 tesamen met die 17-85 en dan heb je een oplossing voor de gevallen waar je die f2.8 had kunnen gebruiken. En een totaalpakket met veel meer mogelijkheden dat nog lichter en goedkoper is ook. Niets dan voordelen eigenlijk!

Als voor het telegedeelte. Dat hangt toch veel af van het bereik dat je nodig hebt. En dat weet alleen jij he.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                  Wel als ik jou was zou ik voor het huis tuin keuken gebruik een 17-85 IS nemen. Op een 20D ga je die groothoek nodig hebben vaker dan dat je de 2.8 gaat nodig hebben. Vergeet niet in deze vgl gaat de F2.8 enkel een voordeel zijn wanneer er beweging moet gefotografeerd worden. Ok de Lens is ook beter algemeen maar de 17-85 is beter dan het huis tuin keuken gebruik vraagt. Hij is ook een pak lichter wat ook weer een voordeel is en heeft meer bereik. Eigenlijk heeft de 24-70 volgens mij voor dit gebruik zo goed als geen enkel voordeel tov de 17-85. Enkel die f2.8 is in sommige gevallen een voordeel. En voor het prijsverschil koop je toch gewoon een 50 f1.4 tesamen met die 17-85 en dan heb je een oplossing voor de gevallen waar je die f2.8 had kunnen gebruiken. En een totaalpakket met veel meer mogelijkheden dat nog lichter en goedkoper is ook. Niets dan voordelen eigenlijk!

Als voor het telegedeelte. Dat hangt toch veel af van het bereik dat je nodig hebt. En dat weet alleen jij he.
                  Telegedeelte is al opgelost de 2.8 versie it will be .

Misschien nog klein vraagje i.v.m de 17-85
                  Kan deze ook dienen om binnenshuis foto's te nemen ?? Ik denk daarbij aan omstandigheden waar er niet geflitst mag worden . Heb al de 50mm 1.8 , ideaal voor zulke omstandigheden , maar geen zoommogelijkheid is soms lastig . Of toch maar beter die 24-70 2.8 kiezen om in zulke omstandigheden te gebruiken ??

Comment

Tja ik zou zeggen doe dit eens na met een 24-70L.

Crop van een foto uit de hand getrokken: 85mm(dat kan al niet met een 24-70 maar daar had ik het niet over ) iso1600, f5.6, 0.8sec(daar heb ik het wel over). Dus geen flash. En speciaal enkele sec geleden getrokken voor jou.

Zoals je kan zien zeker niet echt scherp maar zelfs IS kan zo een shutter natuurlijk niet volledig compenseren. Maar met een 24-70 zou het nog een pak onscherper geweest zijn zelfs op f2.8 en maar op 70mm ipv 85mm.

Conclusie dus zoals ik reeds zei als het niet voor beweging te fotograferen is ben je voor jouw gebruik beter af met de 17-85. Maar als jij weet dat er veel beweging in zit of je wil gewoonweg de beste lens van beide tja dan moet je de 24-70 nemen.

Comment

Working...
                    X