Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina AT-X 80-200mm f/2.8.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tokina AT-X 80-200mm f/2.8.

    is er iemand op BD die in het bezit is van een Tokina AT-X 80-200mm f/2.8.

    zo ja, wat zijn uw bevindingen over deze lens,
    het is namelijk een groot prijsverschil bij de sigma.

    wie weet wat daarover, vallen tamron lenzen mee of toch het budget wat laten aangroeien voor een sigma

    alvast bedankt
    vind het zo moeilijk om de juiste lens te kiezen zo'n aanbod
    nikon d70 + nikkor 18-70mm + nikkor 70-300mm +Sigma APO MACRO 150mm+ Sigma Apo 70-200 EX + SB 600
    www.thunderx.be

  • #2
    Re: Tokina AT-X 80-200mm f/2.8.

    Ik heb de tokina 80-200 2.8 gehad op mijn 1D.
    Mooi lensje, maar oppassen voor CA is de boodschap.

    Comment


    • #3
      Re: Tokina AT-X 80-200mm f/2.8.

      Wat is CA
      Nikon D90

      Comment


      • #4
        Re: Tokina AT-X 80-200mm f/2.8.

        Oorspronkelijk geplaatst door kerkuil
        Wat is CA
        CA = Chromatic Aberration... (of Purple Fringing)

        Doe maar eens een search...

        Comment


        • #5
          Re: Tokina AT-X 80-200mm f/2.8.

          Is deze dan aan te raden of niet,

          is die ca bij iedere lens hetzelfde, of krijg je die problemen maar bij enkele lenzen. vooral de goedkopere?

          ca is dus moeilijkheden om alle kleuren te bundelen op een punt.

          heeft een sigma of nikon dit dan niet , of bestaat dit gevaar bij ieder merk?
          nikon d70 + nikkor 18-70mm + nikkor 70-300mm +Sigma APO MACRO 150mm+ Sigma Apo 70-200 EX + SB 600
          www.thunderx.be

          Comment


          • #6
            Re: Tokina AT-X 80-200mm f/2.8.

            Ik ging ook eerst deze lens kopen maar na het lezen van een paar reviews (moeilijk te vinden) ben ik toch op de 80-200 f/2.8 van Nikor gevallen ...

            Ik durfde het risico niet nemen ...
            www.fotofolio.be

            Comment


            • #7
              Re: Tokina AT-X 80-200mm f/2.8.

              Hallo,

              Onlangs heb ik deze lens gekocht (2de hands) en heb er nog niet zoveel mee "geschoten" maar de eerste tests zijn bevredigend.
              Maar je moet wel uitkijken, blijkbaar zijn er 2 soorten in omloop.
              De huidige PRO serie met gebrobbelde structuurlak op de buitenkant en die zoals mijn in effen gladde uitvoering en waarschijnlijk niet PRO.
              Ze zijn zwaar en gebouwd als een tank. Met een wat langzamere AF. Voor mij voldoet ze, en je hebt ook 2.8 om "vanaf" te beginnen. De kwaliteit op 2.8 is natuurlijk niet die van een NIkon !!
              Maar je moet ook kijken prijs/kwaliteit natuurlijk. De Nikon kost het dubbele.
              Mocht je in de buurt wonen, je mag altijd eens komen testen

              Comment


              • #8
                Re: Tokina AT-X 80-200mm f/2.8.

                Bij rubriek "dieren" onder "Dubbelportret" staat een foto gisteren genomen met de Sigma 70-200 F2.8, kun je alvast eens zien wat die presteert.
                fotosite

                Comment


                • #9
                  Re: Tokina AT-X 80-200mm f/2.8.

                  mag ik jullie alvast danken voor de reakties, denk dat ik voor een nieuwe of tweedehands nikon zal gaan , zekerheid voor alles
                  nikon d70 + nikkor 18-70mm + nikkor 70-300mm +Sigma APO MACRO 150mm+ Sigma Apo 70-200 EX + SB 600
                  www.thunderx.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tokina AT-X 80-200mm f/2.8.


                    vind hier een vergelijk met de nikon...en de Tokina kan er toch niet aan tippen hoor.
                    Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                    Hier op dit forum.

                    Comment

                    Working...
                    X