Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma zoom

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sigma zoom

Welk van deze 2 lenzen is de beste,prijs is bijna het zelfde? Sigma 70 - 200mm f2,8 EX DG APO HSM Nikon AF OF Sigma 100 - 300mm f4 EX APO IF HSM Nikon AF
    Die extra zoom spreekt me wel aan.
    Nikon D90

Re: sigma zoom

Het is niet simpel om uit te maken welke van de twee de beste is.
    De 70-200 f2,8 is lichtsterker, en dat kan soms een voordeel zijn.
    Maar de 100-300 heeft meer zoom, en dat kan soms ook beter zijn.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
      Het is niet simpel om uit te maken welke van de twee de beste is.
      De 70-200 f2,8 is lichtsterker, en dat kan soms een voordeel zijn.
      Maar de 100-300 heeft meer zoom, en dat kan soms ook beter zijn.
      of je koopt de 70-200 2.8 samen met een 1.4 convertor. Kwalitatief zal de combinatie met convertor iets minder zijn que scherpte en snelheid, maar je hebt dan wel bereik tot 280mm aan f 4.

Comment

ik ben het met sam jae eens
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Hou er rekening mee dat de 2.8 geen AF meer heeft met de TC 1.4 van Sigma.
          Ik kan het weten
          fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
            Ik kan het weten
            Zeer eigenaardig toch dan, Sigma geeft ons dus verkeerde informatie?????
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik kan het weten

Dan scheelt er iets met je lens of met de TC's
              Ik heb de lens zelfs gebruikt met de Sigma 2.0 TC. AF was geen enkel probleem, ze was wel trager.
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

Comment

Ik kan het weten
                Tijd voor een nazicht dan, ik werk al meer dan 1,5 jaar probleemloos met D70+sigma 70-200,2.8 + 1.4 convertor.

Comment

Hier werkt de Sigma 70-200 f2,8 ook samen met een 1,4x en 2x converter (niet tegelijk natuurlijk ) op een 20D. De AF blijft dus wel degelijk werken.

Met de 2x zijn de foto's wel niet meer zo scherp, en werkt de AF veel trager. Dat is dus geen combinatie die ik kan aanraden.

De Sigma 100-300 f4 zou ook nog goed werken met een 1,4x converter, en dan heb je toch een 140-420, wat toch al beter bruikbaar is om vogeltjes te fotograferen.
                  BD0338BE

Comment

Dan scheelt er toch iets aan mijn converter
                    Morgen de contacten kuisen
                    fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                      Zeer eigenaardig toch dan, Sigma geeft ons dus verkeerde informatie?????
                      komt daar ook iets onder over de 50-500, want daar werkt hij al helemaal niet mee ?
                      fotosite

Comment

komt daar ook iets onder over de 50-500, want daar werkt hij al helemaal niet mee ?
                        Dat is heel normaal, want als het diafragma niet verder open gaat dan f5,6 dan is er te weinig licht om de AF betrouwbaar te laten werken. Daarom wordt die uitgeschakeld wanneer je een converter gebruikt met een 50-500. Bij die 50-500 wordt er zelfs al verkeerde informatie doorgegeven naar de camera, want op 500mm is die f6,3.

Wat ik wel eigenaardig vind is dat de 150mm f2,8 Macro wel werkt met de 1,4x converter (wordt dan f4), maar met de 2x converter weigert de AF (de grootste diafragma-opening is dan f5,6 wat normaal toch nog voldoende zou moeten zijn).
                        BD0338BE

Comment

Welk van deze 2 lenzen is de beste,prijs is bijna het zelfde? Sigma 70 - 200mm f2,8 EX DG APO HSM Nikon AF OF Sigma 100 - 300mm f4 EX APO IF HSM Nikon AF
                          Hi Kerkuil,
                          Zelf vind ik de 70-200 van sigma een wereld lens en ik zou hem verkiesen boven de 100-300.
                          Hij heeft minder tele maar daarentegen begint hij bij 70mm. Hij is een stuk lichter en korter. Hij gebruikt 77mm filters en de 100-300 niet. Tevens is hij lichtsterker wat een uitkomst kan zijn. De 100-300 zou ik alleen kiezen als je veelal de 300mm zal nodighebben bib bv motorsport ofzo..
                          groetjes Edwin
                          Mijn Foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                            ...

Wat ik wel eigenaardig vind is dat de 150mm f2,8 Macro wel werkt met de 1,4x converter (wordt dan f4), maar met de 2x converter weigert de AF (de grootste diafragma-opening is dan f5,6 wat normaal toch nog voldoende zou moeten zijn).
                            't Strafste van al is dat Sigma in hun publicaties wél spreekt van AF mogelijkheid met de Sigma 1.4TC op hun 180mm Macro f3.5, maar dat ze laten uitschijnen dat AF hiermee niet mogelijk zou zijn met hun 150mm Macro f2.8 ...

Kunnen nog andere forumleden bevestigen dat AF idd. wél werkt in de combinatie Sigma 1.4TC en Sigma 150mm Macro f2.8 zoals hierboven reeds gesteld door BB?

Welke ervaringen met andere 1.4TC's (Tamron, Kenko, Soligor,...) in combinatie met de Sigma 150mm Macro f2.8?...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae
                              of je koopt de 70-200 2.8 samen met een 1.4 convertor. Kwalitatief zal de combinatie met convertor iets minder zijn que scherpte en snelheid, maar je hebt dan wel bereik tot 280mm aan f 4.
                              Heel goede redenering
                              ik zit nu met een 100-300 F4 wat een goede lens is, maar als ik het nog eens zou overdoen, inderdaad de 70-200 2.8 (en eventueel de convertor).
                              Die 2.8 heb je vaak wel nodig voor zaalsport (indoorfotografie),vanwege maar al te vaak de gebrekkige verlichting komt deze lens dan goed van pas
                              Groeten Sensor

Comment

Working...
                              X