Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waardige en lichtsterkere vervanger voor de Canon 18-55 kitlens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• waardige en lichtsterkere vervanger voor de Canon 18-55 kitlens

heeft iemand voor mij een "waardige opvolger" voor mijn 18-55 kitlens.
    liefst wat méér zoom en wat lichtsterker. Als je zelf niet verkoopt zijn nuttige wenken toch altijd welkom!
    'k was eerst van plan van de kitlens te vervangen door een sigma of tamron 28-200. maar na veel rondzwerven op dit forum ben ik tot de conclusie gekomen dat het vermoedelijk beter is eerst te investeren in wat minder zoom en wat méér licht. of heeft iemand hierover een ander idee.

Re: waardige en lichtsterkere vervanger voor de Canon 18-55 kitlens

Oorspronkelijk geplaatst door dréten
    maar na veel rondzwerven op dit forum ben ik tot de conclusie gekomen dat het vermoedelijk beter is eerst te investeren in wat minder zoom en wat méér licht. of heeft iemand hierover een ander idee.
    Denk dat dat sterk afhankelijk is van wat je wilt gaan fotograferen. Als je voornamelijk binnen zou fotograferen ( b.v portret ) is een lichtsterke lens aan te bevelen. Doe je veel aan natuurfotografie , dan kun je denkelijk wel toekomen met een iets minder lichtsterke lens. Heb zelf de Sigma 28-200 F3.5-5.6 , en voor het doel waar ik hem voor gebruik ( voornamelijk natuurfotografie) is hij mijns inziens prima geschikt. Kijk maar eens op mijn fotosite , het overgrote deel van de foto's is genomen met de 28-200 mm

Het is maar mijn persoonlijke mening natuurlijk , anderen kunnen er weer heel anders over denken
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Trouwens , verplaats dit topic even naar "Objectieven" Denk dat je daar meer repsons zult krijgen
      Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II

Comment

Hanske
        vooral bedankt om zo vlug een antwoord te bezorgen. soms krijg je op dit forum een "chatgevoel".
        nu... ik wil vooral "vanalles" doen met de camera. van vliegtuigen naderbij halen tot natuurfoto's, van familiefeestkiekje tot stadsgezicht. Ik besef heel goed dat dat niet allemaal met één en dezelfde lens kan. daarom dacht ik van eerst een groothoeklens met een wat beperkt telebereik te kopen. zo kan ik binnenshuis mooie fot's maken en komen de vliegtuigen ook al wat naderbij. is dit een goede redenering?
        dré

Comment

Binnenhuisfotografie en vliegtuigen? Tegelijkertijd lichtsterker en meer tele? Eigenlijk geef je in je topicstarter al aan dat je weet dat dit niet kan

Misschien moet je lichtsterkte vergeten en gaan voor 1 van de gestabiliseerde lenzen van Canon. Hadden die geen vrij goede 28-135 in hun gamma?
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hanske
            Denk dat dat sterk afhankelijk is van wat je wilt gaan fotograferen. Als je voornamelijk binnen zou fotograferen ( b.v portret ) is een lichtsterke lens aan te bevelen. Doe je veel aan natuurfotografie , dan kun je denkelijk wel toekomen met een iets minder lichtsterke lens. Heb zelf de Sigma 28-200 F3.5-5.6 , en voor het doel waar ik hem voor gebruik ( voornamelijk natuurfotografie) is hij mijns inziens prima geschikt. Kijk maar eens op mijn fotosite , het overgrote deel van de foto's is genomen met de 28-200 mm

Het is maar mijn persoonlijke mening natuurlijk , anderen kunnen er weer heel anders over denken
            Mee eens, tot op zekere hoogte : als je bv vallende eenden op ondergaande van de zon wilt "schieten", of hazen die onder avond gaan "rammelen", heb je toch wel voordeel van een 2.8.
            fotosite

Comment

Zie ook eens naar de de Sigma 24-135/2.8-4.5, is zeer prijselijk zodat je deze kunt aanvullen met een 100-300.
              fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                Mee eens, tot op zekere hoogte : als je bv vallende eenden op ondergaande van de zon wilt "schieten", of hazen die onder avond gaan "rammelen", heb je toch wel voordeel van een 2.8.
                Dat soort dingen "schiet" ik nooit Maar in dat geval heb je gelijk

Comment

Denk ook eens aan de Sigma 18-50 F2.8 EX DC.
                  Ik bezit de 18-50 F2.8 al een poosje op mijn 10D en ben er zeer tevreden over. Goed snel, degelijk en mooi scherp.
                  En hier het verschil tussen de veel duurdere canon 17-40 L en de Sigma 18-50 http://www.jasonlivingston.com/sigma-review/
                  In Nederland kost hij 419 Euro.
                  Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Working...
                  X