Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 35 mm 2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikkor 35 mm 2.8

Is dit lensje kwaliteit ?
    (Vergelijkingen met 85 mm 1.8 zouden ideaal zijn)
    Canikon 40D - D200, D300

Re: Nikkor 35 mm 2.8

De lens die je bedoelt is 2.0 en echt een uitstekend lensje. Dat ik hem zelf weinig gebruik komt omdat ik ook de 1,4 28mm heb, wat net 1 stop meer geeft.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Ik kan niet vergelijken met de 85mm (want die heb ik niet) maar het is een handige/scherpe lens. Ik vind het bereik op een DSLR ook handiger dan een 50mm.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

ik kan spanjaart bijtreden, die 35mm f2.0 is echt een heel goede lens. heb ze zelf ook. onlangs nog wat foto's mee genomen tijdens een korte fotoshoot en zowel kleuren als scherpte zijn super! ik heb eveneens de 85mm f1.8 en daarvan is de kwaliteit evenzeer de moeite.

Comment

Wel oppassen als je ze 2de hands koopt. De eerste reeksen hadden blijkbaar problemen met het diafragma dat aan elkaar plakte en daardoor soms bleef hangen.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens
            Wel oppassen als je ze 2de hands koopt. De eerste reeksen hadden blijkbaar problemen met het diafragma dat aan elkaar plakte en daardoor soms bleef hangen.
            Juist, de site van Ken Rockwell geeft melding van deze problemen; http://www.kenrockwell.com/nikon/35af.htm
            Opletten dus.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Het enige wat me nog weerhoudt is de beschrijving op o.a. KenRockwell dat de filterbevestiging plastic zou zijn; Is dit idd zo en wat vinden jullie hiervan ?
              (het gaat hem voor mij voor de bevestiging van de - metalen - zonnekap)
              Canikon 40D - D200, D300

Comment

Besluit is uiteindelijk genomen : ik ga ervoor (en ondertussen besteld)

en ja t' is natuurlijk een 2.0
                Last edited by mexicano; 23 november 2005, 17:22.
                Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano
                  Besluit is uiteindelijk genomen : ik ga ervoor (en ondertussen besteld)

en ja t' is natuurlijk een 2.0
                  De filter bevesting is inderdaad van plastiek.
                  Maar je hebt wel een top objectief
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

Comment

Hoe komt het eigelijk dat dit type lenzen op top-foto bij analoge fotografie staat gerangschikt? Ze hebben toch een D in de naam?

Comment

Working...
                    X