Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Polarisatiefilter???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Polarisatiefilter???

Na wat dagen gespeeld te hebben met mijn Nikon D70 en Nikkor 28-80 G kitlens is het toch gaan kriebelen.

Ik overweeg dus over te gaan tot aanschaf van een Sigma DG 70-300 F4 -5,6 Macro APO Super II, mede door de goede reviews en door de goede beoordeling van onder meer dit forum.

De vraag is nu of ik daar ook meteen een polarisatiefilter op moet zetten. Ik fotografeer ook graag auto's en honden, misschien dat dit kan helpen om eventuele reflecties tegen te gaan...

Dus graag jullie reacties....
    Nikon D70 + Tamron 28-300

http://photobucket.com/albums/f308/RimD70/

Re: Polarisatiefilter???

reflecteren jouw honden?

voor wagens is een pol-filter nuttig, maar die heb je er in 2 seconden op of afgeschroefd, dus ik snap de vraag eigenlijk niet goed

koop een polfilter voor die lens en zet hem erop indien nodig

Comment

Zou een pol.filter kopen voor op je andere lens, maar niet voor op die tele...
      Dat is een lens die vrij veel licht vraagt, en vrees dat je toch wel nog een stop gaat verliezen met een polariatiefilter. Dus tenzij je wagens stilstaan, contra geïndiceerd... Stop verliezen = sluitersnelheid verlengen. Tenzij je natuurlijk een panning beoogd...

Pol.filters vind ik persoonlijk heel handig voor landschappen, je krijgt er zeer mooie blauwe luchten mee, en neemt de weerspiegeling op water weg. Voor landschapsfotografie maakt het weinig uit dat je een stop verliest.

Als je echt een filter wil om je nieuwe lens te beschermen, pak dan een neutrale uv-filter... Of nog beter neem een zonnekap.

Groeten
      Jo

P.S.: Moet maar eens een search doen op men naam, om wat pol filter voorbeelden te vinden.
      Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

Comment

Ben terug uit de stad.

Heb net bij de lokale fotohandelaar een B+W MRC UV filter gehaald en een zonnekap voor op mijn 28-80.

Antwoorden zijn duidelijk en helder, zal alleen een zonnekap op de 70-300 kopen
        Nikon D70 + Tamron 28-300

http://photobucket.com/albums/f308/RimD70/

Comment

Naast de al genoemde nadelen draait het voorste element van die Sigma 70-300 ook nog eens mee bij het scherpstellen. Dan blijf je draaien aan je pola filter.
          Gijs
          Canon apparatuur

http://gijsvo.fotopic.net/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tonto
            ..., zal alleen een zonnekap op de 70-300 kopen
            Spaar je de moeite, ... de Sigma APO 70-300 DG wordt geleverd mét zonnekap (en beschermtasje)!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs
              Naast de al genoemde nadelen draait het voorste element van die Sigma 70-300 ook nog eens mee bij het scherpstellen. Dan blijf je draaien aan je pola filter.
              Het frontelement van de 28-80 draait ook mee...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scientist
                Het frontelement van de 28-80 draait ook mee...
                Vroeg of laat heb je de nadelen van de goedkopere lenzen wel door

Comment

Working...
                X