Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geschikte zoomlens voor canon EOS 300D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• geschikte zoomlens voor canon EOS 300D?

Ik heb nu reeds een half jaartje mijn 300D, en nu zou ik graag beetje uitbreiden met andere lens, liefst een zoomlens.

welke raden jullie zoal aan, die voor een beginneling geschikt is?

alvast bedankt

Re: geschikte zoomlens voor canon EOS 300D?

2 heel belangrijke dingen eerst:

1/ wat mag het kosten ?
    2/ welk bereik ? Een 100-400 zoomlens of een 17-35 ?

Comment

super veel geld wil ik er niet aan uitgeven, ik had gedacht tussen 200 en 300€, en wat denken jullen van een 75-300 zoomlens bv deze:

canon EF 75-300mm f/4-5.6 III

canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM

canon EF 100-300mm f/4.5-5.6 USM

deze zitten in de prijsklasse die ik me voorneem

of zijn er andere betere geschiktere lenzen in die prijsklasse?

waarvoor ik mijn canon vooral gebruik is, als we gaan wandelen, of citytrips doen foto's trekken van de omgeving en dergelijke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pcsystems
        super veel geld wil ik er niet aan uitgeven, ik had gedacht tussen 200 en 300€, en wat denken jullen van een 75-300 zoomlens bv deze:

canon EF 75-300mm f/4-5.6 III

canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM

canon EF 100-300mm f/4.5-5.6 USM

deze zitten in de prijsklasse die ik me voorneem

of zijn er andere betere geschiktere lenzen in die prijsklasse?

waarvoor ik mijn canon vooral gebruik is, als we gaan wandelen, of citytrips doen foto's trekken van de omgeving en dergelijke.
        Dat zijn de lenzen van de oude generatie, en die doen het niet zo goed op een digitaal toestel. De nieuwe 70-300 met beeldstabilisatie is veel scherper, en geeft een veel beter contrast dan die oude lenzen. De autofocus van de oude generatie is ook veel trager dan bij de nieuwe.

Maar, de nieuwe 70-300 IS is natuurlijk ook duurder (omdat die oudere types niet zo goed zijn op een digitaal toestel, verwacht ik wel dat er van de nieuwe ook wel een versie zonder IS zal uitkomen).

Een alternatief voor de 75-300 / 100-300 is de Sigma 70-300 die volgens de meeste gebruikers toch beter zou zijn.

Bij de nieuwe Canon 70-300 IS heb je natuulijk ook nog het voordeel van de beeldstabilisatie, waardoor de lens heel gemakkelijk uit de hand te gebruiken is, zolang je nog een aanvaardbare sluitertijd haalt. Maar dan zal je nog wat moeten sparen .

Ik heb zelf een 75-300 USM gehad, en die heb ik vrij snel doorverkocht (met flink wat verlies, want ik had die nieuw in de winkel gekocht).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

ik zit met hetzelfde dilemma voor op mijn 300D kheb wat rondgezocht op het www en heb besloten om een sigma 70-300 apo te kopen...
          You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
          www.koendd.be

FZ50

Comment

heb nog wel een leuke breed/zoom voor je hoor, alleen tot 200mm, maar wel een lekkere om te wandelen.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Kijk ook even in deze thread:
              heeft er iemand sample shots die met deze lens getrokken zijn ? Sigma 70-300 4-5.6 DG APO ... of heeft iemand hier daar commentaar over? ik ben namelijk van plan om deze lens aan te schaffen, wegens de redelijke prijs-kwaliteit verhouding

Comment

Working...
              X