Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

't is dus officeel : de Canon 24-105mm F4 IS wordt teruggeroepen!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 't is dus officeel : de Canon 24-105mm F4 IS wordt teruggeroepen!

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
    [ChitChat on] Ieder zijn gedacht, maar ik heb het vermoeden dat je al een tijdje niet meer buiten geweest bent...
    En anderzijds heb ik liever een lelijke lompe die het doet dan een supersexy ding waar je niets aan hebt [ChitChat off]
    Wat ik dan wel een schande vind bij Mercedes is dat wanneer je bijvoorbeeld een auto koopt van 3 miljoen (in frankskes dan) er nog niet eens standaard xenon lampen opzitten. Mss kunnen we een topic over Mercedes starten

Comment

Ge weet toch wat mercedes wil zeggen
      volg maar
      Met
      Enige
      Rijlessen
      Controleert
      Elke
      Dwaas
      Een
      Slagschip

Ben nog aan het zoeken wat ik tegen CANON moet zeggen
      en vooral die L lenzen
      Controleert Alle Nodige Objectiven Nu
      en voor die L
      Lomperiken

Grts
      Formatje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Formatje13
        Ge weet toch wat mercedes wil zeggen
        volg maar
        Met
        Enige
        Rijlessen
        Controleert
        Elke
        Dwaas
        Een
        Slagschip

Ben nog aan het zoeken wat ik tegen CANON moet zeggen
        en vooral die L lenzen
        Controleert Alle Nodige Objectiven Nu
        en voor die L
        Lomperiken

Grts
        Formatje
        Nu we toch bezig zijn: BMW : (dit komt van een Duitser): Bei Mercedes weggeworfen...

En over camera's maak ik geen grappen Iedereen kan nu eenmaal fouten maken
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Nu is het officieel.

Jan.

Comment

volgens mij was er niks mis met de lenzen die naar europa zijn gekomen maar enkel met een deel pre-lenzen die 't eerst beschikbaar waren.

voor de zekerheid zulle ze ze dan maar allemaal terug laten komen(van canon belgie moesten ze toch ook teruggestuurd worden...)

ik heb vandaag een 24-70 2.8 DG meegekregen als vervanglens voor mijn shoots..

denk da ze tegen eind november wel terug leverbaar zullen zijn... heb in ieder geval nog geen bericht terug gehad van canon

Comment

Hier staat toch enige uitleg van Canon ...

Service Notice for EF24-105mm f/4L IS USM Lens

EF 24-105mm f/4L IS USM

We have recently discovered a problem with early production samples of the EF24-105mm f/4L IS USM lens in which flare occurs at an unacceptable level under certain conditions. The flare is most obvious in the wide zoom and wide aperture settings. (See attached picture.)

The problem affects all EF24-105mm f/4L IS USM lenses with a control number less than UT1000. With apologies for the inconvenience involved, we ask customers to check the control number on the back of the lens.

Affected model and control numbers:
              EF24-105mm f/4L IS USM

The control number is indicated on the back cover of the lens with UTxxxx symbol (see the number in the red ellipse on the right), and if it contains the letters UT followed by a number under 1,000, the product is affected. Should you have any difficulty identifying the control number, please contact our service centers
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB
                Canon is volgens mij met vuur aan het spelen wat de zogenaamde "L" kwaliteit van lenzen betreft. Samen met vele andere gebruikers van deze lenzen verwacht ik onberispelijke kwaliteit van deze L-lenzen en als daardoor bv. het zoombereik moet beperkt worden, dan is dat maar zo.
                Liever een optisch kwaliteitsvolle 28-105mm dan een 24-105mm die maar middelmatig presteert op 24mm.
                Hetzelfde verwacht ik van de eind kwaliteitscontrole (front-, backfocus etc.).
                Of anders moeten ze het "L" label eraf laten.
                Ik reageer rijkelijk laat, maar dit is voor mij dus onzin. Fotografie gaat steeds over het maken van compromissen betreffende apparatuur. Als je een canon DSLR of een Nikon DSLR koopt, maak je al een compromis.
                Een zoomlens is zowiezo al een compromis, Autofocus is dat ook. Er bestaan ook compromisloze oplossingen, met een véél betere optische kwaliteit maar die kosten nog een pak meer. L-primes om te starten, en daarna Carl Zeiss en Leica lenzen, of een digital back op een MF...

Betekent dit dat geen enkele zoomlens de L-status verdient?
                Een L-zoom lens staat niet voor de ultieme optische kwaliteit, maar wel een zéér goede, te samen met een erg snelle autofocus en een stevige bouw. Voor het bereik van die zooms zijn ze echt wel uitstekende lenzen.

En deze lens verdient absoluut de L status, net zoals de 28-300 omdat ze een zéér goede beeldkwaliteit geeft voor de geboden zoom-range. Er is gewoon een productiefout geslopen in de eerste verkochte exemplaren. Voor het beoogde doel (reportagewerk) is deze lens uitermate geschikt en aangepast aan de vraag van de beoogde gebruikers.

sugar
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Helemaal eens met Sugar!
                  Gijs
                  Canon apparatuur

http://gijsvo.fotopic.net/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                    Ik reageer rijkelijk laat, maar dit is voor mij dus onzin. Fotografie gaat steeds over het maken van compromissen betreffende apparatuur. Als je een canon DSLR of een Nikon DSLR koopt, maak je al een compromis.
                    Een zoomlens is zowiezo al een compromis, Autofocus is dat ook. Er bestaan ook compromisloze oplossingen, met een véél betere optische kwaliteit maar die kosten nog een pak meer. L-primes om te starten, en daarna Carl Zeiss en Leica lenzen, of een digital back op een MF...

Betekent dit dat geen enkele zoomlens de L-status verdient?
                    Een L-zoom lens staat niet voor de ultieme optische kwaliteit, maar wel een zéér goede, te samen met een erg snelle autofocus en een stevige bouw. Voor het bereik van die zooms zijn ze echt wel uitstekende lenzen.

En deze lens verdient absoluut de L status, net zoals de 28-300 omdat ze een zéér goede beeldkwaliteit geeft voor de geboden zoom-range. Er is gewoon een productiefout geslopen in de eerste verkochte exemplaren. Voor het beoogde doel (reportagewerk) is deze lens uitermate geschikt en aangepast aan de vraag van de beoogde gebruikers.

sugar
                    "Chasseur d'images" Octobre 2005 (blz. 132):
                    -------------------------------------------
                    (...) Bien moins extraordinaire, le vignettage: à 24 mm il est énorme à plein ouverture et ne diminue que trés lentement en diaphragmant. La distorsion est elle aussi trés forte: presque 2% à 24mm et à partir de 50 mm il y a un coussinet non négligable.

"Le Photographe" Octobre 2005 (blz. 51):
                    ---------------------------------------
                    (...) les résultats sont assez mitigés.
                    (...) la géométrie à 24 mm est loin d'être parfaite
                    (...) Le Nikon 17-55 mm DX fait beaucoup mieux.
                    (...) Le vignettage est assez prononcé à plein ouverture et à la focale le plus courte (1,69 IL)

Deze bladen weten toch waarover ze schrijven bij mijn weten.
                    Greetz Geert.
                    Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB
                      "Chasseur d'images" Octobre 2005 (blz. 132):
                      -------------------------------------------
                      (...) Bien moins extraordinaire, le vignettage: à 24 mm il est énorme à plein ouverture et ne diminue que trés lentement en diaphragmant. La distorsion est elle aussi trés forte: presque 2% à 24mm et à partir de 50 mm il y a un coussinet non négligable.

"Le Photographe" Octobre 2005 (blz. 51):
                      ---------------------------------------
                      (...) les résultats sont assez mitigés.
                      (...) la géométrie à 24 mm est loin d'être parfaite
                      (...) Le Nikon 17-55 mm DX fait beaucoup mieux.
                      (...) Le vignettage est assez prononcé à plein ouverture et à la focale le plus courte (1,69 IL)

Deze bladen weten toch waarover ze schrijven bij mijn weten.
                      So what?

Canon doet een recall-operatie op deze lens omdat er een productiefout is opgetreden in de lens. Dat maakt wat mij betreft deze tests waardeloos (want mogelijkerwijze uitgevoerd op een slecht exemplaar).

Mijn reactie was gericht op jouw opmerking dat Canon 'de zoomrange moet beperken om onberispelijke kwaliteit te leveren', wat ik ten stelligste bestrijd. Zoniet zouden er geen L-zooms bestaan, want die zijn kwalitatief steeds iets minder dan een 'prime'.
                      Perfecte zooms produceren kan (Leica Vario -Elmarit 35-70 mm f1/2.8), maar er zijn niet voldoende fotografen die zo'n lens kunnen en willen betalen.

En een goede EF 24-105 zal een lens zijn die een zeer goede beeldkwaliteit geeft (voor zijn zoomrange), stevig gebouwd is en over een snelle AF beschikt en beter foto's kan maken als 99% van alle fotografen.

sugar
                      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Working...
                      X