Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-300/4-5,6 AF APOMacro Super II / Canon 70-200 F/4 L vergelijking

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 70-300/4-5,6 AF APOMacro Super II / Canon 70-200 F/4 L vergelijking

Momenteel heb ikde Sigma 70-300/4-5,6 AF APOMacro Super II lens.
    Ik ben aan het overwegen om de Canon 70-200 F/4 L te kopen.

Ik vraag me afhoeveel de fotokwaliteit zal verberen met Canon lens.
    Hopelijkzijn er mensen die beide lenzen eens hebben gehad en mij hierover iets kunnen vertellen.
    Ik heb al de nodige reviews gelezen over deze lenzen.
    Ook heb ik gezocht naar foto's die met beide lenzen zijn gemaakt. Maar deze zijn onvindbaar, tot nu toe.
    Ik hoop dat iemand mij wat meer info kan geven, voordat ik de Canon lens aanschaf.

Peter.
    www.dpix.nl event photography

Re: Sigma 70-300/4-5,6 AF APOMacro Super II / Canon 70-200 F/4 L vergelijking

De Canon zal duidelijk scherper zijn, vooral volledig open, maar je mist daarmee wel een stuk tele. Dat verlies aan tele kan je wel opvangen met een 1,4X TC, en dan zal je waarschijnlijk ongeveer dezelfde scherpte overhouden als bij de Sigma zonder de TC.

Die Canon "L" lens zou ook minder last mogen hebben van paarse randjes (CA).

De Autofocus van de Canon zal ook veel sneller zijn.

Maar het zou op het ogenblik vrij moeilijk zijn om aan een Canon 70-200 f4 te geraken.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ik zat in u situatie, ik heb ze nu beiden.

Ik gebruik de Sigma enkel nog voor Macro. Voor telewerk gaat altijd de Canon erop want die is op elk gebied een stuk beter. Die 100mm die je verliest kan je zonder probleem croppen want zodaning scherp.

Er is verschil, aan u om te kijken of die € het wel waard zijn......

Comment

Hoe zit het met de snelheid van die sigma?

Is toch een vrij goedkope lens, ben benieuwd of de resultaten goed zijn?
        flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh
          Hoe zit het met de snelheid van die sigma?

Is toch een vrij goedkope lens, ben benieuwd of de resultaten goed zijn?
          Kijk eens op m'n site, alle luchtvaartfoto's vanaf 2005 zijn met die lens, en veel andere foto's ook (exif en lens staan telkens vermeld bij de foto's...)
          Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
          Focaldesign

Comment

De focussnelheid (buiten) die is toch niet af te lezen in de EXIF?

Ik wil een lens die lekker snel kan focussen buiten, en hopelijk vind ik dat bij deze lens
            flickr

Comment

Re: Sigma 70-300/4-5,6 AF APOMacro Super II / Nikkor 70-210 Vergelijking

Ik heb deze avond bij de mooie volle maan eens beide lenzen op het toestel gezet :
              Nikkor 70-210 F4 op 210 mm, 100% crop resized op 150%

Sigma 70-300 F5.6 op 300mm, 100% crop
              natwork.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faan
                Kijk eens op m'n site, alle luchtvaartfoto's vanaf 2005 zijn met die lens, en veel andere foto's ook (exif en lens staan telkens vermeld bij de foto's...)
                Beelden spreken voor zich! Betere reclame kan Sigma zich niet wensen!
                Nog maar een duidelijk bewijs dat het niet steeds de duurste lenzen zijn die kwaliteitsfoto's opleveren, maar de persoon achter de camera!...

Comment

Sigma 70-300 APO DG (219€ bij Grobet), foto verleden week genomen, toen het nog halve maan was (ook crop), foto stond nog op de ftp.

Last edited by Paul C; 18 oktober 2005, 15:43.
                  www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Working...
                  X