Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

M42 adapter voor Konica Minolta? Waar?+ Lens vuil? Hoe reinigen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• M42 adapter voor Konica Minolta? Waar?+ Lens vuil? Hoe reinigen?

Ik heb dus sinds de KM Dynax 5D... met kitlens.

Van m'n oude analoge Asahi Pentax had ik nog een Itorex 200mm F3.5 (is deze iets waard volgens jullie?), en ik zou ze dus eventueel verder willen gebruiken. Dit is al een zeer oude lens, maar toch van goede kwaliteit, geen plastiek dus.

'T is te zeggen... goede kwaliteit, ze is smerig, en ik krijg ze niet proper. Het vuil zit denk ik op het element het dichtste bij de sensor, maar ik krijg dit vuil er totaal niet af! Volgens mij zit het vuil dus langs de binnenkant.

1)Hoe kan ik dit reinigen? Zou ik de lens openvijzen? (http://users.skynet.be/belsack/PICT0167b.jpg )

2) Waar vind ik zo'n M42 adapter trouwens?

Help me out, thanks!
    flickr

Re: M42 adapter voor Konica Minolta? Waar?+ Lens vuil? Hoe reinigen?

Hi guruh, ben hetzelde aan het proberen voor mijn 300D...
    Zoals de titel zegt... ;) Naar't schijnt zou men hiermee oudere lenzen kunnen gebruiken op elke Canon Eos. Die adapters vind men gemakkelijk op Ebay voor een 20 Euro en de lenzen zijn overal spotgoedkoop te vinden. Nadeel is natuurlijk geen AF, + manueel diafragma instellen... Nu enkele vraagjes: is dit wel de moeite

Heb ondertussen via Ebay al een adapter gevonden...

Voor jouw Minolta kijk hier even, ik denkt dat dit mss iets is voor jouw 5D:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll
      Hi guruh, ben hetzelde aan het proberen voor mijn 300D...
      Zoals de titel zegt... ;) Naar't schijnt zou men hiermee oudere lenzen kunnen gebruiken op elke Canon Eos. Die adapters vind men gemakkelijk op Ebay voor een 20 Euro en de lenzen zijn overal spotgoedkoop te vinden. Nadeel is natuurlijk geen AF, + manueel diafragma instellen... Nu enkele vraagjes: is dit wel de moeite

Heb ondertussen via Ebay al een adapter gevonden...

Voor jouw Minolta kijk hier even, ik denkt dat dit mss iets is voor jouw 5D:

http://search.benl.ebay.be/m42-minol...sPageNameZWD2S
      Als je een shop tegenkomt waar ze beiden hebben , laat me iets weten, dan delen we de verzendingskost
      flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh
        Als je een shop tegenkomt waar ze beiden hebben , laat me iets weten, dan delen we de verzendingskost
        Too late man
        Heb em reeds besteld & betaald (Duitsland, 20,5 Euro thuisgeleverd)

Grtz

Comment

Heb ondertussen dit gevondens scalll:

Verzendig is 6.90, valt best mee neen?

EDIT: spijtig...
          flickr

Comment

Verzendig is 6.90, valt best mee neen?
            6.9 ? Moet beter kunnen Gur...
            Mijn was 18 Euro + 2.5 Euro verzending..

Comment

Welke shop?
              flickr

Comment

Zijn er goede 42mm lenzen dan? ik vrees ervoor. En, ik ben zeer benieuwd of je resultaten krijgt die geod zijn met die adapter, manueel werkende.
                eigenlijk, denk ik dat je beter bent met de AF 70-300 van minolta, die kitlens, die vind je voor 50-75€, kwalitatief zeker evengoed (zachtjes uitgedrukt dan nog)
                Hou ons op de hoogte

Comment

Ik zal maar luisteren naar de Rudy zeker
                  flickr

Comment

Het vuil aan de binnenkant van de lens zal fungus (schimmel) zijn. De coating is dan ook meestal aangetast. De lens is dan "total loss".
                    Ik zou de moeite niet doen om de lens te demonteren.
                    Op alle fotobeurzen vind je voor enkele euros M42 lenzen.
                    Met die adapter ben je niet alleen de AF kwijt. De diafragmasturing werkt ook niet meer.
                    Heb onlangs de 18-70 kitlens nieuw gekocht voor 115€. Voeg daarbij de 70-210 f4 (een prachtlens die je tweedehands voor 70€ kan kopen) en je bent al een flink eind op weg.
                    Let wel op dat je de oude metalen versie met f4 over het hele zoombereik vindt. Koop zeker niet de plastic 70-210 4.5-5.6 want die is zeer pover van kwaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex
                      Het vuil aan de binnenkant van de lens zal fungus (schimmel) zijn. De coating is dan ook meestal aangetast. De lens is dan "total loss".
                      Ik zou de moeite niet doen om de lens te demonteren.
                      Op alle fotobeurzen vind je voor enkele euros M42 lenzen.
                      Met die adapter ben je niet alleen de AF kwijt. De diafragmasturing werkt ook niet meer.
                      Heb onlangs de 18-70 kitlens nieuw gekocht voor 115€. Voeg daarbij de 70-210 f4 (een prachtlens die je tweedehands voor 70€ kan kopen) en je bent al een flink eind op weg.
                      Let wel op dat je de oude metalen versie met f4 over het hele zoombereik vindt. Koop zeker niet de plastic 70-210 4.5-5.6 want die is zeer pover van kwaliteit.
                      Waar is er veel tweedehandsmateriaal voor Konica Minolta te vinden, online of in de buurt van Antwerpen?

Alain

Comment

Vraag ik me ook wel af, regio Brussel mag dus ook
                        flickr

Comment

Vraag ik me ook wel af, regio Brussel mag dus ook
                          In Lint ;-)
                          nog een 24-85 of 100-300 apo

Comment

Rudy

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                            In Lint ;-)
                            nog een 24-85 of 100-300 apo
                            Is inderdaad een gekende aanbieder

Ik kan me echter niet voorstellen dat het de enige is

Alain

Comment

Tot een jaar geleden vond je op alle fotobeurzen meerdere witte APO lenzen van 200 en 300mm en bijhorende APO convertors voor een prikje. Sedert het verschijnen van de 7D zie je die lenzen niet meer op de fotobeurzen.
                              Action Shop en Foto Rembrandt op de Bredabaan te Merksem hebben meerdere Minolta lenzen in hun etalage staan.
                              Ikzelf heb nog een 100-300 en een 24-50 te koop.

Comment

Working...
                              X