Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aanbieding d70s

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• aanbieding d70s

bij de dixons is op het moment de d70s in de aanbieding.
    de set bestaat uit de body +28-80 mm en 70-300mm.(nikon lensen)
    de prijs is 1099 euro.
    nu is mijn vraag, zijn dit een beetje redelijke lensen om mee te beginnen?

Re: aanbieding d70s

Oorspronkelijk geplaatst door amstel
    bij de dixons is op het moment de d70s in de aanbieding.
    de set bestaat uit de body +28-80 mm en 70-300mm.(nikon lensen)
    de prijs is 1099 euro.
    nu is mijn vraag, zijn dit een beetje redelijke lensen om mee te beginnen?

Omdat de vraag over lenzen gaat en niet over de camera , verplaats ik dit topic naar Objectieven
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Dit is wel een echt "supermarkt"-pakketje, bedoeld om aan een scherpe prijs te kunnen verkopen. De 2 aangeboden objectieven zijn echt basis-objectieven. Mocht je al objectieven hebben binnen dit bereik (bvb een kleine tele) , dan zou ik dit pakketje laten voor wat het is en op zoek gaan naar een leuke aanbieding met de 18-70 mm. Dat heb je tenminste al een beetje groothoek, want vergeet niet dat je door de crop-factor de brandpuntafstand maal 1.5 moet doen. Met die 28-80 mm zal je bvb de gezellige kersttafel niet kunnen fotograferen, hoogstens wat leuke portretjes van oom en tante.
      Die 18-70 is niet enkel handig om groothoekbereik te hebben, ze is kwalitatief ook een stuk beter dan de 28-80 door het gebruik van ED-glas. De 70-300 is een leuk basis tele-objectief, maar verwacht er ook niet teveel van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pcwiet
        Dit is wel een echt "supermarkt"-pakketje, bedoeld om aan een scherpe prijs te kunnen verkopen. De 2 aangeboden objectieven zijn echt basis-objectieven. Mocht je al objectieven hebben binnen dit bereik (bvb een kleine tele) , dan zou ik dit pakketje laten voor wat het is en op zoek gaan naar een leuke aanbieding met de 18-70 mm. Dat heb je tenminste al een beetje groothoek, want vergeet niet dat je door de crop-factor de brandpuntafstand maal 1.5 moet doen. Met die 28-80 mm zal je bvb de gezellige kersttafel niet kunnen fotograferen, hoogstens wat leuke portretjes van oom en tante.
        Die 18-70 is niet enkel handig om groothoekbereik te hebben, ze is kwalitatief ook een stuk beter dan de 28-80 door het gebruik van ED-glas. De 70-300 is een leuk basis tele-objectief, maar verwacht er ook niet teveel van.
        gelijkaardige raad heb ik enkele weken geleden ook gevolgd en de body met 18-70 aangeschaft. En geen spijt van ...
        Verschil met de 28-80 blijkt heeeeeemelsbreeeeeeed te zijn ...
        embee ::: nikon stuff

Comment

idd die 28-80 zou ik niet doen

die 70-300 "kan" je nemen ja
          maar echt grellig is die niet

de 18-70 is een hele goeie

Comment

Bij alpafoto in duitsland D70 S met nikkor 18-70 DX : 944 EURO

Comment

Je kan inderdaad beter gaan voor een "bredere" lens. Je moet denken aan de crop factor (1.5x of 1.6x).
              Tevens hebben de kits als nadeel dat men gaat besparen op de lichtsterkte van de lens.

Ik zou zelfs zeggen van uit te kijken naar wat beter glas om bij een body te doen. Maar dan zal de prijs wel wat omhoog doen.

Kris
              BD0221BE
              Kris Schoeters Efotostudio modellenportaal
              EOS1DmkII,EOS1Ds mkII,17-35 2.8 L, 24-70 2.8 L, 70-200 2.8 L IS USM, 20-35 2.8L, 580EX + Booster, 50mm 1.0 L, 50mm 1.4 USM

Comment

Working...
              X