Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macrolenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• macrolenzen

hallo

ik ben op zoek naar een goed sigma macro lens ik dacht hierbij aan de 105mm 2.8 is dit een goeie keuze of zijn er nog betere mijn budjet ligt rond de 600 euro max en van cameratoestel heb ik een canon eos 300d

alvast bedankt
    mvg
    jeroen

Re: macrolenzen

Prima keuze, alleen lijkt 600 me erg veel geld voor die lens.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Voor 600 euro kan je ook de Sigma 150mm f2.8 overwegen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar de reviews die ik gelezen heb waren wel positief.

Groeten,
      Jeroen
      http://www.jvermeulen.be

Comment

De Sigma 150mm f2,8 Macro is zeker geen slechte keuze .
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

150mm een goed lens, maar lees wat er hier afgelopen weken allemaal is gezegd over internal en external focussing.
          Als je de lens ook als snelle 150 prime telelens wil inzetten: prima idee, anders zou ik eerder voor de 105 gaan.
          Wil je de lens ook alportretlens gebruiken op 1,5 crop dan eerder nog de 90mm Tamron.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Insecten worden liever benaderd door objectieven werkend op internal focus.
            Ze schrikken vaak al eens wanneer ze met extern focussende lenzen worden bedreigd door de plots uitschuivende tubus!...

En ja de 150mm f2.8 EX Sigma Macro DG HSM is idd. een prima objectief: compact, robust, lichtsterk, scherp, goed in balans, internal focussing,....

Comment

alvast bedankt voor jullie reacties , ik heb deze lens nodig voor het fotograferen van vlinders, insecten en bloemen welke van de 2 neem ik dan het best en welke van de 2 lenzen geeft het beste resultaat kan iemand mij wat voor en nadelen geven van beide lenzen

sigma 105 of de 150

mvg
              jeroen

Comment

de 150mm is ideaal voor als macro en als tele te gebruiken, je kan ze op 3 manieren instellen; focus van 0.38-0.52m / focus va, 0.52 - oneindig / en dan nog FULL, voor tele gebruik. deze lens heeft ook HSM, wat de 105 niet heeft. Wat echter bij tele een nadeel blijft is da het een marco lens is, de scherpstelring / gebied is zodanig groot dat het focussen nooit zo snel zal gaan als bij een tele. Op mijn 300D faalt de tele "stand" soms, maar ik heb 'm op een 1D getest, daar gaat die vlot.

Comment

vlinders & insecten : Sigma 180mm

Discover RRS's world-class camera gear. Crafted for quality and performance, our tripods, heads, and supports empower photographers to capture perfect shots.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroenwynants
                    alvast bedankt voor jullie reacties , ik heb deze lens nodig voor het fotograferen van vlinders, insecten en bloemen welke van de 2 neem ik dan het best en welke van de 2 lenzen geeft het beste resultaat kan iemand mij wat voor en nadelen geven van beide lenzen

sigma 105 of de 150

mvg
                    jeroen
                    Om direkt op jouw vraag te antwoorden: zonder enige twijfel de 150
                    Lees nog maar eens waarom, enkele postings hoger...
                    De 105 is nl. external focus en wordt bij scherpstellen een heel pak langer (en lelijker, maar dat laatste is maar een zeer subjectieve opmerking hé )
                    Bovendien is de afwerking van de 150 van een totaal andere kwaliteitsorde dan die van de 105 die eigenlijk eerder een wakkelding is....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                      vlinders & insecten : Sigma 180mm

Discover RRS's world-class camera gear. Crafted for quality and performance, our tripods, heads, and supports empower photographers to capture perfect shots.

http://www.vanwalree.com/optics/dof.html
                      Volledig akkoord, de 180 is ook in mijn ogen DE macrolens bij uitstek ik heb zowel de Nikkor 60mm als de Nikkor 105mm gehad, maar ik verkies de Sigma 180mm zonder enige twijfel boven deze twee.
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Heb je bij die 180mm niet altijd een statief nodig?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koeks
                          Heb je bij die 180mm niet altijd een statief nodig?
                          Euh.....eerlijk gezegd, ik heb nog nooit mijn SIgma 180 op een statief gezet.
                          Hier staat nog een voorbeeldje, getrokken 's avonds laat zonder statief en met interne flits : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=83970
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

mmh,..ben zelf aant twijfelen tussen een sigma 105 of 150 ( of eventueel een 180mm, maar deze lijkt me nogal groot).

Die "haak" om een statief aan te bevestigen stoort die trouwens niet?Lijkt me nogal onhandig bij het uit de hand te fotograferen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koeks
                              Die "haak" om een statief aan te bevestigen stoort die trouwens niet?Lijkt me nogal onhandig bij het uit de hand te fotograferen
                              Dat is geen probleem, integendeel, en die kan er ook (snel) af.

Comment

Working...
                              X