Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macrolenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• macrolenzen

hallo

ik ben op zoek naar een goed sigma macro lens ik dacht hierbij aan de 105mm 2.8 is dit een goeie keuze of zijn er nog betere mijn budjet ligt rond de 600 euro max en van cameratoestel heb ik een canon eos 300d

alvast bedankt
    mvg
    jeroen

Re: macrolenzen

Prima keuze, alleen lijkt 600 me erg veel geld voor die lens.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Voor 600 euro kan je ook de Sigma 150mm f2.8 overwegen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar de reviews die ik gelezen heb waren wel positief.

Groeten,
      Jeroen
      http://www.jvermeulen.be

Comment

De Sigma 150mm f2,8 Macro is zeker geen slechte keuze .
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

150mm een goed lens, maar lees wat er hier afgelopen weken allemaal is gezegd over internal en external focussing.
          Als je de lens ook als snelle 150 prime telelens wil inzetten: prima idee, anders zou ik eerder voor de 105 gaan.
          Wil je de lens ook alportretlens gebruiken op 1,5 crop dan eerder nog de 90mm Tamron.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Insecten worden liever benaderd door objectieven werkend op internal focus.
            Ze schrikken vaak al eens wanneer ze met extern focussende lenzen worden bedreigd door de plots uitschuivende tubus!...

En ja de 150mm f2.8 EX Sigma Macro DG HSM is idd. een prima objectief: compact, robust, lichtsterk, scherp, goed in balans, internal focussing,....

Comment

alvast bedankt voor jullie reacties , ik heb deze lens nodig voor het fotograferen van vlinders, insecten en bloemen welke van de 2 neem ik dan het best en welke van de 2 lenzen geeft het beste resultaat kan iemand mij wat voor en nadelen geven van beide lenzen

sigma 105 of de 150

mvg
              jeroen

Comment