Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Standaartlens voor F100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Standaartlens voor F100

Ik weet dat het een digitaal forum is, maar soit ... ik zal het toch durven vragen

-> aangezien de kitlens van de D70 nie compatibel is met 35, zal ik dus een goede lens aanschaffen.

Ik dacht iets in de range van een 28-70 lens, lieft wel deftige kwal. Het is voor de academie en ook voor men "projecten" naschools .
    Ook zou ik ze graag kunnen gebruiken op men D70.

De nikon 28-70 is ongetwijfeld zalig ... maar 1300 euro ofso voor een lens is ietswat teveel van het goede denk ik.

Greetz
    Gravity Sucks ....

Re: Standaartlens voor F100

Ikzelf heb een 28-105 AF-D als standaardzoom. Is wel ok, maar ik gebruik hem nog maar erg zelden. Als je met de traagheid kan leven (f3.5 - 4.5) is het een mooie lens, en voor een pak minder centen.

Voor de rest zijn er talloze gelijkaardige lenzen. Ik denk vb. aan de 24-85 AF-S, 24-120, voor ongeveer evenveel geld. En dan nog een heleboel 28-80, 35-80 etc voor minder (100 euro etc).

Naast de 28-70 f2.8 is er nog de 35-70 f2.8, dat lijkt me ook een mooie lens als je met het beperktere bereik kan leven. Ik weet niet of die nog nieuw te krijgen is, maar deze is ook goedkoper dan de 28-70 f2.8.

Zelf ben ik vrijwel helemaal afgestapt van zoomlenzen. Als iemand een kleine, draagbare en betaalbare f2.0 zoom zou maken, dan wil ik het wel terug overwegen
    Last edited by koenb; 6 oktober 2005, 14:07.
    Koen
    http://stuutekeer.wordpress.com

Comment

En de 24-85 -> http://www.cornevaniperen.nl/proddet...nik015&cat=121

Deze dus, zou dat dan een goede keuze zijn? Het is wel geen ED glas ... maar het is wel een redelijk snel zoomobjectief voor een betaalbare prijs.
      Last edited by SPeedygonzales; 11 oktober 2005, 17:56.
      Gravity Sucks ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SPeedygonzales
        En de 28-80 -> http://www.cornevaniperen.nl/proddet...nik015&cat=121

Deze dus, zou dat dan een goede keuze zijn? Het is wel geen ED glas ... maar het is wel een redelijk snel zoomobjectief voor een betaalbare prijs.
        Dat is een 24-85 he, geen 28-80. Best wel ok, lijkt me

Een 28-80 kost 75 euro op www.geengeld.nl:
        Nikkor AF 28-80/3.3-5.6 G excl. HB-20 � 58mm 12 75.00 klik hier.

In vergelijking is de 24-85 natuurlijk beter, maar de prijs is er naar.
        Koen
        http://stuutekeer.wordpress.com

Comment

Koop NOOIT de 28-80/3.3-5.6 G, deze is echt ROMMEL. Velen zeggev van de canon 18-55 dat ze shabby aanvoelt, maar die is een tank ivgl met voorgaande. Scherpte op f/8 f/11 was zelfs tristesse, daarenboven misten de foto's nog contrast ook. Ik heb ze even gehad en voelde mij al slecht toen ik ze voor 20 EUR verkocht.

Van een lens kan je zoveel meer plezier hebben dan van een body, kijk misschien ook eens naar de Tamron 28-75/2.8. Ik heb ze zelf en op negatief doet ze het heel goed. Op 28mm durf ik zeker volopen te trekken, toch voor vergrotingen tot 24x30cm.

Mvg

Comment

Ik gebruik al jaren de 28-105 en ben er heel erg tevreden over. Verschillende zoomlenzen (28-85, 24-50, 18-70, 28-70/3.5-4.5) zijn al door mijn handen gegaan en ik vind de 28-105 nog steeds de beste. De Macro stand is echter te verwaarlozen. Te gebruiken voor algemene fotografie. Boven de 80mm gebruik je beter de 80-200/2.8. In combinatie met een doodsimpele 50mm is deze standaardzoom best wel één van de betere koopjes.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

in het bereik dat je zoekt zou ik zonder twijfelen de Tamron 28-75 f2,8 kopen. dat is betaalbare kwaliteit, zeg maar een vaste waarde .. en gaat evengoed op full frame als op sensor met cropfactor

Comment

Ok de Tamron is dus een aanrader .
                Gravity Sucks ....

Comment

Working...
                X