Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alternatief voor...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Alternatief voor...

Nu blijkt dat de Sigma 100-300 mm F4 EX APO IF HSM moeilijk leverbaar is, waarchijnlijk omdat er een nieuwere versie MET DG uit is.
    Ik had hier van verschillende mensen de lens aangeprezen oa. voor het ijshockey.

Indien niet meer te verkrijgen dien ik een andere keuze te maken.
    Ik dacht dan aan de Sigma 70-200 mm F2,8 DG APO EX HSM welke in dezelfde prijscategorie valt.

Ik begrijp dat die 100mm een groot verlies zal zijn maar meestal zou ik die zoom toch niet volledig gebruiken. En hoogst waarschijnlijk zal die F2.8 mooiere foto's geven binnen of is de eerste keuze op ander vlakken nog beter?

En wat als ik later dan op de 2.8 een converter 1.4 opzet? Is de kwaliteit dan bij benadering nog even goed als de F4?

Allee, op gebied van de lens begin ik we van voor af aan.

Groetjes,
    Johan.
    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
    BE-Wommelgem
    .: 20D & D700 :.

Re: Alternatief voor...

Een dikke maand geleden stond ik voor ongeveer dezelfde keuze. Het is uiteindelijk de sigma 100-300 geworden na effe testen bij Haai8 thuis.
    Bouwkwaliteit is heel goed zelfs en in en uitzoemen gaat zijdezacht
    De F4 over het hele bereik is al een groot verschil met de 75-300 F4-5,6 die ik had van canon dus als je die laatste 100mm niet echt nodig hebt dan ga je nog niet een beetje kontent zijn met de 2.8 van de 70-200.
    Wel ga je met de 1.4 convertor naar F4 gaan maar da is dan nog geen ramp denk ik.

Overzichtje van sigma
    ooit ... .

Comment

Ik heb de de Sigma 70-200 mm F2,8 DG APO EX HSM, een beregoeie lens, alleen mist ze dus de VR functie die de Nikon 70-200 VR dus wel heeft, maar voor die VR betaal je dan wel een 700€ meer. De Nikkor zal wel nog iets sneller focussen dan de Sigma. Kwalitatief liggen deze lenzen zeer dicht bij elkaar.
      Een convertor 1.4 werkt uitstekend met verlies van 1 stop licht dacht ik. Autofocus en zo blijft perfect werken.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

voor ijshockey zou ik toch zeker een snelle 2.8 lens aanschaffen, weet hoe moeilijk het is hier in de ijshockey hal in Zoetermeer!!!!

Gr. John
        www.sportactiefoto.nl

Comment

Als het "ietsje" meer mag kosten, kun je ook nog kijken naar de 120-300/2.8 van Sigma... In het andere geval zou ik waarschijnlijk gaan voor de 70-200/2.8 icm de TC. dan heb je een 2.8 wanneer je de 300mm niet nodig hebt en toch nog 4.0 wanneer je het bereik wel nodig hebt...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Ik ben nieuw op BD. Sinds één week heb ik mijn Sigma 100-300 DG uitvoering. Nu nog testen.... wanneer er de tijd voor is!
            Nikon D70, Sigma 18-125, Sigma 100-300mm F4 APO DG, SB 600.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
              Als het "ietsje" meer mag kosten, kun je ook nog kijken naar de 120-300/2.8 van Sigma... In het andere geval zou ik waarschijnlijk gaan voor de 70-200/2.8 icm de TC. dan heb je een 2.8 wanneer je de 300mm niet nodig hebt en toch nog 4.0 wanneer je het bereik wel nodig hebt...
              Ik ben in eerste instantie al begonnen met een veel lager budget maar laat mij opjutten door jullie hier, SNOODAARDS!
              2Late anyway, ik heb bevestiging gegeven om ipv e 100-300 de 80-200 te leveren, kost 10 euro meer maar ik zal enkele Duvels minder drinken vanavond op de training...
              Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
              BE-Wommelgem
              .: 20D & D700 :.

Comment

Working...
              X