Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 kitlens passend op analoge Nikon?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D70 kitlens passend op analoge Nikon?

Ik volg fotografie en wij schieten dus nog analoog.
    Mijn eigen werk doe ik digitaal met men D70 en voor school werk ik met men AE-1 van Canon ( idd een oud beest ). Nu zou ik graag een nieuw analoog toestel kopen omdat ik het wel gewoon super leuk vind analoog voor sommige dingen te schieten.

De vraag is, ik zou me een recente nikon (F100) aanschaffen, kan ik flitsers, etz gebruiken bij de twee . Maar past de kitlens wel op die cam. Ik weet dat ze er letterlijk op passen, maar omdat die lens speciaal ontwikkeld is voor digitaal zal dat geen probs geven als ik op de 18 trek?

Thanks,
    Last edited by SPeedygonzales; 5 oktober 2005, 16:41.
    Gravity Sucks ....

Re: D70 kitlens passend op analoge Nikon?

Als ik het goed voor heb zal geen enkele "DX" lens (zoals de 18-70) op een analoge cam werken....
    Heb mijn F50 uitgeleend dus kan niet testen, maar ik denk zelfs dat de lens niet herkend zal worden.

Jo.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

Comment

Je zal gegarandeerd vignettering krijgen op een analoog toestel ... Zie ook de bespreking door Thom Hogan hier : "Put the 18-70mm on an F5 and it becomes obvious why the lens has light falloff: the image circle is small (hey, it's a DX lens, what did you expect?). There's no point at which this lens covers the full 35mm frame, unlike the other DX zooms Nikon has produced."

De 17-55 f 2.8 DX daarentegen is wèl bruikbaar op een analoog toestel - al zij het met enkele beperkingen ... Opnieuw Thom Hogan aan het woord: "Light falloff is well under control throughout the range on digital bodies. On 35mm bodies, you'll see light fall off at all focal lengths and clear vignetting caused by the small image circle begins at about 26mm. In other words, you could use this lens on a full frame body from about 26-55mm in a pinch." De volledige bespreking staat hier.
      Zelf nog niet in de praktijk geprobeerd, maar ik geloof hem
      Grtz- k

Comment

als ik u was zou ik een nikon F4 of F5 kopen tweedehands. Daar kan je ongelimiteerd oude MF-lenzen op gebruiken, en die geven nog extra plezier boven al dat nieuw plastiek gedoe, en zijn bovendien veel goedkoper (niet altijd, maar kom )

Comment

anders zou je wel een heeeeeel goedkope breedhoeklens ter beschikking hebben. Het zelf een Canon en heb ook al dikwijls gevloekt omdat ze bij Canon een andere soort van lensvatting op de kitlens gezet hebben zodat hij zeker niet past op een analoge 35 mm camera. Waarom nu toch
          Canon EOS 300D, kitlens +Sigma 70-300 f/4-5.6 APO Macro II D

Comment

De lensvatting past wel volgend de dude van Focilux, alleen zegt hij dat er zwarte randen gaan zitten op de zijkanten van de foto ...

Dan maar op zoek naar een goed alternatief voor die lens ... maar wat ?
            Gravity Sucks ....

Comment

............
              Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 17:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheBigPicture
                Heb de 18-70 juist eens op een F6 geprobeerd, en inderdaad, er zitten zwarte randen in de hoeken van de foto door het hele zoombereik
                Thanks, daar heb ik wat aan

is dit dat een aardig alternatief voor op een F100 te plaatsen. Ik heb geen ervaring met sigma lenzen, maar de nikon 28-70 ligt toch iets buiten men budget .

Andere sugesties zijn ook welkom.
                Gravity Sucks ....

Comment

Er zijn volop zooms te koop voor 50-100 euro die best behoorlijk zijn. 27-70, 28-80, 28-85.
                  Voor een toestel dat weinig gebruikt wordt prima lijkt me.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

.........
                    Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 17:59.

Comment

New topic gestart
                      Gravity Sucks ....

Comment

Working...
                      X