Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

28-75 Tamron

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 28-75 Tamron

Allee ze stoefen hier nogal over die lens dus denk dat ik ze maar ga kopen.
    (desnoods 2 de hands, als iemand ze wil verkopen tist moment he)
    Mijn vraag nu.
    Als ik deze lens aanschaf zit ik daar toch met een 50 1.8 die ietske sterker is op enkel 50 mm terwijl die 28-75 op alles f 2.8 is
    Is het dan niet beter om deze desnoods van de hand te doen ?

Of ben ik ergens mis, bij die 50 trek ik ook meestal op f2.8 of zelfs ietske hoger.
    En voor in de huiskamer moet ik soms in een hoekje kruipen om er ales op te krijgen.
    Begrijp mij niet verkeerd he want vindt het een wree goe lenske .
    Maar met die 28-75 kan ik ietske dichter blijven en zelfs in het midden van mijn zetel blijven liggen

Grts
    Formatje

Re: 28-75 Tamron

Laat me iets weten als ge die 50mm 1.8 wegdoet

Comment

Die 50mm zal op f2,8 veel scherper zijn dan een Tamron op 50mm en helemaal open (f2,8 dus).
      De 50mm heb je dan al een stukje dichtgedraaid, en dan zijn alle lenzen scherper dan wanneer ze volledig open staan.

Je kan dus de 50mm f1,8 nog altijd bijhouden als je foto's wil maken wanneer er heel weinig licht is. Maar met een niet-full-frame DSLR zal je 50mm inderdaad meestal te lang zijn om binnen foto's te maken. Daar zal je volgens mij zelfs beter af zijn met bijvoorbeeld een Sigma 18-50 f2,8.
      Daarvoor gebruik ik zelf ook meer de Sigma 18-50 f2,8 in plaats van de Tamron 28-75 f2,8 .
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Ik heb beide en geen haar op m'n hoofd dat er aan denkt om de ene weg te doen vanwege de andere!

Die 50mm is gewoon handiger onder sommige omstandigheden, maar ja het is dan maar weer de vraag waar je overal foto's trekt ... heb de indruk dat dit bij jou tamelijk beperkt is door je rugklachten

Er is ook een 28f1.8 en een 35f2, maar denk dat die prijzen een stukje hoger liggen!?

Comment

Ik heb er nog zo éne liggen en ga ze van de hand doen samen met nog wat ander glas (wegens vervanging door L-glas).
          Ik moet alleen nog eens tijd vinden om een gepaste prijs op te zoeken.

Comment

helaba knappen
            Kem er just ene bestelt bij den hof leverancier van de BD
            Kom ter justekes wa laet me he

Grts
            Formatje

Comment

Working...
            X