Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma of Tamron lenzen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma of Tamron lenzen?

Ik ben van plan om een lichtgevoelige lens aan te kopen voor concertfotografie, maar aangezien de Canon lenzen zo duur zijn dacht ik om een sigma of tamron lens te kopen. Maar welk merk is het beste?
    DeezJee Photography

Re: Sigma of Tamron lenzen?

Ik gebruik Sigma EN Tamron lenzen, maar dat maakt je keuze waarschijnlijk niet gemakkelijker .

Voor de concertfoto's heb ik het meest de Sigma 70-200 f2,8 gebruikt, sommige foto's zijn met de Tamron 28-75 f2,8 gemaakt, en ook nog enkele met de Sigma 18-50 f2,8 .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Bedankt voor de reactie.
      Ben je tevreden over de resultaten die de Sigma en Tamron lenzen geven?
      Voor zover ik kan zien, zijn Tamron lenzen een tikkeltje goedkoper, is er verder nog een verschil in resultaat of levensduur?
      Die Tamron 27-75 f2,8 die je hebt is dat een macro lens? Is deze ook goed bruikbaar voor concertfoto's?
      DeezJee Photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeezJee
        Bedankt voor de reactie.
        Ben je tevreden over de resultaten die de Sigma en Tamron lenzen geven?
        Resultaten verschillen per lens. De 28-75 van Tamron staat bekend om z'n scherpte en relatief lage prijs. Ook de 90 mm macro-lens van Tamron is erg goed.
        Sigma heeft bv weer hele mooi scherpe en relatief goedkope macro-lenzen (bv de 150 /2.8 macrolens), maar ook de 70-200 /2.8 schijnt ook een goede prijs/kwaliteit verhouding te hebben.

Beide merken hebben echter ook lenzen die niet geweldig goed zijn: je moet het dus eigenlijk per lens bekijken.
        Nikon D70 / CP880

Comment

Ik denk dat ik uit jullie reacties kan besluiten dat de Tamron SP AF28-75MM F/2.8 XR Di LD Aspherical (IF) een heel goede prijs/kwaliteits verhouding heeft.
          Hiermee ligt mijn lenskeuze al bijna vast

Bedankt voor de snelle reacties.
          DeezJee Photography

Comment

Ik denk dat ik uit jullie reacties kan besluiten dat de Tamron SP AF28-75MM F/2.8 XR Di LD Aspherical (IF) een heel goede prijs/kwaliteits verhouding heeft.

Prijs/kwaliteit kan je niets beters kopen in die range denk ik
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Die Tamron 27-75 f2,8 die je hebt is dat een macro lens? Is deze ook goed bruikbaar voor concertfoto's?
              Op de verpakking van de Tamron staat wel "Macro", maar het is toch geen echte macrolens. Ze is bruikbaar voor concertfoto's als je heel dichtbij kan komen, of om het volledige podium op de foto te krijgen (als je nog dichter komt, dan heb je wel meer breedhoek nodig ).

Ik gebruik liefst de 70-200 om de muzikanten apart te fotograferen (en om portretjes te maken), en de Tamron 28-75 om alle muzikanten tegelijk op de foto te krijgen.

Binnenkort staat die Tamron wel te koop, want die vervang ik door de Canon 24-105 f4 L (die hopelijk binnenkort geleverd wordt), en in de loop van volgend jaar zou ik graag de Sigma 70-200 willen vervangen door de Canon 70-200 f2,8 L IS, omdat de beeldstabilisatie ook erg handig is in situaties met weinig licht. De Sigma is helemaal niet slecht (ik heb er heel veel scherpe foto's mee gemaakt ), maar ze mist dus de beeldstabilisatie.
              BD0338BE

Comment

Jammer dat hij start bij 28mm en niet bij 24, met een cropfactor van 1.5x is de minimum "35mm equivalent" 42mm.

Alain

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                  ... zou ik graag de Sigma 70-200 willen vervangen door de Canon 70-200 f2,8 L IS, omdat de beeldstabilisatie ook erg handig is in situaties met weinig licht. De Sigma is helemaal niet slecht (ik heb er heel veel scherpe foto's mee gemaakt ), maar ze mist dus de beeldstabilisatie.
                  Bart
                  Is die canon ook sneller dan de sigma? Voor die prijs (1750 euro) zou dit ook wel mogen, vind ik.
                  gr
                  Yannick
                  Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yannicks
                    Bart
                    Is die canon ook sneller dan de sigma? Voor die prijs (1750 euro) zou dit ook wel mogen, vind ik.
                    gr
                    Yannick
                    Ik heb de Canon nog nooit zelf getest, maar die zou inderdaad een snellere AF hebben. Maar die van de Sigma is ook wel vrij snel (bij motorcross-foto's was die toch snel genoeg).
                    BD0338BE

Comment

De Tamron 28-75 wordt hier regelrecht de hemel in geprezen terwijl de built quality twijfelachtig is en ik nog nooit eentje heb gezien (behalve die van Trebs dan) die recht in elkaar steekt?
                      Op crop 1.6 en 1.5 valt het overigens allemaal wel mee....
                      De Sigma 70-200 vind ik voor de prijs heel goed.
                      Bijlichtsterk glas denk ik zelf eerder aan 1.4 of 1.8 en voor weinig geld kun je primes op de kop tikken met focus 35, 50 of 85mm die veel scherper zijn dan zo'n Tamron 28-75.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

Comment

Over die build quality kan je blijven discussieren, maar je hebt er wel 3 ipv 1 24-70L van Canon

Ivm 70-200: ik heb onlangs de Sigma even op m'n body gehad en die AF is verdomd traag als je de f4L gewoon bent

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
                          ... Bijlichtsterk glas denk ik zelf eerder aan 1.4 of 1.8 en voor weinig geld kun je primes op de kop tikken met focus 35, 50 of 85mm die veel scherper zijn dan zo'n Tamron 28-75.
                          Daar heb je wel gelijk in, maar voor concertfotografie is het toch aangenamer om me een zoom lens te werken.
                          Ik ben trouwens ook van plan om eventueel de Canon 1.4 USM aan te schaffen vanwege zijn lichtsterkte
                          DeezJee Photography

Comment

Voor cencertfotografie gebruik ik m'n 50 mm 1.4. Dijk van een lens, zou ik niet willen inruilen voor een zoom. Ook gebruik ik regelmatig m'n 14mm f2.8, als ik recht voor het podium sta om de hele band erop te krijgen, prachtig.
                            Misschien dat de 85 hier ook nog nuttig kan zijn.
                            gr.
                            York

Comment

Ik heb deze ook, en nog geen moment spijt van gehad !
                              Prima lens voor zijn prijs ! en mooi scherp

Yvan
                              Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

Comment

Working...
                              X